Po prostu ładniej to zapisać chciałem, dlatego powtarzałem x=0 ;) Wbrew pozorom programowanie tych rozwiązań nie jest takie proste jak zapisywanie ich na kartce ;)
Zbiór zadań jest taki sam jak tutaj, natomiast na filmiku tłumaczę ideę rozwiązywania równań kwadratowych i tam pojawiają się oczywiście nieco inne zadanka ;)
NataliaN.
Spoko. Polecam. Pozdrawiam Ewę z P.
Last edited 3 lat temu by NataliaN.
piuciii
Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie, czemu gdy obliczmy deltę i musimy podnieść b do kwadratu np. -11 to -11^2= -121. A w zadaniu 1 gdy poniesiemy -2^2 = 4 ?? Nie rozumiem tej zależności.
Moment moment. -11^2 to faktycznie -121, ale licząc deltę zawsze zapisuje się, że (-11)^2=121 :) Tak samo tutaj w zadaniu pierwszym nie mamy -2^2 tylko (-2)^2, a to jest rzeczywiście równe 4.
puvalska
czy mogłabym prosić o wyjaśnienie dlaczego w 3 zadaniu 2(x+2)(x-2)=0 wyszło -2? tak jakby ta 2 przed nawiasem została pominięta?
Tak, ta dwójka przed nawiasem jest rzeczywiście tak jakby „pomijalna”. Ma to nawet swoje uzasadnienie, bo jak mamy równanie 2(x+2)(x-2)=0 i podzielimy obie strony równania przez 2, to zostanie nam (x+2)(x-2)=0, no a reszta jest już chyba oczywista ;)
anka1
zadanie 5 – proszę o wyjaśnienie jak pojawia się +1.
Możesz obustronnie podzielić to równanie przez 4 i wtedy otrzymasz (x+2)(x-6)=0. Dlatego właśnie ta czwórka przed nawiasami nie ma żadnego znaczenia ;)
Ania
w zadaniu 4 skąd wiadomo że pierwiastek z 97 w przybliżeniu równa się 9,8?
Możemy to sprawdzić chociażby na kalkulatorze ;) Poza tym nie potrzebujemy aż tak dokładnego przybliżenia, wiemy że pierwiastek ze 100 to 10, więc pierwiastek z 97 to będzie trochę mniej niż 10 ;)
Dlaczego w zadaniu nr 8 na dole jest 3x X=0? Można prosić o wyjaśnienie?
Po prostu ładniej to zapisać chciałem, dlatego powtarzałem x=0 ;) Wbrew pozorom programowanie tych rozwiązań nie jest takie proste jak zapisywanie ich na kartce ;)
;)
Czy w kursie do matury jest więcej zadań niż w tych darmowych lekcjach tutaj?
Zbiór zadań jest taki sam jak tutaj, natomiast na filmiku tłumaczę ideę rozwiązywania równań kwadratowych i tam pojawiają się oczywiście nieco inne zadanka ;)
Spoko. Polecam. Pozdrawiam Ewę z P.
Czy mógłbym prosić o wyjaśnienie, czemu gdy obliczmy deltę i musimy podnieść b do kwadratu np. -11 to -11^2= -121. A w zadaniu 1 gdy poniesiemy -2^2 = 4 ?? Nie rozumiem tej zależności.
Moment moment. -11^2 to faktycznie -121, ale licząc deltę zawsze zapisuje się, że (-11)^2=121 :) Tak samo tutaj w zadaniu pierwszym nie mamy -2^2 tylko (-2)^2, a to jest rzeczywiście równe 4.
czy mogłabym prosić o wyjaśnienie dlaczego w 3 zadaniu 2(x+2)(x-2)=0 wyszło -2? tak jakby ta 2 przed nawiasem została pominięta?
Tak, ta dwójka przed nawiasem jest rzeczywiście tak jakby „pomijalna”. Ma to nawet swoje uzasadnienie, bo jak mamy równanie 2(x+2)(x-2)=0 i podzielimy obie strony równania przez 2, to zostanie nam (x+2)(x-2)=0, no a reszta jest już chyba oczywista ;)
zadanie 5 – proszę o wyjaśnienie jak pojawia się +1.
Jak dzielimy 4+√2 przez √2, to otrzymamy 4/√2 plus √2/√2, czyli właśnie 4/√2 plus 1 :)
Nie potrafię zrozumieć zadania 5, podstawiałam i nic dobrego mi nie wyszło :(
Robiłem tydzień ale zrobiłem
Fajne zadania :)
czemu w pierwszym zadaniu pomijamy tą 4?
Możesz obustronnie podzielić to równanie przez 4 i wtedy otrzymasz (x+2)(x-6)=0. Dlatego właśnie ta czwórka przed nawiasami nie ma żadnego znaczenia ;)
w zadaniu 4 skąd wiadomo że pierwiastek z 97 w przybliżeniu równa się 9,8?
Możemy to sprawdzić chociażby na kalkulatorze ;) Poza tym nie potrzebujemy aż tak dokładnego przybliżenia, wiemy że pierwiastek ze 100 to 10, więc pierwiastek z 97 to będzie trochę mniej niż 10 ;)