Egzamin ósmoklasisty – Matematyka – 2021 – Odpowiedzi
Poniżej znajdują się odpowiedzi do egzaminu ósmoklasisty z matematyki – CKE maj 2021. Wszystkie zadania posiadają pełne rozwiązania krok po kroku, co mam nadzieję pomoże Ci w nauce do egzaminu. Ten arkusz możesz także zrobić online lub pobrać w formie PDF – odpowiednie linki znajdują się na dole strony.
Ten arkusz możesz zrobić online lub pobrać w formie PDF:
Tak tak, już to naprawiłem, po prostu źle zaznaczyłem kratkę u siebie w systemie ;) Takich komentarzy było kilkadziesiąt, więc przy okazji dziękuję wszystkim za czujność! :)
Podejrzewam, iż w szkole traktujemy podzielność liczb w taki sposób, że liczba jest podzielna przez np. 2, 3 czy 10, wtedy, gdy wynik dzielenia jest dodatnią liczbą całkowitą. No ale faktycznie, zadanie jest mocno niefortunne jak na egzamin.
Witam
Cieszę się strasznie. Głównie dzięki tej stronie zdobyłem 88% Dzięki
No właśnie też mnie to zaskoczyło, ale tak, za 17 są 3 punkty, za 18 już tylko 2, a za 19 ponownie 3 punkty ;)
Michukoksy
Mam pytanie jak ktoś 17 zadanko wyliczył brudnopisie ,ale napisał tam w odp ze nie ,ponieważ nie da rady i Paweł musi kupić 2 czekoladę to miał jakieś punkty .O tych puszkach to były 2 typy rozwiązań ja policzyłem łatwiejszym ,a na odcinek zbrakło mi czasu.
Powiem szczerze, że nie znam odpowiedzi na to pytanie – wydaje mi się, że brudnopis nie jest sprawdzany, o ile wyraźnie nie zaznaczysz, że tam to jest policzone. Może jakiś egzaminator nam tutaj rozwieje wątpliwości ;)
Tak jak napisałeś, do brudnopisu egzaminator zagląda na polecenie zdającego. Sama odpowiedź, bez uzasadnienia nie wystarczy. Zobaczymy jak eksperci na to spojrzą. Jak ukarze się oficjalny klucz odpowiedzi, to będzie wiadomo jak przydzielane są punkty. Egzaminatorzy zaczynają sprawdzać arkusze z matematyki 10 czerwca.
O co chodzi, ja miałam inaczej ’ ustawione ’ odpowiedzi na egzaminie. Np: w zadaniu 4 tutaj odp A jest 6^3 * 10^ 21 , a u mnie na arkuszu taka odpowiedź była w punkcie D. Mam się bać? :’D
Jednostki nie są wymagane, ale jest zasada, że jeżeli są to muszą być poprawne. W innym wypadku traktowane są jak błąd rachunkowy, czyli traci się 1 punkt
Moim zdaniem brak jednostki w odpowiedzi do zadania to błąd. Ale sprawdzacze CKE mogą mieć wytyczne z góry, że z powodu COVID będą zaliczać. Zobaczymy 2.07
jestem dobrej myśli. myślę ze z powodu zdalnych, będą nas sprawdzać trochę przychylniej :D jednostki zapisywałam w obliczeniach, ale w odpowiedz już nie.
Last edited 3 lat temu by XXXX
Przerażony odpowiedzią
A czy w 13 nie powinna być odpowiedź A, bo spotykają się co 10 cm
Rozumiem na czym polega dylemat, ale na pewno będą to tylko 4 linie ;) Na samym końcu listewki (czyli w 50cm) nie ma cięcia, więc nie będzie tam linii. Tak samo zresztą nie robisz cięcia w miejscu 0cm ;)
Jeśli jednostka jest błędna to mogą zabrać za to jeden punkt ;)
Bartek
Takie pytanko, czy jeżeli w zadaniu 18 przypadkiem źle przepisałem że było 11 puszek zamiast 10, ale poza tym ułożyłem całe równanie i wyszedł mi wynik, chociaż niestety dla złej wartości, to mam szansę dostać chociaż 1 punkt?
