Egzamin ósmoklasisty – Matematyka – 2022 – Odpowiedzi
Poniżej znajdują się odpowiedzi do egzaminu ósmoklasisty z matematyki – CKE maj 2022. Wszystkie zadania posiadają pełne rozwiązania krok po kroku, co mam nadzieję pomoże Ci w nauce do egzaminu. Ten arkusz możesz także zrobić online lub pobrać w formie PDF – odpowiednie linki znajdują się na dole strony.
Ten arkusz możesz zrobić online lub pobrać w formie PDF:
Hej, jak w ostatnim zadaniu napisałam 6400 cm kwadratowych zamiast sześciennych to odejmą punkta? Obliczenia i wynik mam dobrze ale zamiast sześciennych dałam do kwadratu
Poprawność stosowania jednostek ocenia się tylko w wyniku końcowym. Zapisanie niewłaściwej jednostki objętości lub brak jednostki objętości w wyniku końcowym traktuje się jako błąd rachunkowy.
My ten nawias musimy samodzielnie sobie tak jakby dostawić :) Musisz podnieść do potęgi czwartej całą liczbę n, czyli -3, no a żeby podnieść do potęgi -3 to trzeba ją samodzielnie zapisać w nawiasie :) Swoją drogą widzę, że sporo osób miało z tym problem…
ale czemu trzeba samemu sobie postawić nawias? przecież nie ma tak w przykładzie to tak nie można. Czy cke zrobiło błąd? Na internecie szukałam właśnie różnicy między nawiasem a bez. Więc sądze, że to nie nasza wina, bo skąd mieliśmy wiedzieć, że mamy dopisać
To może inaczej – zapis n^4 oznacza, że musisz podnieść całą liczbę -3 do potęgi czwartej. A jak podnieść liczbę ujemną do potęgi? No aby tego dokonać prawidłowo, trzeba zapisać tę liczbę w nawiasie :) Poza tym, nawet na logikę – podniesienie liczby ujemnej do potęgi parzystej musi dawać wynik dodatni :) To tak samo jak masz wyrażenie x^2 i pod x podstawiasz x=-3 – wynik będzie wtedy równy 9, a nie -9 :)
Już to tłumaczyłem wyżej – zapis n^4 oznacza, że musisz podnieść -3 do potęgi czwartej. A chcąc podnieść -3 do czwartej, musisz zapisać ją w nawiasie :)
A jakby trzeba było podstawić do wyrażenia n^4 dla n=2+3 to oczywiste że nie podnosi się tylko 3 albo tyko 2 do potęgi 4, ale wynik dodawania czyli 5, bo (2+3)^2 = 5^2
Nie mogłeś użyć tam trójkąta 90,45,45, bo takowego nie było. Z Pitagorasa należało policzyć połowę tej przekątnej, wykorzystując bok rombu i połowę znanej przekątnej ;)
Mam pytanie, czy dostanę jakieś punkty za zadania 18 i 19 jeśli w 18 pomyliłem się w pitagorasie a tak mam wszystko dobrze a w 19 źle policzyłem pole podstawy?
Jeżeli cały tok rozumowania jest poprawny, a jest błąd w obliczeniu to odejmuje się jeden punkt za rachunki. Nawet jeżeli potem z tym błędem liczysz, i nawet jak zrobisz jeszcze jeden błąd rachunkowy.
GuessWhosBack
Jeszcze tylko, żeby egzaminator dobrze mi odczytał odpowiedzi, z zadań otwartych i mam 100% :)
Krystyna
Dziękuję
Dawid
Hej jak w zadaniu 18 podałem sam wynik bez obliczeń to dostane jakiekolwiek punkty?
zależy jak mi ocenią obliczenia w otwarych ale reczej mam 100% super
Kfuk
Czy jeżeli w zadaniu z koralikami napisałam że 12 koralików=0.8
6=0.4
3=0.2
I wypisałam dane to zaliczą?
