Poniżej znajdują się zadania i odpowiedzi z matury na poziomie podstawowym – maj 2022. Wszystkie zadania posiadają pełne rozwiązania krok po kroku, co mam nadzieję pomoże Ci w nauce do matury. Ten arkusz maturalny możesz także zrobić online lub wydrukować w formie PDF – odpowiednie linki znajdują się na dole strony.
Ten arkusz możesz zrobić online lub pobrać w formie PDF:
Zasadniczo 4/81 to w tym przypadku się podaje bez liczenia czegokolwiek :) Swoją drogą można tak ? Są 4 możliwe warianty 3*8, 4 * 6 i 6*4 i 8*3. Wszystkich wariantów jest 81. Więc 4 na 81. Ja maturę zdawałem jakieś 25 lat temu więc wzorów nie pamiętam żadnych.
Jeżeli b i c wyszło inne tylko ze względu na błąd rachunkowy, to mogą dać nawet 4 punkty. Jeśli powód jest jakiś inny, to właśnie 2 lub 3 punkty dostaniesz (raczej 3).
Publikuję tylko jeden wariant arkusza (ten co daje CKE). Każdy inny arkusz ma te liczby, tylko pozmieniana jest kolejność odpowiedzi, więc to nie jest chyba duży problem ;)
Powiem szczerze – nie wiem tego. Musiałby mi jakiś egzaminator tutaj podpowiedzieć (może ktoś z komentujących?) jak to było rozpatrywane w poprzednich latach :)
Witam czy jeżeli w 35 pomnożyłem całość razy 8 (-3/4 było do wspólnego mianownika) i zapisałem wszystko jako -3x^2-6x+45 i skróciłem przez 3 czyli wynik ostatecznie: -x^2-2x+15 to będzie dobrze?
No niestety wynik końcowy wyszedł Ci trochę niepoprawny, właśnie ze względu na błędy arytmetyczne. Nie będzie więc pełnej punktacji, ale pewnie 3 lub 4 punkty :)
Martyna
Nigdy nie byłam orłem z matematyki, ale dzięki twojemu kursowi udało mi się uzyskać aż 80% z maturki po przeliczeniu dzisiejszych odpowiedzi:)
I pięknie, o to właśnie chodzi! Cieszę się, że mogłem pomóc :) Trzymam kciuki za kolejne egzaminy, oby były równie udane! :)
Nadia
Dzięki systematycznemu robieniu arkuszy i sprawdzaniu odpowiedzi na tej stronie napisałam dzisiaj prawie bezbłędna maturę!!! Bardzo serdecznie Panu dziękuję
Jeszcze chwilka, właśnie programuję całość – trochę to zajmuje :)
Świeżak
Mam pytanie,czy jest możliwość,że na egzaminie dane odpowiedzi były pod innymi literami?
Bo mam wrażenie,że większość zadań wykonałem dobrze,wynik dobry obliczyłem,a znajduje sie pod inną literą.
Ktoś też ma takie wrażenie jak ja?
Powiem szczerze, że nie wiem ile jest tych wariantów – wydaje mi się, że ostatnio zazwyczaj były dwa, ale nie wiem, czy w dalszej przeszłości nie było ich nawet więcej :)
Janek
Czy dostane jakiś punkt jak w nierówności źle policzyłem tylko x2?
Tylko jeśli ktoś ktoś ma stwierdzona dyskalkulię, to błąd przy skracaniu nie jest traktowany jako błąd. W pozostałych przypadkach (nawet przy dysleksji), jest to traktowany jako błędny wynik. W rodzinie miałam przypadek, że ktoś nie zdał przez to matury, bo mu punktu zabrakło. Czasem lepiej zostawić wynik nieskrócony, czy nawet pierwiastek w mianowniku ułamka, bo liczy się tylko, czy wynik jest poprawny (mówię oczywiście o zadaniach otwartych, bo w zamkniętych wskazujemy odpowiedź). Takie zasady były do tej pory, może w tym roku będą łagodniejsze?