Ciekawy przypadek, wydaje mi się, że właśnie dostaniesz 1 punkt i potraktowane to będzie jako błąd rachunkowy ;)
emilia
Mam 100%. W październiku zaczynałam z ledwo 50. Nie wiem co mam powiedzieć. Jestem tak strasznie wdzięczna osobie prowadzącej tą stronę. Dzięki niej udało mi się osiągnąć niesamowity dla mnie wynik. Jeszcze na początku roku szkolnego martwiłam się czy uda mi się przekroczyć 50%. Systematyczna praca z arkuszami i zadaniami na tej stronie to gwarancja sukcesu. Bardzo dziękuję <3
Proszę mnie poprawić, ale zadanie 5 chyba jest błędne. W zbiór liczb całkowitych wchodzą zarówno liczby naturalne, jak i przeciwne do nich oraz 0. Jak się ma odpowiedź do zbioru zawierającego 0, np: -1,0,1,2,3
Tak, to zadanie jest moim zdaniem źle sformułowane. Tam powinno być „liczby naturalne”. I jeszcze dodane, że zero nie jest liczbą N (bo w zakresie liczb N jest to uzgadniane, tzn. trzeba wyraźnie zaznaczyć, że zero należy do N). No i teraz ciekawe co z tym zrobi CKE… Może jakiś dobry nauczyciel matematyki się wypowie ?
Nie, nie powinni za coś takiego zabierać punktów ;)
Kuba
Mam pytanie. Jeśli w zadaniu 19 nie wpisze się tych nawiasów, czyli np. samo DS to będę miał ujemny punkt. Bo widziałem, że w odpowiedzi jest [DS]=9,6m, a ja wpisałem DS=9,6m. Proszę niech ktoś mi odpowie.
Nawet lepiej się liczy bez jednostek… Jeśli na końcu w odp jest podana jednostka – zaliczone !!!
Robert C.
Cześć :) Moja uczennica w zadaniu z miejscowościami ustaliła długość między tymi dwoma niewymienionymi w treści przyjmując po prostu podaną podziałkę i jednostkę długości oraz używając do tego celu linijki (bez wykonywania żadnych obliczeń – inne ma dobrze, jak również sam wynik). 100% pewności nie mam, ale wydaje mi się, że mimo wszystko zostanie odjęty tutaj punkt za ten brak obliczeń albo chociażby niezauważenie tego trójkąta egipskiego (przypomina mi się moja matura rozszerzona z 2012 roku, gdzie straciłem jedyny punkt w ostatnim zadaniu, w którym to nie zapisałem formalnie przypadku rozłączności dwójki zbiorów, a zrobiłem to tylko na rysunku i… Czytaj więcej »
Bardzo ciekawy przypadek – podejrzewam, że takich historii może być więcej, więc spodziewałbym się, że egzaminatorzy dostaną specjalne wytyczne jak traktować takie przypadki. Faktycznie, dało się długość wyznaczyć po prostu linijką, a skoro linijka jest dozwolona, to moim zdaniem byłoby to nieuczciwe, gdyby zabierano za to punkt. To tak, jakby zabierać punkt za spryt i bystrość ;) Może jak już wytyczne będą w rękach nauczycieli, to ktoś zostawi tu komentarz i rozwieje nasze wątpliwości :)
Dziękuję za podzielenie się swoją opinią – przedstawiłeś słuszne argumenty przemawiające za tym, że może jednak i taki sposób rozwiązania tej części zadania zostanie zaliczony i teraz już wcale nie jestem taki pewien tego, co napisałem wcześniej :) Gdyby ktoś jeszcze zechciał podzielić się swoim komentarzem w tej kwestii, to chętnie przeczytam.
