Egzamin ósmoklasisty 2023 - matematyka
Zadanie 1. (1pkt) Poniżej przedstawiono składniki potrzebne do przygotowania ciasta na \(8\) gofrów.
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe.
Do przygotowania ciasta na \(40\) gofrów, przy zachowaniu właściwych proporcji odpowiednich składników, potrzeba \(10\) jajek.
Do przygotowania ciasta na \(72\) gofry, przy zachowaniu właściwych proporcji odpowiednich składników, potrzeba \(12\) szklanek mleka.
Odpowiedź
1) PRAWDA
2) PRAWDA
Wyjaśnienie:
Krok 1. Ocena prawdziwości pierwszego zdania.
Przepis jest na \(8\) gofrów, a my chcemy zrobić \(40\) gofrów, czyli \(5\) razy więcej. To oznacza, że potrzebujemy użyć \(5\) razy więcej jajek. Skoro więc w przepisie użyto \(2\) jajek, to my tych jajek potrzebujemy:
$$5\cdot2=10$$
Zdanie jest więc prawdą.
Krok 2. Ocena prawdziwości drugiego zdania.
Tym razem chcemy zrobić \(72\) gofry, czyli \(9\) razy więcej niż jest w przepisie. To oznacza, że potrzebujemy \(9\) razy więcej mleka. Skoro więc w przepisie użyto \(1\frac{1}{3}\) szklanek mleka, to my tych szklanek potrzebujemy:
$$9\cdot1\frac{1}{3}=9\cdot\frac{4}{3}=\frac{36}{3}=12$$
Zdanie jest więc prawdą.
Zadanie 4. (1pkt) Marta układała książki na dwóch półkach o tych samych wymiarach wewnętrznych. Wszystkie książki były jednakowych rozmiarów. Pierwszą półkę (I) całkowicie wypełniła \(12\) książkami. Na drugiej półce (II) postanowiła ustawić książki jedna przy drugiej na całej szerokości półki tak, aby zostało nad nimi wolne miejsce, w sposób pokazany na rysunku.
Uwaga: na rysunku przedstawiono całkowite wypełnienie książkami pierwszej półki (I) oraz częściowe wypełnienie książkami drugiej półki (II).
Ile najwięcej książek Marta mogła zmieścić na drugiej półce (II) przy wskazanym sposobie ustawienia?
A. \(7\)
B. \(8\)
C. \(10\)
D. \(11\)
Wyjaśnienie:
Krok 1. Obliczenie grubości książki.
Z rysunku wynika, że na półce o wysokości \(21cm\) mieszczą się dwa rzędy książek, a w każdym z nich mamy po \(6\) książek ułożonych jedna na drugiej. Skoro tak, to grubość jednej książki jest równa:
$$21cm:6=3,5cm$$
Wygląda to więc mniej więcej w ten sposób:
Krok 2. Obliczenie liczby książek, które można zmieścić na drugiej półce.
Układamy książki jedna obok drugiej, każda z książek ma \(3,5cm\) grubości. Długość półki wynosi \(28cm\), zatem liczba książek, które się tam zmieszczą, wynosi:
$$28cm:3,5cm=8$$
Zadanie 11. (1pkt) Z urny, w której jest wyłącznie \(18\) kul białych i \(12\) kul czarnych, losujemy \(1\) kulę.
Prawdopodobieństwo wylosowania kuli białej jest równe \(\frac{3}{5}\)
Prawdopodobieństwo wylosowania kuli czarnej jest mniejsze od \(\frac{1}{3}\)
Odpowiedź
1) PRAWDA
2) FAŁSZ
Wyjaśnienie:
Krok 1. Ocena prawdziwości pierwszego zdania.
Wszystkich kul mamy łącznie:
$$18+12=30$$
Skoro jest \(18\) kul białych, to prawdopodobieństwo wylosowania takiej kuli będzie równe:
$$p=\frac{18}{30}=\frac{3}{5}$$
Zdanie jest więc prawdą.
Krok 2. Ocena prawdziwości drugiego zdania.
Wszystkich kul jest \(30\), a kul czarnych jest \(12\). W takim razie prawdopodobieństwo wylosowania czarnej kuli jest równe:
$$p=\frac{12}{30}=\frac{2}{5}$$
Ułamek \(\frac{2}{5}\) jest większy od \(\frac{1}{3}\), ponieważ \(\frac{2}{5}=0,4\), natomiast \(\frac{1}{3}\approx0,33\). To oznacza, że zdanie jest fałszem.