Zuzia
czy jeśli w zadaniu dowodowym nie napisałam, że jest to : kwadrat różnicy dwóch różnych liczb tylko zamiast tego : kwadrat dwóch różnych liczb to odejmą mi za to pkt?
Na maturze próbnej w styczniu miałem 13 punktów, czyli tuż pod progiem. Teraz dzięki kursowi od szalonych liczb, który wykupiłem na miesiąc przed maturą z samych zamkniętych mam około 22 punktów. Z otwartych około 6-8. Razem ponad 60%. Tak więc wzrost ponad dwukrotny. Zobaczę dokładniej jak przyjdą wyniki. Kursy świetne, bez zastrzeżeń. Wszystko było fajnie omawiane.
Szansa jest ;) Nawet całkiem spora prawdę mówiąc :)
jkiddle
Dzięki za twoją prace włożoną w ten serwis. Pisałem maturę dwa lata temu i posiłkowałem się wiedzą która jest tutaj zawarta, ale z ciekawości wszedłem żeby zobaczyć poziom dzisiejszej matury. Wydaje mi się że zadania zamknięte były na wyższym poziomie względem poprzednich matur, ale otwarte były dosyć łatwe
Faktycznie, parę zadań zamkniętych było nieco trudniejszych, no i rzeczywiście zadania otwarte były bardzo przyjemne :) Swoją drogą bardzo mi miło, że po latach zaglądasz jeszcze na tę stronę – dzięki :)
Maciek
Czy w 31 nie napisanie że a=/=b na końcu odejmuje nam 1pkt?
Może aż tak drastycznie to nie, ale pod warunkiem, że jakoś sensownie uzasadniłeś dlaczego (a-b)^2 jest większe od zera :)
floowerry
czy jeżeli w zadaniu 31 wszystko wyszło mi poprawie a nie napisałam „udowodniono korzystając ze wzorów skróconego mnożenia” to nadal mam szanse dostać 2p?
Tak, pod warunkiem, że na końcu znalazło się jakieś wyjaśnienie ;)
Xyz
Jest może druga grupa też rozwiązana? Źle to określiłam nie tyle druga grupa co ten sam arkusz ale odpowiedzi w innym schemacie, bo odpowiedzi były pomieszane i zapisałam sobie tylko które zaznaczyłam ;(
Tylko tutaj problem jest taki, że Dominika zapisała bardzo niefortunnie, że to A=4/81, co trochę wprowadza w błąd egzaminatora ;) Sam jestem ciekaw jak to jest rozstrzygane.
Salty
Czy sposób obliczenia zadania 32 ma znaczenie? Widziałem ze sporo osób zrobiło to jedynką trygonometryczna ale ja zrobiłem Pitagorasem i mi wyszło
Obawiam się, że niestety nie :( W tym rozwiązaniu muszą być iksy, nie można założyć z góry że te boki mają długość 2 i 1… To na pewno będzie jedna z największych kontrowersji w kluczu i niemal na pewno będzie opisane jak to traktować. Musimy więc poczekać na oficjalny klucz ;)
Jest to zaliczane normalnie jako prawidłowe rozwiązanie (Przynajmniej tak było w poprzednich latach) I takie info miałam zawsze od organizatorów. W zadaniach tego typu nie jest istotny ten „x” tylko stosunek boków. Co innego, gdyby trzeba było liczyć długości odcinków.
Żeby zaliczyć maturę z matematyki potrzebne jest 30% w tym roku wychodzi na to ze jest to 13,5 punktu. 14 punktów to 31% Czy w takim przypadku egzaminator tez nie przyznaje połówek ?
Musisz spojrzeć na podane przeze mnie rozwiązanie, to dojdziesz gdzie się pomyliłeś ;)
Andreas
Zadanie 4 można liczyć w pamięci ? 97600 – 10 -% -= 87840 – 10 % = 79056. Bo mam wrażenie że wystarczy pobawić się kalkulatorem, żeby znaleźć rozwiązanie :)
Szczerze mówiąc, wydaje mi się, że to o jedno przekształcenie za mało na pełny punkt :( Tu raczej trzeba będzie mieć po prawej stronie zero i dopiero wtedy będzie jeden punkt.
