Zagadnienia, które omawiam w tej części kursu:
- Definicja sinusa, cosinusa oraz tangensa
- Wartości przyjmowane przez poszczególne funkcje trygonometryczne
- Obliczanie wartości funkcji trygonometrycznych
- Obliczanie długości boków trójkąta z wykorzystaniem funkcji trygonometrycznych
- Funkcje trygonometryczne w układzie współrzędnych
Kurs maturalny dostępny jest jedynie dla osób zalogowanych.
Jeżeli nie masz jeszcze konta to możesz je założyć tutaj: Rejestracja
Jeżeli nie masz jeszcze konta to możesz je założyć tutaj: Rejestracja
Zbiór zadań do tej części kursu:
Funkcje trygonometryczne – zadania maturalne
Dzień dobry, czy jeżeli po rozwiązaniu równania wychodzą mi dwie odpowiedzi, jedna dodatnia, a druga ujemna i wybieram dodatnią, ponieważ zgodnie z treścią zadania kąt alfa jest ostry, to jak najbardziej poprawnie mam to uzasadnić? Czy wystarczy jeśli podkreślę rozwiązanie dodatnie i napiszę „gdyż alfa<90" czy lepiej np. "gdyż alfa należy do przedziału (o,90)? Być może moje pytanie nie jest w ogóle istotne, ale mam taką właśnie wątpliwość :) z góry bardzo dziękuję za odpowiedź
Tak prawdę mówiąc, to lepiej byłoby zapisać, że alfa należy do przedziału od 0 do 90 stopniu :) Aczkolwiek wystarczy napisać wprost, że alfa jest kątem ostrym, tak też jak najbardziej można zrobić i nikt się nie przyczepi :)
Czy w przypadku 6 zadania mogę obliczyć długość r ze wzoru na długość odcinka posługując się współrzędnymi?
Oczywiście! Aczkolwiek jest to sposób nieco dłuższy ;)