Zadanie 13. (1pkt) Agata na dużej kartce w kratkę narysowała figurę złożoną z \(40\) połączonych odcinków, które kolejno ponumerowała liczbami naturalnymi od \(1\) do \(40\). Na rysunku przedstawiono fragment tej figury, złożony z ośmiu początkowych odcinków. Kolejne odcinki tej figury Agata narysowała według tej samej reguły, którą zastosowała do narysowania odcinków \(1–8\).
Uwaga: wszystkie komórki kratki są takimi samymi kwadratami.
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe.
Proste zawierające odcinki o numerach \(1\) oraz \(7\) są wzajemnie prostopadłe.
Proste zawierające odcinki o numerach \(5\) oraz \(33\) są wzajemnie równoległe.
Odpowiedź
1) PRAWDA
2) PRAWDA
Wyjaśnienie:
Krok 1. Ocena prawdziwości pierwszego zdania.
Odcinki o numerach \(1\) oraz \(7\) są przekątnymi kwadratów, które są skierowane w różne strony. Z własności kwadratów wynika, że przekątne kwadratów jak najbardziej przecinają się pod kątem prostym, więc proste zawierające te odcinki będą względem siebie prostopadłe. Zdanie jest więc prawdą.
Krok 2. Ocena prawdziwości drugiego zdania.
Tu powinniśmy dostrzec, że odcinkami równoległymi do odcinka o numerze \(5\) będzie co czwarty odcinek występujący w tej układance. Czyli tym samym odcinkami równoległymi będą \(9, 13, 17, 21, 25, 29, 33, 37\). Skoro tak, to odcinki o numerach \(5\) oraz \(33\) są względem siebie równoległe, czyli zdanie jest prawdą.
Zadanie 14. (1pkt) Na rysunku przedstawiono trzy figury: kwadrat \(F_{1}\), kwadrat \(F_{2}\) i prostokąt \(F_{3}\), oraz podano ich wymiary.
Czy z figur \(F_{1}, F_{2}, F_{3}\) można ułożyć, bez rozcinania tych figur, kwadrat \(K\) o polu \(49cm^2\)?
Wybierz odpowiedź A albo B i jej uzasadnienie spośród 1., 2. albo 3.
suma obwodów figur \(F_{2}\) i \(F_{3}\) jest równa obwodowi kwadratu \(K\).
suma pól figur \(F_{1}\), \(F_{2}\) i \(F_{3}\) jest równa \(49cm^2\).
suma długości dowolnych boków figur \(F_{1}\), \(F_{2}\) i \(F_{3}\) nie jest równa \(7cm\).
Wyjaśnienie:
Aby otrzymać kwadrat o polu \(49cm^2\) musielibyśmy mieć kwadrat o boku \(7cm\), ponieważ \(P=7cm\cdot7cm=49cm^2\). Podane w zadaniu figury mają boki o długościach \(3cm\) oraz \(5cm\), więc nie damy rady połączyć ich w taki sposób, by otrzymać kwadrat o boku \(7cm\), ponieważ zarówno \(3cm+3cm=6cm\) jak i \(3cm+5cm=8cm\). To oznacza, że prawidłową odpowiedzią będzie "Nie, ponieważ suma długości dowolnych boków figur \(F_{1}, F_{2}, F_{3}\) nie jest równa \(7cm\).
Zadanie 15. (1pkt) W czworokącie \(ABCD\) boki \(AB\), \(CD\) i \(DA\) mają równe długości, a kąt \(BCD\) ma miarę \(131°\). Przekątna \(AC\) dzieli ten czworokąt na trójkąt równoboczny i na trójkąt równoramienny (zobacz rysunek).
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe.
Kąt \(ABC\) ma miarę \(60°\).
Kąt \(DAB\) ma miarę \(98°\).
Odpowiedź
1) FAŁSZ
2) PRAWDA
Wyjaśnienie:
Krok 1. Ocena prawdziwości pierwszego zdania.
Z treści zadania wynika, że trójkąt \(ACD\) jest równoboczny, czyli tym samym każdy kąt tego trójkąta ma miarę \(60°\). Skoro tak, to kąt \(ACB\) będzie miał miarę:
$$|\sphericalangle ACB|=131°-60°=71°$$
Trójkąt \(ABC\) jest równoramienny, a jedną z własności takich trójkątów jest to, że kąty przy podstawie mają jednakową miarę. To oznacza, że w takim razie także kąt \(ABC\) ma miarę \(71°\), czyli zdanie jest fałszem.