Maturzysta
Zdane
Witam Witam
Mam pytanie czy w zadaniu 28 nie mogła być odp: x = (-1)
2x+4+6+8+11+13=5a
2x+ 42=5a
Jeśli x=(-1)
-2 + 42 = 5a
40= 5×8
Dzięki Tobie i Twojemu kursowi zdałam maturę i to jeszcze ze świetnym wynikiem!!! Bardzo dziękuję!
Gratuluję zdania matury i to z bardzo dobrym wynikiem :) A i przy okazji dziękuję za oglądanie lekcji video z kursu, cieszę się, że mogłem pomóc :)
Jak się nazywa Pana kurs?
Kurs znajdziesz w dziale „Matura”, a konkretnie to tutaj: https://szaloneliczby.pl/kurs-maturalny-matematyka-poziom-podstawowy/
Gorąco zachęcam do zakupu, zwłaszcza jeśli masz pewne trudności z nauką matematyki :)
powodzenia dla maturzystów na jutrzejszym języku obcym
A jak w 34. przybliżyłem 4/81 do 4.93 to źle czy dobrze będzie?
No tak średnio, bo to jest złe przybliżenie ;)
wynik wyszedł ci powyżej 1. mogą ci za to dać zero punktów. Specyfika zadania. Prawdopodobieństwo nigdy nie może być większe od 1.
Zasadniczo 4/81 to w tym przypadku się podaje bez liczenia czegokolwiek :) Swoją drogą można tak ? Są 4 możliwe warianty 3*8, 4 * 6 i 6*4 i 8*3. Wszystkich wariantów jest 81. Więc 4 na 81. Ja maturę zdawałem jakieś 25 lat temu więc wzorów nie pamiętam żadnych.
Mogłaby być odp 4,93% bo to prawie 4/81, ale 4,93 to duży błąd, bo prawdopodobieństwo nie może być większe od 1.
Dokładnie tak :)
chodziło oczywiście o 4.93%
Jak to 4,93%, to wynik jest jak najbardziej poprawny :)
nie bo kolejna liczba po przecinku to 8 a zatem zaokrąglenie to 4,94%
4/81 = 0,0493827
Racja, 4,94% byłoby lepsze, ale myślę, że po prostu nikt się nie przyczepi do zapisu procentowego, zadanie jest zrobione poprawnie ;)
Dziękuję bardzo!!
A w 24 dlaczego nie 4pierw5 ?
4√5 to długość boku kwadratu, a w zadaniu pytają nas o przekątną :) Przekątna będzie √2 razy dłuższa, stąd wyjdzie 4√10 :)
Czy zapisanie przedziału zamkniętego przy nieskończoności jest błędem?
To taki mały niuans, że na 99% zostanie to zaliczone jako poprawne ;)
Ile punktów dostanę w ostatnim zadaniu za podanie tylko wierzchołka paraboli, jest szansa na 1pkt chociaż?
Moim zdaniem za podanie tych współrzędnych możesz dostać nawet 2 punkty (bo wyliczyłeś p i dobrze wywnioskowałeś jakie jest q).
Jeżeli w 35, doszłam do momentu obliczenia a, ale przy b i c wyszedł mi nieco inny wynik, to na ile pkt zostanę oceniona? 2/5, 3/5?
Jeżeli b i c wyszło inne tylko ze względu na błąd rachunkowy, to mogą dać nawet 4 punkty. Jeśli powód jest jakiś inny, to właśnie 2 lub 3 punkty dostaniesz (raczej 3).
Będzie wersja z odpowiedzią a. 26 w 1 zadaniu?
