Zagadnienia, które omawiam w tej części kursu:
- Odczytywanie informacji z wykresu funkcji
- Dziedzina i zbiór wartości funkcji
- Miejsca zerowe funkcji
- Określanie charakterystycznych punktów i przedziałów funkcji
Kurs maturalny dostępny jest jedynie dla osób zalogowanych.
Jeżeli nie masz jeszcze konta to możesz je założyć tutaj: Rejestracja
Jeżeli nie masz jeszcze konta to możesz je założyć tutaj: Rejestracja
Zbiór zadań do tej części kursu:
Odczytywanie informacji z wykresów funkcji – zadania maturalne
Dlaczego maleje dla -1;3 ?
Odczytujemy to z osi iksów – funkcja zaczyna maleć od argumentu x=-1 i tam maleje maleje aż do x=3, gdzie potem znowu odbija do góry :)
a to nie maleje do x równa się -4?
Wydaje mi się, że mylisz osie ;) Wartości rzeczywiście maleją aż do -4, ale to nie o to chodzi. My sprawdzamy kiedy (dla jakich argumentów x) ten spadek wartości następuje, a dzieje się tak dla argumentów x od -1 aż do 3 ;)
Czy miejsca zerowe nie powinny mieć znaku „i” zamiast znaku „lub”?
Spójnik jest tam dobry, ale tak prawdę mówiąc, to z perspektywy czasu myślę, że najlepiej byłoby tam dać przecinek ;) Generalnie można dać „v”, można dać „lub”, można dać „przecinek” :)
dziękuje ślicznie za wyjaśnienie :)
Czy zapis w podpunkcie „dla jakich argumentów f. przyjmuje najmniejszą wartość?” zapis f(3)=-4 jest poprawny?
Generalnie jeśli pytają nas o argumenty, to zapisałbym jedynie argumenty, czyli zapisałbym x=3. Zapis f(3)=-4 mówi nam, że dla argumentu x=3 funkcja przyjmuje wartość -4, czyli mamy tutaj tak jakby nadmiar informacji, choć zapis sam w sobie jest poprawny ;)
Z tego zapisu wynika że np 3 jest w dwóch wartościach raz pokazuje przedział w którym funkcja maleje, a innym razem rośnie, przedział zamknięty, lub 2 raz zamyka przedział gdzie funkcja jest stała, innym razem funkcja rośnie a dwójka należy do obu
No tak to właśnie wygląda ;)
Wreszcie rozumiem ❤️