Funkcje trygonometryczne – kurs (matura podstawowa)

Zagadnienia, które omawiam w tej części kursu:

  • Definicja sinusa, cosinusa oraz tangensa
  • Wartości przyjmowane przez poszczególne funkcje trygonometryczne
  • Obliczanie wartości funkcji trygonometrycznych
  • Obliczanie długości boków trójkąta z wykorzystaniem funkcji trygonometrycznych
  • Funkcje trygonometryczne w układzie współrzędnych
Kurs maturalny dostępny jest jedynie dla osób zalogowanych.
Jeżeli nie masz jeszcze konta to możesz je założyć tutaj: Rejestracja

Zaloguj się
   


Zbiór zadań do tej części kursu:

Funkcje trygonometryczne – zadania maturalne
4 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Synapsa

Dzień dobry, czy jeżeli po rozwiązaniu równania wychodzą mi dwie odpowiedzi, jedna dodatnia, a druga ujemna i wybieram dodatnią, ponieważ zgodnie z treścią zadania kąt alfa jest ostry, to jak najbardziej poprawnie mam to uzasadnić? Czy wystarczy jeśli podkreślę rozwiązanie dodatnie i napiszę „gdyż alfa<90" czy lepiej np. "gdyż alfa należy do przedziału (o,90)? Być może moje pytanie nie jest w ogóle istotne, ale mam taką właśnie wątpliwość :) z góry bardzo dziękuję za odpowiedź

Aleksis19

Czy w przypadku 6 zadania mogę obliczyć długość r ze wzoru na długość odcinka posługując się współrzędnymi?