Publikuję tylko jeden wariant arkusza (ten co daje CKE). Każdy inny arkusz ma te liczby, tylko pozmieniana jest kolejność odpowiedzi, więc to nie jest chyba duży problem ;)
A jest gdzieś arkusz drugiej grupy? Dużo osób zapamiętało tylko odpowiedź a,b,c i ma problem ze sprawdzeniem
Zdaje się, że CKE nie publikuje innych wariantów, tak więc niestety nie mam takiego pliku :(
Czy w 32 nie wypisując że α jest ostry tylko widząc to z polecenia można podnieść do kwadratu sin/cos?
Raczej nie powinno być tutaj problemu, zwłaszcza że zadanie jest za 2 punkty ;)
Czy jeśli w zadaniu z nierównością zamiast znaku „lub” napisałam znak „i” to stracę punkt?
Powiem szczerze – nie wiem tego. Musiałby mi jakiś egzaminator tutaj podpowiedzieć (może ktoś z komentujących?) jak to było rozpatrywane w poprzednich latach :)
U mnie nauczyciel który jest egzaminatorem zabiera za to, ale nie wiem czy po to żeby nas uczulić na to, czy tak by ocenił na maturze
Wydaje mi się ze tam chodzi o sumę czyli „U” a nie „i”, ani „lub”
Pewnie o to chodziło autorowi ;)
Jak napisałam w zadaniu 29 zamiast 8/3 to 2 i 2/3 zalicza mi to jako dobry wynik?
Oczywiście!
Suuuuuper, dziękuje za odpowiedz
Witam czy jeżeli w 35 pomnożyłem całość razy 8 (-3/4 było do wspólnego mianownika) i zapisałem wszystko jako -3x^2-6x+45 i skróciłem przez 3 czyli wynik ostatecznie: -x^2-2x+15 to będzie dobrze?
No niestety wynik końcowy wyszedł Ci trochę niepoprawny, właśnie ze względu na błędy arytmetyczne. Nie będzie więc pełnej punktacji, ale pewnie 3 lub 4 punkty :)
Nigdy nie byłam orłem z matematyki, ale dzięki twojemu kursowi udało mi się uzyskać aż 80% z maturki po przeliczeniu dzisiejszych odpowiedzi:)
I pięknie, o to właśnie chodzi! Cieszę się, że mogłem pomóc :) Trzymam kciuki za kolejne egzaminy, oby były równie udane! :)
Dzięki systematycznemu robieniu arkuszy i sprawdzaniu odpowiedzi na tej stronie napisałam dzisiaj prawie bezbłędna maturę!!! Bardzo serdecznie Panu dziękuję
Gratuluję zdania matury i świetnego wyniku!
Kiedy te rozbudowane odpowiedzi?
Jeszcze chwilka, właśnie programuję całość – trochę to zajmuje :)
Mam pytanie,czy jest możliwość,że na egzaminie dane odpowiedzi były pod innymi literami?
Bo mam wrażenie,że większość zadań wykonałem dobrze,wynik dobry obliczyłem,a znajduje sie pod inną literą.
Ktoś też ma takie wrażenie jak ja?
Tak tak, było kilka wersji arkusza – każda różniła się właśnie kolejnością odpowiedzi, tak aby uczniowie nie ściągali od siebie na maturze ;)
Czyli jak u jednej osoby pyt. 1 to odpowiedź np. A to u kogoś innego pyt.1 może być odpowiedź np.C ????
Tak, właśnie tak będzie :)
ufff…..a ile wersji arkusza odpowiedzi było 2 czy więcej? :))))
Powiem szczerze, że nie wiem ile jest tych wariantów – wydaje mi się, że ostatnio zazwyczaj były dwa, ale nie wiem, czy w dalszej przeszłości nie było ich nawet więcej :)
Czy dostane jakiś punkt jak w nierówności źle policzyłem tylko x2?
Wydaje mi się, że do pełnego punktu trzeba właśnie policzyć poprawnie x1 oraz x2. Drugi punkt będzie pewnie za odczytanie rozwiązania.
czy jeśli w 34 zamiast 4/81 napisałam 81/4 to przeznaczą mi jakiś punkt?
