Zagadnienia, które omawiam w tej części kursu:
- Wzory skróconego mnożenia
- Potęgowanie iloczynu oraz ilorazu liczb
- Zastosowanie wzorów skróconego mnożenia w praktyce
Kurs maturalny dostępny jest jedynie dla osób zalogowanych.
Jeżeli nie masz jeszcze konta to możesz je założyć tutaj: Rejestracja
Jeżeli nie masz jeszcze konta to możesz je założyć tutaj: Rejestracja
Zbiór zadań do tej części kursu:
Wzory skróconego mnożenia – zadania maturalne
A dlaczego po podstawieniu do wzoru (-2x)^2-2(-2x)*3+3^2 w przykładzie 4 zatrzymujemy minus przy a(-2) ,a przy b (-3) już tego minusa nie ma?
W zapisie (a-b)^2 mamy już minusa przed „b”, dlatego przyjmujemy b=3, by tego minusa nie dublować. Przed „a” nie mamy minusa we wzorze, dlatego w przypadku tego zadania a=-2x.
Właśnie dlatego dałem ten czwarty przykład, by pokazać całą trudność tych wzorów skróconego mnożenia, bo potem na maturze okazuje się, że bardzo łatwo zgubić jest punkty przez taką prostą sprawę :)
Aaa wszystko jasne ;)
Cieszę się, że wszystko jest już jasne :) Właśnie celowo daję takie problematyczne przykłady, bo wiem gdzie uczniowie gubią potem punkty na sprawdzianach czy maturze ;)
Kiedyś była to dla mnie czarna magia wzory sknoconego mnożenia. Ani długa nauka ani matemaks nie pomagały ale twój filmik jest niesamowity
Kc cb <3
10 dni do maturki powodzenia XD
Super lekcja, bardzo dziękuję. W tym roku w końcu zdam. Wszystkie inne przedmioty pozdawałam na 90-100%, a matematyka mnie tak strasznie przerażała, że nawet się za nią nie brałam. Zauważyłam, że mój strach był tak silny, że nawet włączanie arkuszy online zaciskało mi żołądek. Niech pan trzyma kciuki, tym razem nie odpuszczę!
Wszystko będzie dobrze – trzymam kciuki! :)
Dlaczego w przykładach ze wzorem (a-b)2 przy 2ab w „b” nie uwzględniamy tego minusa przy b? i w ostateczności wychodzi np 9-6x+9 a nie 9+… ? to wynika bezpośrednio z wzoru?
Wiem o co chodzi, to bardzo częsta wątpliwość :) Najlepiej jest sobie uzmysłowić, że jak mamy np. (x-3)^2 to przyjmujemy, że a=x oraz b=3 :)