Moim zdaniem zaliczą na 99%. Niektórzy 13-14-latkowie mają skaner w oczach i widzą trójkąt egipski 3-4-5. Szczególnie jak już parę razy mieli z nim do czynienia w zadaniach. LINIJKA jak najbardziej poprawny sposób, po to jest dozwolona aby razem z głową używać linijki ;-)
czy jeżeli w zadaniu 19 pomyliłem się w dzieleniu pola przez 20 to czy jak resztę wykonałem dobrze (tj. pitagoras i pole trójkąta) dostane 2 punkty? od tego zależy moje 80%
Pewnie, że tak – to jak najbardziej dobry sposób :)
xxx
Czy jeśli w zadaniu 16 napisałam że taki podział nie jest możliwy, ponieważ czekolady nie starczyłoby dla wszystkich i czekolada jest za mała na taki podział to jest źle?
No a czemu ma być źle? Przecież to jest jak najbardziej dobre wyjaśnienie ;)
Anon
Jeżeli w 19 zad obliczyłam przekątną, ale potem zamiast pola trójkąta kierowałam się tak jakby własnościami trójkątów 90,60,30 stopni i ten odc wyszedł mi 6√3 to nie ma szans na 2 punkty?
Ojj raczej nie, bo tam nie mamy takiego trójkąta :(
Seruii
Mam pytanie, jeżeli w zadaniu 16 napisałem że :
Brat- 1/2x
Siostra – 5/16x
Sobie – 1/6x
Ale nie napisałem ze x-czekolada.
Obliczenia zrobiłem dobrze i wyszło mi ze x<1 1/12x. W odp napisałem ze nie starczy mu czekolady, stracę punkt za brak napisania "x-czekolada"?
Myślę, że to co napisałeś/aś jest wystarczające :)
Seruii
Czy jak w zadaniu 17 obliczając godzinę zapisałem to w sposób :
25km = 60min
|:5 |:5
5km = 12min
|*3 |*3
15km=36min
Strace punkt za używanie „=” zamiast „-„?
w drugim powinna być odpowiedz B chyba
Tak tak, już to naprawiłem, po prostu źle zaznaczyłem kratkę u siebie w systemie ;) Takich komentarzy było kilkadziesiąt, więc przy okazji dziękuję wszystkim za czujność! :)
wychodzi mi że mam 8 punktów ja się chyba załamie
no byczku jest git
Nie powinno być tak w 5 zadaniu?
Tak, ponieważ trzecia opcja ;)
Mam pięć kolejnych liczb całkowitych: -2; -1; 0; 1; 2. Ich iloczyn to 0 i też jest podzielny przez 10!
Podejrzewam, iż w szkole traktujemy podzielność liczb w taki sposób, że liczba jest podzielna przez np. 2, 3 czy 10, wtedy, gdy wynik dzielenia jest dodatnią liczbą całkowitą. No ale faktycznie, zadanie jest mocno niefortunne jak na egzamin.
Cieszę się strasznie. Głównie dzięki tej stronie zdobyłem 88% Dzięki
zad 17 za 3pkt
Faktycznie, poprawione ;)
W 2 zadaniu powinna być odpowiedź b, a nie d bo chodzi o największą liczbę, czyli jak najbliżej zera.