Krok 2. Ocena prawdziwości drugiego zdania.
Wiemy już, że w trójkącie \(ABC\) kąty przy podstawie \(BC\) mają miary po \(71°\). Skoro tak, to kąt \(CAB\) będzie miał miarę:
$$|\sphericalangle CAB|=180°-71°-71°=38°$$
Kąt \(DAB\) jest sumą kąta \(DAC\) o mierze \(60°\) oraz kąta \(CAB\) o mierze \(38°\), zatem:
$$|\sphericalangle CAB|=60°+38°=98°$$
Zdanie jest więc prawdą.
Zadanie 16. (2pkt) Cena biletu do teatru jest o \(64 zł\) większa od ceny biletu do kina. Za \(4\) bilety do teatru i \(5\) biletów do kina zapłacono łącznie \(400 zł\). Oblicz cenę jednego biletu do teatru. Zapisz obliczenia.
Wyjaśnienie:
Krok 1. Wprowadzenie oznaczeń do treści zadania.
Z treści zadania wynika, że cena biletu do teatru jest o \(64 zł\) większa od ceny biletu do kina. Moglibyśmy więc zapisać, że:
\(x\) - cena biletu do kina
\(x+64\) - cena biletu do teatru
Krok 2. Zapisanie i rozwiązanie równania.
Wiemy, że za \(4\) bilety do teatru i \(5\) biletów do kina zapłacono \(400zł\), czyli powstaje nam do rozwiązania następujące równanie:
$$4\cdot(x+64)+5\cdot x=400 \\
4x+256+5x=400 \\
9x=144 \\
x=16$$
I tu uwaga, otrzymany wynik oznacza, że cena biletu do kina (a nie teatru!) wynosi \(16zł\).
Krok 3. Obliczenie ceny biletu do teatru.
Cena biletu do teatru jest o \(64zł\) większa od ceny biletu do kina, zatem cena biletu do teatru wynosi:
$$16zł+64zł=80zł$$
Zadanie 17. (2pkt) Pociąg przebył ze stałą prędkością drogę \(700\) metrów w czasie \(50\) sekund. Przy zachowaniu tej samej, stałej prędkości ten sam pociąg drogę równą jego długości przebył w czasie \(15\) sekund. Oblicz długość tego pociągu. Zapisz obliczenia.
Wyjaśnienie:
Krok 1. Obliczenie prędkości pociągu.
Z treści zadania wynika, że \(s=700m\) oraz \(t=50s\). Skoro tak, to prędkość pociągu wynosi:
$$v=\frac{s}{t} \\
v=\frac{700m}{50s} \\
v=14\frac{m}{s}$$
Krok 2. Obliczenie długości pociągu.
Wiemy, że prędkość pociągu jest równa trasie, którą pokona on w ciągu \(t=15s\). Skoro tak, to:
$$v=\frac{s}{t} \\
s=v\cdot t \\
s=14\frac{m}{s}\cdot15s \\
s=210m$$
Zadanie 18. (3pkt) W czworokącie \(ABCD\) o polu \(48cm^2\) przekątna \(AC\) ma długość \(8 cm\) i dzieli ten czworokąt na dwa trójkąty: \(ABC\) i \(ACD\) (zobacz rysunek). Wysokość trójkąta \(ACD\) poprowadzona z wierzchołka \(D\) do prostej \(AC\) jest równa \(2 cm\).
Oblicz wysokość trójkąta \(ABC\) poprowadzoną z wierzchołka \(B\) do prostej \(AC\). Zapisz obliczenia.
Wyjaśnienie:
Krok 1. Obliczenie pola powierzchni trójkąta \(ACD\).
Z treści zadania wynika, że bok \(AC\) ma długośc \(8cm\), a wysokość opuszczona na ten bok ma długość \(2cm\). Skoro tak, to pole tego trójkąta jest równe:
$$P=\frac{1}{2}\cdot a\cdot h \\
P=\frac{1}{2}\cdot8cm\cdot2cm \\
P=8cm^2$$
Krok 2. Obliczenie pola powierzchni trójkąta \(ABC\).