W zadaniu ostatnim nie dałam jednostki do wyniku. Czy odejmą mi punkt?
Moim zdaniem nie ma problemu z tym rozwiązaniem – jest bardzo dobre :) Co do jednostek, to tu powiem szczerze, że nie wiem jak to jest traktowane (może w międzyczasie nam jakiś egzaminator napisze w komentarzu) :)
Możliwe, że tak właśnie będzie, ale wszystko zależy od klucza :)
nie ogarniam polskiego
Ja mam wszystko dobrze oprócz zadania 7 i 9 bo tam strzelałam reszta dobrze. Jeśli w otwartych zaliczą mi wszystkie punkty to będę mieć 92%!!!
szef
co jeśli obliczyłem w ostatnim dobre długości boków ale liczyłem ze złego wzoru, dałem 1/2 do wzoru na objętość i wyszło mi 3200, dostane cokolwiek za to zad?
Dziękuję założycielowi tej strony z próbnych miałam mega naciągane 64% a teraz z tego egzaminu jak patrzałam po odpowiedziach to w tylko jednym zamkniętym się pomyliłam i mam 96%
Tam masz 16/5 odjąć 3^2, czyli 16/5 odjąć 9, co da wynik -29/5 :)
abc
pomyliłem tylko w 14, wyliczyłem 24 zielone kulki, ale nie doczytałem ze pytanie było ile kulek dołożono xd spojrzałem ze jest wynik 24, nie czytałem jeszcze raz zadania xd Będzie 96%, aj głupota boli; d
Najłatwiejszy egzamin ósmoklasisty jak dla mnie. Będzie 100% :))
zyx
Jak w zadaniu na objętość napisałem 7400 zamiast 6400, ponieważ się pomyliłem w działaniu pisemnym oraz w zadaniu na prędkość pomyliłem się od momentu 22,5km / 1/4h i zamiast to pomnożyć i to podzieliłem to ile mam punktów za każde z nich?
Fajny był ten arkusz nawet
Hej, jak w ostatnim zadaniu napisałam 6400 cm kwadratowych zamiast sześciennych to odejmą punkta? Obliczenia i wynik mam dobrze ale zamiast sześciennych dałam do kwadratu
zapewne zabiorą bo ogólnie jest to błąd
Raczej tak
Według mnie to zależy wszystko od egzaminatora, który będzie ci to sprawdzał, ale wydaje mi się, że nie powinien bo to mały błąd, który nic nie znaczy
właśnie dużo znaczy bo to jednak co innego
zabiorą punkt. I nie zależy to od egzaminatora. Każdy egzaminator sprawdza tak samo.
własnie dużo znaczy bo cm kwadratowe a sześcienne to różnica
To nie tak, że ten błąd nic nie znaczy. To tak jakbyś powiedział że masz do szkoły 100 kilometrów zamiast metrów.
też tak chyba miałem z tymi cm kwadratowymi
raczej tak ale nie zmieni to faktu że będziesz miała 2 punkty
Wydaje, mi się że taki błąd może spowodować odebranie punktów. Jest to ogromna pomyłka ajjj
Poprawność stosowania jednostek ocenia się tylko w wyniku końcowym. Zapisanie niewłaściwej jednostki objętości lub brak jednostki objętości w wyniku końcowym traktuje się jako błąd rachunkowy.
Na razie wszystko jest dobrze
Będę mieć 96%
ja też, bo zrobiłam błąd w zadaniu z ziemią i ogrodnikiem
ja tak samo się wyłożyłem na tej ziemi, mimo że na początku miałem dobrą odpowiedź, a zmieniłem na złą
ja też smyku… Gdzie się machnąłeś?