Tu mam niestety złe wieści – często jest tak, że jak prawdopodobieństwo wychodzi Ci większe od 1, to z automatu jest 0 punktów :(
nawet za narysowanie tabelki pomocniczej ? ;/
Musimy poczekać na oficjalny klucz, ale tak jak wspomniałem – zazwyczaj z automatu jest 0 punktów :(
a w 27 nie powinno być A (9x8x7x2)? w końcu liczby mają być różne więc pula się zmniejsza
Liczby jako takie mają być różne, ale cyfry mogą się powtarzać :) Czyli liczba 5555 jak najbardziej spełnia warunki zadania.
W 27 nie 9,10,10,2? Dzieli się przez 5 i 0
Ale mają to być liczby nieparzyste! :) Więc na końcu będzie pasować tylko 5 :)
Jak będzie 0 to będą liczby parzyste a w poleceniu proszono o liczby nieparzyste
Witam, czy jeżeli w 34. zadaniu obliczyłem omegę to dostanę 1 pkt?
Prawdopodobnie tak ;)
Oby, bo ten 1 pkt będzie dla mnie decydujący
Czy jeśli w nierówności nie skróciłam w x2 16/6 tylko zostawiłam to tak ,to odejmą mi punkt? Zbiór dobrze wyznaczyłam
Z tym nie ma problemu, zostanie to zaliczone :)
A jak ja zrobiłam 6/16 = 2całe i 4/6 To zaliczą
Ojojoj, no czegoś takiego to raczej nie zaliczą…
Tylko jeśli ktoś ktoś ma stwierdzona dyskalkulię, to błąd przy skracaniu nie jest traktowany jako błąd. W pozostałych przypadkach (nawet przy dysleksji), jest to traktowany jako błędny wynik. W rodzinie miałam przypadek, że ktoś nie zdał przez to matury, bo mu punktu zabrakło. Czasem lepiej zostawić wynik nieskrócony, czy nawet pierwiastek w mianowniku ułamka, bo liczy się tylko, czy wynik jest poprawny (mówię oczywiście o zadaniach otwartych, bo w zamkniętych wskazujemy odpowiedź). Takie zasady były do tej pory, może w tym roku będą łagodniejsze?
czy jeśli w zadaniu dowodowym nie napisałam, że jest to : kwadrat różnicy dwóch różnych liczb tylko zamiast tego : kwadrat dwóch różnych liczb to odejmą mi za to pkt?
Hmmm, trudna sprawa – czuję, że egzaminator przymknie na to oko ;)
Czy w 31 zadaniu jeśli zostawiłem w postaci, że a2-b2>2ab to dostanę jakieś punkty?
Jeżeli masz tam a^2-b^2 po lewej stronie, to już tu jest błąd ;)
przecież zadanie 27 powinno być 9 *10*10*2 bo na końcu może stać zarówno 0 jak i 5
0 stać nie może, bo liczba ma być nieparzysta ;)
Na maturze próbnej w styczniu miałem 13 punktów, czyli tuż pod progiem. Teraz dzięki kursowi od szalonych liczb, który wykupiłem na miesiąc przed maturą z samych zamkniętych mam około 22 punktów. Z otwartych około 6-8. Razem ponad 60%. Tak więc wzrost ponad dwukrotny. Zobaczę dokładniej jak przyjdą wyniki. Kursy świetne, bez zastrzeżeń. Wszystko było fajnie omawiane.
Świetny progres, zwłaszcza że osiągnięty jedynie w miesiąc! Gratuluję świetnego wyniku i dziękuję za korzystanie ze strony :)
Czy jak w dowodzeniu wyszedł mi wzór skróconego mnożenia a nie napisałem ze zawsze jest dodatni to zabiorą 1pkt? Napisałem: co należało wykazać
Trudno stwierdzić, jednak dobrze byłoby napisać dlaczego akurat coś jest większe od zera (i dlaczego akurat nie jest równe zero, to tak przy okazji).