Skoro cały czworokąt \(ABCD\) ma pole równe \(48cm^2\) i wiemy, że pole trójkąta \(ACD\) jest równe \(8cm^2\), to pole trójkąta \(ABC\) będzie równe:
$$P_{ABC}=48cm^2-8cm^2 \\
P_{ABC}=40cm^2$$
Krok 3. Obliczenie wysokości trójkąta \(ABC\) (opuszczonej z wierzchołka \(B\)).
Wysokość z wierzchołka \(B\) pada na bok \(AC\), a wiemy, że ten bok ma długość \(8cm\) i tym samym będzie on podstawą naszego trójkąta.
Skoro tak, to korzystając ze wzoru na pole trójkąta, zapisalibyśmy że:
$$P=\frac{1}{2}\cdot a\cdot h \\
40cm^2=\frac{1}{2}\cdot8cm\cdot h \\
40cm^2=4cm\cdot h \\
h=10cm$$
Zadanie 19. (3pkt) Z pięciu prostopadłościennych klocków o jednakowych wymiarach ułożono figurę. Kształt i wybrane wymiary tej figury przedstawiono na rysunku.
Oblicz objętość jednego klocka. Zapisz obliczenia.
Wyjaśnienie:
Krok 1. Obliczenie wymiarów pojedynczego klocka.
Spoglądając na rysunek widzimy, że jeden wymiar jest już znany - wysokość klocka ma długość \(5cm\). Pozostałe wymiary (szerokość oraz długość) musimy wyznaczyć samodzielnie. Pomoże nam w tym taki oto szkic tej sytuacji:
Wyznaczmy zatem szerokość naszego klocka. Spoglądamy na lewy bok dużej figury, który składa się z dwóch szerokości oraz jednej długości. Razem daje to długość \(23cm\). Po prawej stronie naszej dużej figury mamy bok składający się z jednej szerokości oraz jednej długości i to ma długość \(20,5cm\). To prowadzi nas do wniosku, że szerokość tego klocka jest równa:
$$23cm-20,5cm=2,5cm$$
I na koniec musimy jeszcze obliczyć długość klocka. Spoglądamy na prawy bok figury i widzimy, że jedna szerokość i jedna długość dają łącznie \(20,5cm\). Skoro szerokość jest równa \(2,5cm\), to tym samym długość będzie równa:
$$20,5cm-2,5cm=18cm$$
Krok 2. Obliczenie objętości klocka.
Wiemy już, że nasz klocek ma wymiary \(5cm\times2,5cm\times18cm\), zatem jego objętość będzie równa:
$$V=5cm\cdot2,5cm\cdot18cm \\
V=225cm^3$$
łatwy był ten egzamin
Bardzo łatwy, mam na pewno więcej niż 90%
też będę miał koło 80-90%
ja mam 24%
ja jak mi nie odejmą punktów za obliczenie to będę miał 100%
zgadzam sie
Bardzo łatwy, 85% pewne
nie mozesz miec 85 %
mega, będę miał 100 o ile dobrze pamiętam odpowiedzi jakie dałem xD
Ja obstawiam 92% bo 2 zadania zawaliłam xD
Zgadzam się. Powiedziałabym że nawet za łatwy, progi pójdą w górę…
prawdopodobnie tak
progi właśnie poszły w dół, bez sensu
mega łatwe było ale 2 zadania mnie zagięły XD
niech zgadnę 6 i 15?
prawie, 6 i 18
rel, w 6 mój mózg się zawiesił a 18 nie doczytałem i czas mnie zjadł na poprawianie… łącznie mam 60% jak mi uznają zadanie 19 bo zapomniałem 0 usunąć i zamiast 225cm3 mam wpisane 2250cm3 XDD
Też tak zrobiłam z tym 19
6 było najłatwiejsze
egzamin pisze dopiero za rok ale uważam że ten był bardzo łatwy
Mnie 7 i 11, głupie błędy jak zwykle heh
Łatwy ten egzamin tylko jedno miałem chyba źle xd
trudne to było
łatwy był imo ten egzamin 30 min przed czasem skonczylem i jeszcze po 2 razy zadania zrobilem
jak 70 minut zrobiłeś po dwa razy 19 zadań…
Wiesz, ja zrobiłem w 45 min wszystko, potem sprawdziłem 3 razy i wyszedłem jakoś 40 min przed końcem, bo już mi się nudziło giga :P
Zgadzam się, ja miałem tak samo i się strasznie nudziłem
ja to samo, 3 raz bym zdążyła
podobnie XD
bezkituu 60min wystarczylo
jak to?? mi zabrakło czasu i otwartych nie zrobiłam…
dosyć łatwe było ale to 3 było trudne
trochę
było proste tylko trzeba było sobie przypomnieć co * co daje wynik + albo -, o czym zapomniałem XDD i strzelać trzeba było
Ominelam 1 strone przypadkiem przez co zle przeniesione zadania sa na karte odpowiedzi…
O, współczuję
Wydaje mi się, że mam wszystko dobrze ale teraz już nie wiem
Było mega trudne co wy gadacie
BOZE ZAMIAST 210M DALAM 2100 W JEDNYM XDDD
Ja dałem w dziewiętnastym 2250 zamiast 225
Taki pół na pół łatwy ten egzamin
Powodzenia na angielskim
i nawzajem
Dla mnie 3 zadanie było jakieś masakra ale reszta to essa
czy tylko dla mnie to było giga ciężkie
Dla mnie tak samo, oby chociaż 50% było heh
dla mnie też bede mieć max 32%
ma ktoś może odpowiedzi do drugiej grupy?