Ja też bo źle zrozumiałem zadanie 7
A już myślałem że 100%, ale w pierwszym nie doczytałem że 4 to 5%
Trzeba przyznać, że z tą stroną świetnie się przygotowywało do egzaminu :)
A dziękuję dziękuję – widzimy się w szkole średniej! :)
W 7 nie powinno być -3? Bo nie było nawiasu, wiec -3 podniesione do potęgi 4 to -12
-3 podniesione do potęgi 4 to 81 :)
ale tu jest bez nawiasu czyli podnosi się tylko 3 a minus zostaje czyli wychodzi -81
My ten nawias musimy samodzielnie sobie tak jakby dostawić :) Musisz podnieść do potęgi czwartej całą liczbę n, czyli -3, no a żeby podnieść do potęgi -3 to trzeba ją samodzielnie zapisać w nawiasie :) Swoją drogą widzę, że sporo osób miało z tym problem…
ale czemu trzeba samemu sobie postawić nawias? przecież nie ma tak w przykładzie to tak nie można. Czy cke zrobiło błąd? Na internecie szukałam właśnie różnicy między nawiasem a bez. Więc sądze, że to nie nasza wina, bo skąd mieliśmy wiedzieć, że mamy dopisać
To może inaczej – zapis n^4 oznacza, że musisz podnieść całą liczbę -3 do potęgi czwartej. A jak podnieść liczbę ujemną do potęgi? No aby tego dokonać prawidłowo, trzeba zapisać tę liczbę w nawiasie :) Poza tym, nawet na logikę – podniesienie liczby ujemnej do potęgi parzystej musi dawać wynik dodatni :) To tak samo jak masz wyrażenie x^2 i pod x podstawiasz x=-3 – wynik będzie wtedy równy 9, a nie -9 :)
Sprawdź 2*n=-4 dla n=-2 2*-2=-4 jak to wygląda bez nawiasu? ty chyba opuściłeś zajęcia z równań; D
Niestety mi wyszło tylko 92% :( . To zadanie i zadanie 11 były mocno podchwytliwe.
Fakt, wygląda na to, że zadania 7 oraz 11 były tymi najbardziej problematycznymi…
co to za zasada zeby samemu cos wstawiac?
jest n do potegi 4
a nie (n) do potegi 4
Już to tłumaczyłem wyżej – zapis n^4 oznacza, że musisz podnieść -3 do potęgi czwartej. A chcąc podnieść -3 do czwartej, musisz zapisać ją w nawiasie :)
jeśli podstawiasz liczbę pod jakąś niewiadomą
(w tym przypadku n) to jest potęgowana cala ta liczba. Tak jakby była w nawiasie
A jakby trzeba było podstawić do wyrażenia n^4 dla n=2+3 to oczywiste że nie podnosi się tylko 3 albo tyko 2 do potęgi 4, ale wynik dodawania czyli 5, bo (2+3)^2 = 5^2
A nie jest to trochę bez sensu że dali 2 odpowiedzi takie same wynikowo? Chyba, że to typowa „wkrętka” xd.
To akurat nic dziwnego ;)
A czy niższy wynik nie wychodzi dla 1 i -1 bo daje -1/3 a nie -1/2
No a która liczba jest mniejsza, -1/3 czy -1/2? :) Mniejsza jest -1/2 :)
liczba ujemna podniesiona do parzystej potęgi zawsze daje liczbę dodatnią
Na razie tylko 7 mnie pokonało. Zapewne będzie 70/80%
pls oby było 60%
Dziękuję za pomoc w przygotowaniach. Za matmą nie przepadam ale udało mi się zdobyć coś około 70%
Ja w 11 byłam i dalam zły znak bo już nie miałam miejsca w brudnopisach żeby sobie rozpisać i to był mój jedyny błąd:(((
tylko dwa źle jak na razie hah
Boże strzeliłam dobrze 11 dziękuje za to <33333333
Ej a to były dwie grupy? Bo jak teraz patrzę to ja chyba miałam w innej kolejności niektóre
Tak, zazwyczaj są dwie grupy (różnią się kolejnością odpowiedzi), aby uczniowie od siebie nie spisywali ;)
a czy w 7 nie powinno być -3? Wydaje mi się ze n musiało by być w nawiasie żeby odpowiedzią było 0
Jeżeli mamy n^4, i n=-3, to musisz całe -3 podnieść do kwadratu, czyli trzeba tam sobie wstawić nawiasy :) Czyli to by było równe wtedy (-3)^4=81
no i 100 poszla
beznadziejne błędy porobiłem np w zadaniu 11 i 14 zaznaczyłem dobrze a potem źle, 88% też git ale mogło być 96%
no ok 40% bo 11 zamkniętych dobrze z czego otwartych 0
1pkt to 4% to masz 44%
mam nadzieje ze za rok tez taki prosty egzamin z matmy będzie…
Czy mogłabyś zrobić 18 zadanie na 2 sposoby bo wyszło mi 7 pierwiastków z 2. Użyłem trójkąta 90,45,45.