Tak tak, już jest wyjaśnienie do zadania ;)
Wychodzi mi 100% ! :)
Gratuluję
cieszę się dzięki twojej stronce mam 30%
u mnie zależy jeżeli jedno zadanie zrobiłem dobrze to mam około 60%
z tym że można dostać za brak działań estetykę i niepoprawny zapis nie licząc już samych odpowiedzi
Zdecydowanie najlepsza stronka do przygotowania się do egzaminu :)
A dziękuję, miło mi to słyszeć :)
a w zadaniu 13 nie powinno być odpowiedzi A? czyli „5”,jeżeli nie mógłby pan wytłumaczyć
Zadanie 13 jest faktycznie chyba najbardziej problematyczne – wkrótce pojawi się wyjaśnienie ;)
Nie powinno być bo na 50cm już nie tnie bo tam się kończy listewka
jeśli dobrze wiem to chodzi tutaj o to, że punkt wspólny, czyli 50, nie mógł być zaznaczony na listwie, ale sam na to na egzaminie nie wpadłem
Dokładnie tak ;)
będe miał około 84% więc chyba spoko
Chyba? Przecież 90% osób o takim wyniku marzy
Super mam 6 pkt
spoko ja 7
Czy w zadaniu 17 na pewno są 3pkt ?
No właśnie też mnie to zaskoczyło, ale tak, za 17 są 3 punkty, za 18 już tylko 2, a za 19 ponownie 3 punkty ;)
Mam pytanie jak ktoś 17 zadanko wyliczył brudnopisie ,ale napisał tam w odp ze nie ,ponieważ nie da rady i Paweł musi kupić 2 czekoladę to miał jakieś punkty .O tych puszkach to były 2 typy rozwiązań ja policzyłem łatwiejszym ,a na odcinek zbrakło mi czasu.
Powiem szczerze, że nie znam odpowiedzi na to pytanie – wydaje mi się, że brudnopis nie jest sprawdzany, o ile wyraźnie nie zaznaczysz, że tam to jest policzone. Może jakiś egzaminator nam tutaj rozwieje wątpliwości ;)
Tak jak napisałeś, do brudnopisu egzaminator zagląda na polecenie zdającego. Sama odpowiedź, bez uzasadnienia nie wystarczy. Zobaczymy jak eksperci na to spojrzą. Jak ukarze się oficjalny klucz odpowiedzi, to będzie wiadomo jak przydzielane są punkty. Egzaminatorzy zaczynają sprawdzać arkusze z matematyki 10 czerwca.
Dziękuję za informację z pierwszej ręki! :)
Brudnopis nie podlega sprawdzaniu.
O co chodzi, ja miałam inaczej ’ ustawione ’ odpowiedzi na egzaminie. Np: w zadaniu 4 tutaj odp A jest 6^3 * 10^ 21 , a u mnie na arkuszu taka odpowiedź była w punkcie D. Mam się bać? :’D
Egzaminy mają różne wersje z różnymi kolejnościami odpowiedzi, tak abyście od siebie nie ściągali odpowiedzi :D Nie ma więc co się bać :D
Przepraszam, a w zadaniu 9. nie powinna być odp. B – 73?
Na pewno nie ;) Zaraz będzie pełne wyjaśnienie krok po kroku :)
Edit: Już dodałem wyjaśnienie do tego zadania ;)
Super jest ta strona
Czy 80% to dobry wynik z tego egzaminu?
Jak ocena 4 Cię satysfakcjonuję to tak
Stronka bardzo mi pomogła w przygotowaniu. Z moich wyników z próbnych 60% przeszłam na dzisiejszy wynik 96%. Tylko jeden błąd zrobiłam niestety
Ile pkt otrzymam jeśli w zdaniu 19 obliczyłam tylko przekątną?
Pewnie 1 punkt za to będzie ;)
A jeżeli napisało się samo 9,6 bez jednostek ?
Jednostki nie powinny wpłynąć negatywnie na punktację ;)
Mam nadzieje, nauczycielka nas zawsze straszyła tymi jednostkami i akurat zapomniałam o nich :(
Ogólnie to jednostki są ważne, ale myślę, że nikt w tym przypadku nie będzie za to odejmował punktów ;)
Jednostki nie są wymagane, ale jest zasada, że jeżeli są to muszą być poprawne. W innym wypadku traktowane są jak błąd rachunkowy, czyli traci się 1 punkt
Moim zdaniem brak jednostki w odpowiedzi do zadania to błąd. Ale sprawdzacze CKE mogą mieć wytyczne z góry, że z powodu COVID będą zaliczać. Zobaczymy 2.07
jestem dobrej myśli. myślę ze z powodu zdalnych, będą nas sprawdzać trochę przychylniej :D jednostki zapisywałam w obliczeniach, ale w odpowiedz już nie.