Obydwie grupy miały te same odpowiedzi, tylko w pomieszanej kolejności ;)
A w 16 były w oby dwóch żeby policzyć bilet do teatru czy w drugiej było że do kina bo wydaje mi się że do kina było
Raczej były te same pytania, czyli do teatru ;)
Wątpię by były różne pytania co do zadań otwartych. W zadaniach zamkniętych tylko odpowiedzi są pomieszane
Ale w przypadku zadań Prawda/Fałsz kolejność odpowiedzi w różnych zestawach była chyba odwrócona.
A tego to niestety nie wiem ;) Ale to trzeba się odnosić w takim razie do tego arkusza, którego link do PDF tu dałem ;)
Z tych ocenionych mam 100%
mam chyba tylko jeden błąd
ja dwa
92% mam
ty bo np w 2 zad jak robiłem dzisiaj na egzaminie to odpowiedz 64t75 była jako B a w arkuszu którego przesłałeś jest jako D
Po prostu było kilka grup z przemieszanymi odpowiedziami, tak abyście nie mogli od siebie ściągać ;) Wszystko jest więc ok
Popłaczę się chyba, będę mieć jakieś 60% Strasznie trudne to było :))
ja 68% mam niestety
ja mam 60% około, to źle nie jest ale dobrze też nie
Ej jak to jest, że w moim egzaminie np od B była na miejscu odpowiedzi C. Były jakby różne warianty i inaczej porozstawiane odpowiedzi
To standardowa sprawa – są różne grupy, tak abyście od siebie na egzaminie nie ściągali ;)
Ogólnie to mega łatwe
a w 13 nie ma być P,F?
Na pewno nie ;) 5 oraz 33 są równoległe (to będą skośne odcinki)
ja rysowałem i wyszło mi że są prostopadłe
No to gdzieś się pomyliłeś w rysowaniu ;)
to jak to zrobić
Za chwilkę dodam pełne rozwiązania – ale generalnie chodzi o to, że co czwarty odcinek jest równoległy do odcinka numer 5, więc równoległe są 9,13,17 i tak dalej, aż do 33 :)
niesamowite, mam wszystko poprawnie, jeżeli zaliczą mi obliczenia wszystkie w otwartych, to powinnam mieć 100%, wgl napisalam go chyba w 40 minut
Niestety mam tylko 72% według odpowiedzi
Niestety xd
Ja mam na nieszczesie 88 ;(, a celowalam w 100
łatwe, jedynie 13 mnie pokonało, bo sobie pomysłałem, że muszą się przecinać, chociaż na początku miałem dobrze xd,,,
Ja właśnie myślałem że prostopadłe to muszą na siebie idealnie nachodzić…
Jeśli napisalam 2250 zamiast 225 to będzie chociaz punkt w tym z jablkammi zaznaczylam poprawna odp i zmienilam
Jeśli tylko tutaj masz błąd, to faktycznie będzie 1 punkt ;)
łatwo 96 będzie tylko się pomyliłem w 1 xd nwm jak to zrobiłem
W którym?
Jeżeli w 19 napisałam normalnie wszystkie obliczenia, ale w odpowiedzi napisałam 22,5cm³ to dostane jakikolwiek punkt?
Jeśli podałaś dobre wymiary i wzór itp to 2/3 albo 1/3 ale powinnaś/eś dostać jakiś
Tak, powinnaś dostać 2/3pkt.