Będę teraz powoli opracowywał te zadanka, więc co jakiś czas zaglądaj na stronę :)
Nie mogłeś użyć tam trójkąta 90,45,45, bo takowego nie było. Z Pitagorasa należało policzyć połowę tej przekątnej, wykorzystując bok rombu i połowę znanej przekątnej ;)
to jest źle bo w zadaniu nie było nic o trójkącie prostokątnym jedyna prawidłowa odpowiedź to 10
a czy w 10 nie powinno być 32,5?
32,5 to waga pliku Lidki, a musimy policzyć o ile ten plik jest większy od pliku Igora :)
ajajaj a zaznaczyłem 32,5 szkoda
Mam pytanie, czy dostanę jakieś punkty za zadania 18 i 19 jeśli w 18 pomyliłem się w pitagorasie a tak mam wszystko dobrze a w 19 źle policzyłem pole podstawy?
Jakieś punkty będą na pewno, ale jakie dokładnie to trudno stwierdzić – trzeba będzie czekać na klucz punktacji :)
Zapewne zostanie odjęty jeden punkt za rachunki ;)
będę mieć od 88% do 100% bo w jednym za 3 pkt się pomyliłem.
jest dobrze
100% lub 96% bo w 11 chyba dobrą zaznaczyłem, ale odpowiedz ta była jako odpowiedz A. Jest to możliwe?
Możliwe, bo były różne grupy (każda grupa różni się tylko kolejnością odpowiedzi) :)
na pewno grupy różnią się tylko kolejnością odpowiedzi? czy mają też inne wartości podane?
Wartości na 100% są te same :)
Pełna porażka meh
ej a jak napisałem 3600cm i bez sześciennych to będzie punkt?
Nie, poprawna odpowiedź to 6400 cm3
Cześć, czy jak mam zły wynik końcowy przez błąd w obliczeniu na początku zadania to dają chociaż jeden pkt za sposób obliczenia?
Jak najbardziej – są punkty cząstkowe :)
Jeżeli cały tok rozumowania jest poprawny, a jest błąd w obliczeniu to odejmuje się jeden punkt za rachunki. Nawet jeżeli potem z tym błędem liczysz, i nawet jak zrobisz jeszcze jeden błąd rachunkowy.
Jeszcze tylko, żeby egzaminator dobrze mi odczytał odpowiedzi, z zadań otwartych i mam 100% :)
Dziękuję
Hej jak w zadaniu 18 podałem sam wynik bez obliczeń to dostane jakiekolwiek punkty?
No a skąd masz wynik bez obliczeń? ;) Raczej punktów za to nie będzie…
Dostaniesz 1 punkt
ja mam 96
Za co można dostać punkty w ostatnim zadaniu oprócz poprawnego wyniku? Jak obliczyłem Pp i Pb i ten każdy bok to będę miał chociaż 2 punkty?
Jest szansa, że będzie właśnie tak jak mówisz :)
to super, dzięki!
zależy jak mi ocenią obliczenia w otwarych ale reczej mam 100% super
Czy jeżeli w zadaniu z koralikami napisałam że 12 koralików=0.8
6=0.4
3=0.2
I wypisałam dane to zaliczą?