A czy w 13 nie powinna być odpowiedź A, bo spotykają się co 10 cm
Rozumiem na czym polega dylemat, ale na pewno będą to tylko 4 linie ;) Na samym końcu listewki (czyli w 50cm) nie ma cięcia, więc nie będzie tam linii. Tak samo zresztą nie robisz cięcia w miejscu 0cm ;)
Wychodzi 80% więc jest ok
Czwórka, teraz oceń ze swoją proponowaną oceną na świadectwie
mam pytanko czy 60% to dobrze? :(
Taka słaba trójka
Czy jeżeli w zadaniu z czekoladą napisałam, że nie może, ponieważ bedzie to 13/12 a cala czekolada = 12/12 to zaliczą mi??://
Oczywiście! To bardzo dobre wyjaśnienie :)
Ile dostanę pkt jak obliczyłam tylko pole prostokąta i odcinek AC? :/
Podejrzewam, że mimo wszystko 1. Prawdopodobnie drugi punkt będzie za pole trójkąta, a trzeci za obliczoną długość odcinka DS :)
MATKOOOO, jakbym miał 20 minut więcej na egzaminie to nie stracił bym punktu na 19 i 15 zadaniu, to było tak proste, ale musiałem wpaść na pomysł
mam coś koło 60% :)
Dzięki za tą stronkę <3
wszystko dobrze ez
Jak w 17 obliczyłem w cm (poprawny wynik) a nie w km to mi nie zaliczą?
Jeśli jednostka jest błędna to mogą zabrać za to jeden punkt ;)
Takie pytanko, czy jeżeli w zadaniu 18 przypadkiem źle przepisałem że było 11 puszek zamiast 10, ale poza tym ułożyłem całe równanie i wyszedł mi wynik, chociaż niestety dla złej wartości, to mam szansę dostać chociaż 1 punkt?
Ciekawy przypadek, wydaje mi się, że właśnie dostaniesz 1 punkt i potraktowane to będzie jako błąd rachunkowy ;)
Mam 100%. W październiku zaczynałam z ledwo 50. Nie wiem co mam powiedzieć. Jestem tak strasznie wdzięczna osobie prowadzącej tą stronę. Dzięki niej udało mi się osiągnąć niesamowity dla mnie wynik. Jeszcze na początku roku szkolnego martwiłam się czy uda mi się przekroczyć 50%. Systematyczna praca z arkuszami i zadaniami na tej stronie to gwarancja sukcesu. Bardzo dziękuję <3
Pięknie, wykonałaś świetną robotę! Ogromne gratulacje i cieszę się, że mogłem pomóc :)
jak w tekstowych zrobiłem obliczenia ale zły wynik to dostane chociaż jakiegoś punkta?
Jak obliczenia są dobrze, to jak najbardziej jest szansa na punkt ;)
czy 12 na 25 punktów to ile %? bo mam nadzieję że 3 bo inaczej moje marzenia z szkołą informatyczną przepadają :( proszę o odpowiedź
12 punktów z 25 to 48% :)
Proszę mnie poprawić, ale zadanie 5 chyba jest błędne. W zbiór liczb całkowitych wchodzą zarówno liczby naturalne, jak i przeciwne do nich oraz 0. Jak się ma odpowiedź do zbioru zawierającego 0, np: -1,0,1,2,3
W sumie dobre pytanie! Przy takim zestawie liczb iloczyn będzie równy 0, no a 0:10=0 ;)
Tak, to zadanie jest moim zdaniem źle sformułowane. Tam powinno być „liczby naturalne”. I jeszcze dodane, że zero nie jest liczbą N (bo w zakresie liczb N jest to uzgadniane, tzn. trzeba wyraźnie zaznaczyć, że zero należy do N). No i teraz ciekawe co z tym zrobi CKE… Może jakiś dobry nauczyciel matematyki się wypowie ?
