Pańska strona jest naprawdę świetna. Widać, że została rzetelnie przygotowana, omawia zrozumiale każde zagadnienie i zapewnia dobre przygotowanie do egzaminów.
Asinek
Dzień dobry. Mam pytanie. Zad.1.. dlaczego 3 jest wartością c, a dla b=0 a nie na odwrót?
Współczynnik b to to co stoi przed „samotnym iksem”. Współczynnik c to tak zwany wolny wyraz (czyli samotna liczba). W naszym przykładzie nie mamy żadnego „samotnego iksa”, można powiedzieć że nasza funkcja wyraża się wzorem -3x^2+0x+3. Z tego też względu b=0, natomiast c=3 :)
furyinsoul
Świetna strona z zadaniami, można poćwiczyć do matury
anka1nina
Zadanie 10. Znowu całkiem inaczej do tego podeszłam. Założenia zrobiłam takie że a<0 czyli malejąca (bo taki przedział), wierzchołek to -3 = q = y, brak miejsc zerowych bo delta < 0
Przez co patrząc na wzór na delte tj. Delta = b^2-4ac muszę szukać wzoru gdzie c będzie minusowa bo b^2 zawsze da plus, a jest ujemna bo malejąca (odpowiedź a od razu odrzucona) więc żeby delta wyszła ujemna musi być minusowa C gdzie tylko jest w odpowiedzi c.
W sumie logiczne, może kiedyś do jakiegoś zadania taka ścieżka myślowa mi się przyda, choć mam wrażenie, że w tamtym wyjaśnieniu jest prostszy i szybszy sposób :P
Emilsonek
Zdecydowanie polecam, mimo mojej niechęci do matematyki i bardzo niskich umiejętności jest się w stanie sporo nauczyć dzięki wyjaśnieniom zadań
Uczen
W 9 można też zrobić tak: (x+2)(x-4), czyli miejsca zerowe to x = -2 i x=4
Wierzchołek jest w połowie tych punktów, czyli -2+4 :2 = 1
Odczytujemy to wprost z wykresu :) Sprawdzamy jakie wartości przyjmuje funkcja w przedziale od x=-1 do x=2 i widzimy, że najmniejszą z nich jest właśnie y=5 :)
Anonim
Spoko zadania można fajnie sobie powtórzyć
Strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z polityką prywatności m.in. do prowadzenia statystyk, personalizowania reklam i poprawy funkcjonalności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.OK, dzięki
Pańska strona jest naprawdę świetna. Widać, że została rzetelnie przygotowana, omawia zrozumiale każde zagadnienie i zapewnia dobre przygotowanie do egzaminów.
Dzień dobry. Mam pytanie. Zad.1.. dlaczego 3 jest wartością c, a dla b=0 a nie na odwrót?
Współczynnik b to to co stoi przed „samotnym iksem”. Współczynnik c to tak zwany wolny wyraz (czyli samotna liczba). W naszym przykładzie nie mamy żadnego „samotnego iksa”, można powiedzieć że nasza funkcja wyraża się wzorem -3x^2+0x+3. Z tego też względu b=0, natomiast c=3 :)
Świetna strona z zadaniami, można poćwiczyć do matury
Zadanie 10. Znowu całkiem inaczej do tego podeszłam. Założenia zrobiłam takie że a<0 czyli malejąca (bo taki przedział), wierzchołek to -3 = q = y, brak miejsc zerowych bo delta < 0
Przez co patrząc na wzór na delte tj. Delta = b^2-4ac muszę szukać wzoru gdzie c będzie minusowa bo b^2 zawsze da plus, a jest ujemna bo malejąca (odpowiedź a od razu odrzucona) więc żeby delta wyszła ujemna musi być minusowa C gdzie tylko jest w odpowiedzi c.
W sumie logiczne, może kiedyś do jakiegoś zadania taka ścieżka myślowa mi się przyda, choć mam wrażenie, że w tamtym wyjaśnieniu jest prostszy i szybszy sposób :P
Zdecydowanie polecam, mimo mojej niechęci do matematyki i bardzo niskich umiejętności jest się w stanie sporo nauczyć dzięki wyjaśnieniom zadań
W 9 można też zrobić tak: (x+2)(x-4), czyli miejsca zerowe to x = -2 i x=4
Wierzchołek jest w połowie tych punktów, czyli -2+4 :2 = 1
Bardzo dobry sposób! :)
Nie rozumiem czemu w 16zd wyjdzie 5
Odczytujemy to wprost z wykresu :) Sprawdzamy jakie wartości przyjmuje funkcja w przedziale od x=-1 do x=2 i widzimy, że najmniejszą z nich jest właśnie y=5 :)
Spoko zadania można fajnie sobie powtórzyć