W zadaniu ostatnim nie dałam jednostki do wyniku. Czy odejmą mi punkt?
Moim zdaniem nie ma problemu z tym rozwiązaniem – jest bardzo dobre :) Co do jednostek, to tu powiem szczerze, że nie wiem jak to jest traktowane (może w międzyczasie nam jakiś egzaminator napisze w komentarzu) :)
Musimy tu poczekać na klucz i zasady punktowania z CKE. Różnie bywa z jednostkami.
Będzie 70% :)
za co uznają punkty w 17?
Podejrzewam, że 1 punkt będzie za zapisanie s=22,5km oraz t=1/4h, albo w sytuacji gdy ktoś popełni błąd rachunkowy ;)
96 :// zadanie siódme tylko źle i po 100
Ja też :(
Nie mogę tego przeboleć
Czy jeśli w ostatnim napisałem 12800 bo napisałem 2xpole podstawy to dostane jakiś punkt?
Jeśli wcześniej masz coś policzone dobrze, to jakiś punkt na pewno wpadnie ;)
Cześć, czy jeżeli w 19 zadaniu rozpocząłem całe zadanie dobrze tylko obliczyłem źle długość boku podstawy i wysokość to dostanę 2 pkt?
Możliwe, że tak właśnie będzie, ale wszystko zależy od klucza :)
Ja mam wszystko dobrze oprócz zadania 7 i 9 bo tam strzelałam reszta dobrze. Jeśli w otwartych zaliczą mi wszystkie punkty to będę mieć 92%!!!
co jeśli obliczyłem w ostatnim dobre długości boków ale liczyłem ze złego wzoru, dałem 1/2 do wzoru na objętość i wyszło mi 3200, dostane cokolwiek za to zad?
Jest spora szansa, że dostaniesz wtedy 2 punkty ;)
ja w koralikach 30 wyliczyłam XDD
siemanko czy w zadaniach gdzie jest na przykład prawda fałsz ja zaznaczyłem jedno dobrze drugie źle to czy dostanę chociaż te pół punktu czy nie?
Niestety nie ma połówek…
Dziękuję założycielowi tej strony z próbnych miałam mega naciągane 64% a teraz z tego egzaminu jak patrzałam po odpowiedziach to w tylko jednym zamkniętym się pomyliłam i mam 96%
To ja dziękuję za wspólną naukę i gratuluję świetnego wyniku!
Zadanie 2
Nie powinno byc D?
-3^2 to 9
czyli 16/5 + 9= 16/5 + 45/5= 61/5
Tam masz 16/5 odjąć 3^2, czyli 16/5 odjąć 9, co da wynik -29/5 :)
pomyliłem tylko w 14, wyliczyłem 24 zielone kulki, ale nie doczytałem ze pytanie było ile kulek dołożono xd spojrzałem ze jest wynik 24, nie czytałem jeszcze raz zadania xd Będzie 96%, aj głupota boli; d
Będę miał 96% zrobiłem błąd w 11 zadaniu
W zadaniu z tą prezentacją powinno być 32,5MB
To rozmiar prezentacji Lidki, a to nie koniec tego zadania… ;)
Czy jak w zadaniu 16 zrobiłam równanie
x-4-8=0,2x
to mi zaliczą?
Tak, to jest dobre równanie – zaliczą ;)
Najłatwiejszy egzamin ósmoklasisty jak dla mnie. Będzie 100% :))
Jak w zadaniu na objętość napisałem 7400 zamiast 6400, ponieważ się pomyliłem w działaniu pisemnym oraz w zadaniu na prędkość pomyliłem się od momentu 22,5km / 1/4h i zamiast to pomnożyć i to podzieliłem to ile mam punktów za każde z nich?
Prawdopodobnie w jednym i drugim zadaniu zabiorą Ci po prostu 1 punkt ;)