Ta odpowiedź wynika w sumie z błędu w obliczeniach, więc pewnie będą 2 punkty na 3 możliwe ;)
ej a 13 zad napewno jest dobrze? (chodi o 2 podpunkt)
Równoległy do 5 jest co czwarty odcinek, czyli także 9, 13, 17, 21, 25, 29 oraz nasze 33 ;)
wszyscy pisza ze prosty a ja 44 % bede mial
….czyli całe 11 pkt / 25. No brawo !!!
kiedy beda pełne wyniki?
Będę całe popołudnie na bieżąco rozwiązywał ;)
Robisz ogromny kawał roboty. Dzięki szalone liczby ;)
Staram się jak mogę ;) Wielkie dzięki za miłe słowa :)
już są – wszystko tu jest dobrze zrobione.
Ja mam 96%, bo w pierwszym zamiast zrobić 1 i 1/3 *9 zrobiłem 1i 1/3 *12 i mi wyszło 16 zamiast 12.
Ja tez blednie policzylam i wyszlo mi 8 zamiast 12
bede mieć 96%, gdyby nie skala byłoby 100
gdyby nie prostopadłość to też byłoby 100%
Gdyby nie piersze zad, algebraiczne i ta przekleta skala mialamby 100% ;-;
24% xd
Czy jeżeli w zadaniu 18 napisalem ze oszacowałem na oko i napisalem jak to zrobilem to wejdzie chociaz 1 punkt? (Odpowiedz byla prawidlowa, 10 cm)
Lecz po tym napisalem tez ze mozna to obliczyc korzystajac ze wzoru (wzór) ktory nie byl poprawny ://
Za poprawną odpowiedź na pewno dostaniesz chociaż jeden punkt
Za samą poprawną odpowiedź bez obliczeń nie ma punktów :(
Jeśli to był czysty strzał, to pewnie będzie 0 punktów :(
potęgi i pierwiastki mnie zagięły, będę mieć 84%
Mam 92% :)
Za łatwy ten egzamin, łatwiutkie 96% zdobyte, tyle że gdyby nie głupie grusze i jabłonie to 100% by było, no ale trudno Taki wynik też ciekawy
Mam podobnie :/
łatwy ale mnie 3, 5 i 7 pokonało
boże w 18 przeczytałem 40 zamiast 48 i całe zadanie źle XDD
o kurde mam 92% z polskiego kolo 75 w zależności od rozprawki a angielski na pewno będę mieć 100 bo na wszystkich próbnych miałem po 100
Generalnie to nie był trudny, otwarte bardzo proste, z zamkniętymi podobnie, lecz były nieco podchwytliwe.
Mam pytanie jeśli w ostatnim mam dobrze obliczenia ale wynik napisałam z przecinkiem że stresu czyli 22,5 to dadzą mi 2pkt?
Trudno stwierdzić, taki trochę nietypowy ten błąd prawdę mówiąc ;)
Jeżeli jedynie wynik masz źle to chyba powinnaś dostać 2pkt.
Jeżeli wcześniejsze obliczenia są ok, liczby na objętość dobrze wpisane V = ……. a wynik końcowy jest zły – dostaniesz 2/3 pkt
Nie był najłatwiejszy, (mam 100%), ale nie był też trudny
Egzamin fajny łatwy mam około 72 procent a obstawiałem około 40
będę miał około 70
czy 64 procent to ok?
Jak dla kogo. Zależy wam jak innym poszło, ale egzaminy były łatwe więc progi do liceów pojdą w górę
Zalicza mi jak przed ostatnie zadanie zrobiłam że wzoru na deltoid (mam dobry wynik)
Ale to nie był deltoid
poprawi się
Egzaminu ósmoklasisty się nie poprawia
Egzamin nie byl trudny… Jak obliczalem to 84%
Na zadaniu 17 wszytsko dobrze obliczylem ale napisalem zamiast 210 to 212 m. Myslicie ze egzaminator mi uzna 2 punkty czy tylko jeden ?
No jak końcowy wynik wyszedł Ci błędnie, to na pewno nie będzie pełnej punktacji :(
Ale 1 pkt będzie jak obliczenia masz dobrze. I miałam coś takiego w zadaniu z wysokością trójkąta, tylko że zauważyłam jak 2 raz patrzyłam na odpowiedzi …
mam 96% albo 100%