To w takim razie uwzględniając, że kolejne liczby to 0,1,2,3,4 jak powinna być odpowiedz?
To zadanie jest raczej źle sformułowane. Wśród A,B,C nie ma właściwej odpowiedzi ;-)
Jak się nie wpisze | | w ostatnim zadaniu czyli samo DS, BC czy AB to będzie miało się ujemne punkty?
Nie, nie powinni za coś takiego zabierać punktów ;)
Mam pytanie. Jeśli w zadaniu 19 nie wpisze się tych nawiasów, czyli np. samo DS to będę miał ujemny punkt. Bo widziałem, że w odpowiedzi jest [DS]=9,6m, a ja wpisałem DS=9,6m. Proszę niech ktoś mi odpowie.
Niestety, tutaj prawdopodobnie odejmą jeden punkt i za zadanie dostaniesz 2 zamiast 3 :(
tak żałuje że zad 5 mam źle bo tak to miałabym 100%
czy jeżeli w ostatnim zadaniu zapomniałam dodać jednostki na rysunku i w obliczeniach ale w odpowiedzi dałam to zalicza?
Zaliczą zaliczą, nie bój się ;)
Nawet lepiej się liczy bez jednostek… Jeśli na końcu w odp jest podana jednostka – zaliczone !!!
Cześć :) Moja uczennica w zadaniu z miejscowościami ustaliła długość między tymi dwoma niewymienionymi w treści przyjmując po prostu podaną podziałkę i jednostkę długości oraz używając do tego celu linijki (bez wykonywania żadnych obliczeń – inne ma dobrze, jak również sam wynik). 100% pewności nie mam, ale wydaje mi się, że mimo wszystko zostanie odjęty tutaj punkt za ten brak obliczeń albo chociażby niezauważenie tego trójkąta egipskiego (przypomina mi się moja matura rozszerzona z 2012 roku, gdzie straciłem jedyny punkt w ostatnim zadaniu, w którym to nie zapisałem formalnie przypadku rozłączności dwójki zbiorów, a zrobiłem to tylko na rysunku i… Czytaj więcej »
Bardzo ciekawy przypadek – podejrzewam, że takich historii może być więcej, więc spodziewałbym się, że egzaminatorzy dostaną specjalne wytyczne jak traktować takie przypadki. Faktycznie, dało się długość wyznaczyć po prostu linijką, a skoro linijka jest dozwolona, to moim zdaniem byłoby to nieuczciwe, gdyby zabierano za to punkt. To tak, jakby zabierać punkt za spryt i bystrość ;) Może jak już wytyczne będą w rękach nauczycieli, to ktoś zostawi tu komentarz i rozwieje nasze wątpliwości :)
Dziękuję za podzielenie się swoją opinią – przedstawiłeś słuszne argumenty przemawiające za tym, że może jednak i taki sposób rozwiązania tej części zadania zostanie zaliczony i teraz już wcale nie jestem taki pewien tego, co napisałem wcześniej :) Gdyby ktoś jeszcze zechciał podzielić się swoim komentarzem w tej kwestii, to chętnie przeczytam.
Moim zdaniem zaliczą na 99%. Niektórzy 13-14-latkowie mają skaner w oczach i widzą trójkąt egipski 3-4-5. Szczególnie jak już parę razy mieli z nim do czynienia w zadaniach. LINIJKA jak najbardziej poprawny sposób, po to jest dozwolona aby razem z głową używać linijki ;-)
Dzięki za opinię! :)
Jeżeli w zadaniu 18 dobrze napisałam równanie i dobrze oznaczyłam x, ale źle obliczyłam puszkę (wyszło mi 1,9 zł) to mam szansę na 1 pkt?