Patrząc po rozwiązaniach poprzednich arkuszy, to dają wtedy tylko jeden punkt. Kiedyś było inaczej.
Hej! Jeśli w ostatnim zadaniu wyszło mi dobrze a i b to jest szansa na 4 punkty?
Szansa jest ;) Nawet całkiem spora prawdę mówiąc :)
Dzięki za twoją prace włożoną w ten serwis. Pisałem maturę dwa lata temu i posiłkowałem się wiedzą która jest tutaj zawarta, ale z ciekawości wszedłem żeby zobaczyć poziom dzisiejszej matury. Wydaje mi się że zadania zamknięte były na wyższym poziomie względem poprzednich matur, ale otwarte były dosyć łatwe
Faktycznie, parę zadań zamkniętych było nieco trudniejszych, no i rzeczywiście zadania otwarte były bardzo przyjemne :) Swoją drogą bardzo mi miło, że po latach zaglądasz jeszcze na tę stronę – dzięki :)
Czy w 31 nie napisanie że a=/=b na końcu odejmuje nam 1pkt?
Może aż tak drastycznie to nie, ale pod warunkiem, że jakoś sensownie uzasadniłeś dlaczego (a-b)^2 jest większe od zera :)
czy jeżeli w zadaniu 31 wszystko wyszło mi poprawie a nie napisałam „udowodniono korzystając ze wzorów skróconego mnożenia” to nadal mam szanse dostać 2p?
Tak, pod warunkiem, że na końcu znalazło się jakieś wyjaśnienie ;)
Jest może druga grupa też rozwiązana? Źle to określiłam nie tyle druga grupa co ten sam arkusz ale odpowiedzi w innym schemacie, bo odpowiedzi były pomieszane i zapisałam sobie tylko które zaznaczyłam ;(
Niestety nie mam innych wersji arkusza :(
A w zad 28 nie powinno wyjść -1 ?
Raczej nie ;)
Czy jak w zadaniu 34 napisałam moc A= 4/81 zamiast P(A) = 4/81 to jest jeszcze szansa na 2 punkty? Czy raczej 1?
Musiałby mi jakiś egzaminator podpowiedzieć, ale wydaje mi się, że na takie błędy zapisu przymyka się oko ;)
W innym arkuszu w podobnym zadaniu widziałem, że dopuszczalne jest pominięcie całego P(A) i zapisanie samej wartości liczbowej prawdopodobieństwa.
Tylko tutaj problem jest taki, że Dominika zapisała bardzo niefortunnie, że to A=4/81, co trochę wprowadza w błąd egzaminatora ;) Sam jestem ciekaw jak to jest rozstrzygane.
Czy sposób obliczenia zadania 32 ma znaczenie? Widziałem ze sporo osób zrobiło to jedynką trygonometryczna ale ja zrobiłem Pitagorasem i mi wyszło
Także zrobiłem to Pitagorasem, tak było chyba nawet łatwiej – wszystko jest więc w porządku :)
A jeżeli nie uwzględniłam w liczeniu tych x ? Tylko na samych liczbach zrobiłam? Ten x i tak na końcu się redukuje. Czy mam nadal 2 punkty?
Obawiam się, że niestety nie :( W tym rozwiązaniu muszą być iksy, nie można założyć z góry że te boki mają długość 2 i 1… To na pewno będzie jedna z największych kontrowersji w kluczu i niemal na pewno będzie opisane jak to traktować. Musimy więc poczekać na oficjalny klucz ;)
Jest to zaliczane normalnie jako prawidłowe rozwiązanie (Przynajmniej tak było w poprzednich latach) I takie info miałam zawsze od organizatorów. W zadaniach tego typu nie jest istotny ten „x” tylko stosunek boków. Co innego, gdyby trzeba było liczyć długości odcinków.
