Poniżej znajdują się zadania i odpowiedzi z matury próbnej na poziomie podstawowym – Operon 2021. Wszystkie zadania posiadają pełne rozwiązania krok po kroku, co mam nadzieję pomoże Ci w nauce do matury. Ten arkusz maturalny możesz także zrobić online lub wydrukować w formie PDF – odpowiednie linki znajdują się na dole strony.
Ten arkusz możesz zrobić online lub pobrać w formie PDF:
Dzieki-super wyjasnienia
Dobry Wieczór, Mam 2 pytania odnośnie zadania 32 oraz 34. Zadanie 32. Czy odpowiedź: ,,Miary kątów wynoszą 150° ; 30°” może/powinna zostać uznana za 2 pkt? Wiem, że nie wypisałem miar wszystkich 4 kątów, mimo że się powtarzają, lecz w poleceniu długości boków są przedstawione również jako 5 i 12 więc widzę pewną zależność. Piszę o tym, ponieważ otrzymałem za cytowaną wyżej odpowiedź 1 punkt :( Zadanie 34. Czy można oznaczyć kolejne krawędzie jako n, n+2, n+4? Wynik wyszedł taki sam lecz zastanawiam się czy taka odpowiedź byłaby maksymalnie punktowana. Jeżeli nie jakie zastosować założenie co do n? Bo w… Czytaj więcej »
Jeśli chodzi o zadanie 32 – prawdę mówiąc, ja bym dał 2 punkty. Wiadomo, że nie jest to perfekcyjna odpowiedź, ale ktoś mógł przecież zinterpretować to pytanie w ten sposób, by podać miary kątów występujących w tym równoległoboku, a występują tam tylko kąty o tych dwóch miarach.
Co do zadania 34 – n, n+2 oraz n+4 mogą nie być kolejnymi liczbami nieparzystymi. Ot przykładowo jak n=8, to masz prostopadłościan 8, 10, 12, co nie spełnia warunków zadania.
Dlaczego w 28 zadaniu nie korzysta się z metody drzewka? W sensie że wyrzucając orła mamy (1/2) i żeby wyrzucić kolejnego znowu (1/2) i razem to 1/4 a potem żeby wyrzucić na kostce jedynke to prawdopodobieństwo jest (1/6) i kolejnej jedynki też 1/6 co daje 1/36 a tych zdarzeń jest 6 więc 6/36 czyli w sumie 1/6
I potem dodając 1/4 i 1/6 mamy 10/24?
Można skorzystać z drzewka, ale na końcu masz mnożenie (a nie dodawanie) 1/4*1/6 i otrzymasz wtedy ten sam wynik 1/24. Nie mniej jednak moim zdaniem metoda drzewka jest tutaj znacznie trudniejsza i bardzo łatwo tutaj o błąd ;)
jak ja nie zdam matury chyba tylko modlitwa pozostała…
Skąd wiadomo w zadaniu 17 ze długość AC jest równa promieniu?
Ponieważ na rysunku utworzył nam się trójkąt równoboczny (wszystkie kąty maja miarę 60 stopni), stąd też skoro odcinek OC ma długość r, to i AC będzie równe r :)
w zadaniu 6 dlaczego odpowiedź to 4, a nie 3√2 skoro rodzaj znaku większości wskazuje ze 3✓2 nalezy normalnie do rownania tzn na osi kółko będzie zamalowane
Bo ma to być liczba całkowita! A 3✓2 nie jest całkowitą ;) To jest swoją drogą piękna pułapka w tym zadaniu ;)
dlaczego w zadaniu 34 liczby nieparzyste muszą być zapisane jako 2n+1 itp a nie np. n+1, n+3. Przecież możemy zakładać że n jest liczba nieparzysta, a na dobra sprawę jesli podstawimy coś innego niz 2n to wynik wyjdzie inny.
Sprawa jest dość prosta. Standardowo n to liczba naturalna, więc jak dasz zapis n+1 to nie możesz być pewny, że n+1 jest nieparzyste, bo gdy np. n=5 to n+1 daje liczbę parzystą. Tego problemu nie ma, gdy mamy zapis 2n+1, bo tutaj zawsze otrzymasz liczbę nieparzystą. Ale… poszedłeś o krok dalej i przyjąłeś, że n to będzie tylko liczba nieparzysta. W sumie sprytnie, tylko problemy robią się nieco dalej, bo otrzymasz równanie 4*(n+1+n+3+n+5)=60, a rozwiązaniem tego równania jest n=2, czyli… liczba parzysta, która jest sprzeczna z Twoim założeniem, że n jest nieparzyste :D