Tak, to pewnie będzie właśnie 1 punkt ;)
Mam nadzieję i dziękuję za odpowiedź!
czy jeżeli w zadaniu 19 pomyliłem się w dzieleniu pola przez 20 to czy jak resztę wykonałem dobrze (tj. pitagoras i pole trójkąta) dostane 2 punkty? od tego zależy moje 80%
Jest spora szansa na 2 punkty, bo to błąd rachunkowy :)
czy jeśli w zadaniu 16 podałam dobrą odpowiedz i dobrze rozszerzyłam ułamki ale nie napisałam, że razem to 13/12 to dostanę 2 pkt czy raczej tylko 1 ?
Zależy co tam napisałaś :) Dodałaś te ułamki i napisałaś, że wynik jest większy od 1? Jeśli tak, to będą 2 punkty :)
Z tego wynika, że mam 100%!
Dzięki <3 btw. jak myślicie kiedy będą opublikowane zasady oceniania CKE?
Prawdopodobnie dopiero w dniu ogłoszenia wyników ;)
Jeżeli w zadaniu z czekoladą dobrze napisałam obliczenia, lecz źle dodałam jest szansa na 1pkt?
Hmm, wydaje mi się, że raczej nie… Jeden punkt będzie pewnie za otrzymanie wyniku 13/12, a drugi pewnie dadzą za uzasadnienie.
Mam pytanie do zadania 18.
Czy mogło być tak:
1.
6 puszek – (zostało 3,6 zł)
10 puszek – (brakuje 11 zł)
2.
3,4-11= – 14,4 (różnica pomiędzy tymi puszkami )
-14,4:4= -3,6 zł (różnica pomiędzy kupnem jednej puszki)
3. SPRAWDZENIE
6 Puszek – zostało 3,4 zł (Maks kupna)
– 3,6 zł
7 puszek – brakuje 0,2 zł
– 3,6 zł
8 puszek – brakuje 3,8 zł
– 3,6 zł
9 puszek – brakuje 7,4 zł
– 3,6 zł
10 puszek – brakuje 11 zł (POTWIERDZENIE Wyniku)
4. Odp: Jedna puszka kosztuje 3,6 zł.
Czy to jest dobrze?
Pewnie, że tak – to jak najbardziej dobry sposób :)
Czy jeśli w zadaniu 16 napisałam że taki podział nie jest możliwy, ponieważ czekolady nie starczyłoby dla wszystkich i czekolada jest za mała na taki podział to jest źle?
No a czemu ma być źle? Przecież to jest jak najbardziej dobre wyjaśnienie ;)
Jeżeli w 19 zad obliczyłam przekątną, ale potem zamiast pola trójkąta kierowałam się tak jakby własnościami trójkątów 90,60,30 stopni i ten odc wyszedł mi 6√3 to nie ma szans na 2 punkty?
Ojj raczej nie, bo tam nie mamy takiego trójkąta :(
Mam pytanie, jeżeli w zadaniu 16 napisałem że :
Brat- 1/2x
Siostra – 5/16x
Sobie – 1/6x
Ale nie napisałem ze x-czekolada.
Obliczenia zrobiłem dobrze i wyszło mi ze x<1 1/12x. W odp napisałem ze nie starczy mu czekolady, stracę punkt za brak napisania "x-czekolada"?
Myślę, że to co napisałeś/aś jest wystarczające :)
Czy jak w zadaniu 17 obliczając godzinę zapisałem to w sposób :
25km = 60min
|:5 |:5
5km = 12min
|*3 |*3
15km=36min
Strace punkt za używanie „=” zamiast „-„?
Faktycznie zapis jest mocno niefortunny, ale punktów pewnie nie stracisz ;)