Podpytałem różne osoby i mam świetną wiadomość – zapisy bez x będą uznawane! ;)
A czy jak w zadaniu 30 wyznaczyłem r, to będzie chociaż 0,5 punktu? Reszte ciut źle obliczyłem :D
Połówek nie dają, ale za wyznaczenie r może być wręcz cały punkt ;)
Żeby zaliczyć maturę z matematyki potrzebne jest 30% w tym roku wychodzi na to ze jest to 13,5 punktu. 14 punktów to 31% Czy w takim przypadku egzaminator tez nie przyznaje połówek ?
Niestety, nie ma polówek, dlatego właśnie aby zdać, trzeba mieć minimum 14 punktów ;)
jeżeli w 35 zadaniu wyliczyłam a lecz po prostu przypadkowo napisałam -6/15 zamiast -6/16 to może być jeden punkt?
Tych punktów może być nawet więcej, bo pewnie masz policzone także współrzędne wierzchołka paraboli (już za to będą na pewno jakieś punkty).
Jeżeli w zadaniu 29. Napisałam 2 i 4/6 zamiast 8/3 to zaliczą?
Pewnie! Z tym nie będzie problemu :)
Czy jest odejmowany punkt za nie wyłączenie całości z ułamka zwykłego liczby c? (zadanie 35)
Na 100% nie :) Można było zapisać, że c=45/8, tak jest chyba nawet „ładniej” :)
O której pojawią się rozwiązania?
Otwarte już mają pełne rozwiązania – teraz przechodzę do zamkniętych ;)
Czy dostanę punkt w 29 jeżeli dałem nawiasy otwarte? Tzn x∈(−∞;−2)∪(8/3;+∞)
Na 99% tak :)
1p za prawidłowe miejsca zerowe, 2p za prawidłowe miejsca zerowe i przedziały, które powinny być zamknięte przy m.zerowych. Zatem 1p raczej
Ja mam pytanie do 32
Dlaczego wychodzi 4/5 bo mi wyszło 24/25 jako sin’kwadrat alfa i tak naprawdę nie wiem co zrobiłem źle ://
Musisz spojrzeć na podane przeze mnie rozwiązanie, to dojdziesz gdzie się pomyliłeś ;)
Zadanie 4 można liczyć w pamięci ? 97600 – 10 -% -= 87840 – 10 % = 79056. Bo mam wrażenie że wystarczy pobawić się kalkulatorem, żeby znaleźć rozwiązanie :)
Taką „zabawą z kalkulatorem” to można znacznie więcej zadań rozwiązać ;)
czy jeżeli w prawdopodobieństwie zaokrągliłem do 0.05 to będzie dobrze?
Moim zdaniem nie powinno być problemu :)
Czy jeśli w dowodzie doszłam do momentu 2a^2+2b^2> a^2+2ab+b^2 a potem żle poprzekształcałam to mogę liczyć chociaż na jeden punkt?
Szczerze mówiąc, wydaje mi się, że to o jedno przekształcenie za mało na pełny punkt :( Tu raczej trzeba będzie mieć po prawej stronie zero i dopiero wtedy będzie jeden punkt.
Zdane
Mam pytanie czy w zadaniu 28 nie mogła być odp: x = (-1)
2x+4+6+8+11+13=5a
2x+ 42=5a
Jeśli x=(-1)
-2 + 42 = 5a
40= 5×8
Tutaj na pewno x=-6 :) W Twoim rozwiązaniu przyjąłeś na końcu, że średnia jest równa 8 :)
Czy jak obliczyłem dobrze delte a miejsca zerowe źle to mogę dostać 1 punkt ?
Raczej nie. Za 1 punkt będzie właśnie wyliczenie miejsc zerowych.
Albo za złe m zerowe i konsekwentnie podane przedziały (domknięte przy miejscach zerowych)
Hej! Dzięki za twoją pracę. Czy w z. 31 dopuszczalne było rozbicie ułamka w nawiasie na (a/2 + b/2) do kwadratu? Dowód zakończyłam w taki sam sposób.
Hmm, dużo zależy od tego jak Ci to wyszło (na pewno jest tam dodawanie w nawiasie?). Wydaje mi się, że coś tam po drodze się poplątało ;)