Poniżej znajdują się odpowiedzi do egzaminu ósmoklasisty z matematyki – CKE kwiecień 2019. Wszystkie zadania posiadają pełne rozwiązania krok po kroku, co mam nadzieję pomoże Ci w nauce do egzaminu. Ten arkusz możesz także zrobić online lub pobrać w formie PDF – odpowiednie linki znajdują się na dole strony.
Ten arkusz możesz zrobić online lub pobrać w formie PDF:
Czy napewno w zad. 15 powinno być odp.B ?
Bo jeśli liczylibyśmy wszystki krawędzie siatki czylo biorąc pod uwagę jeszcze 3 trójkąty po bokach wyszłoby 560 :/
Jest na pewno dobrze :) W ostrosłupie będziesz mieć 4 krawędzie podstawy (4*40) oraz 4 krawędzie boczne (4*50). Razem da to 360cm. Za chwilkę rozpiszę to :)
Ej dobrze jest bo one się stykają przecież
Tak powinno być B. Ułóż sobie pełna siatkę i złóż ją w ostrosłup i policz krawędzie. Wtedy będzie łatwiej
kiedy bedzie 21 ?
Już! :D Jeszcze tylko rysunki (przynajmniej na szybko) muszę zrobić, sekundka i będzie ;)
Czy na pewno zadanie 2 jest dobrze? Zgodnie z zasadami zaokrąglania do 1450 zaokrąglamy 1451, 1452, 1453, 1454. Pozostałe 1455, 1456, 1457, 1458, 1459 zaokrąglamy do 1460.
Ale przecież w rozwiązaniu nie ma liczb 1455, 1456 itd. ;) Tam są wartości 1445, 1446…, a te jak najbardziej zaokrąglają się do 1450.
Przyznam jednak, że zadanie mocno podchwytliwe :)
Aaaaaa – fakt złapałem się…
Są jeszcze 1449, 1448, 1447, 1446, 1445
Jest dobrze zrobione gdyż do liczby 1450 zaokrąglamy również 1445, 1446, 1447, 1448,1449
Dzięki za poświęcenie :D doceniam twoją pracę.
Dzięki! To co się tu wyprawia dzisiaj podczas tego rozwiązywania tuż po egzaminie to jest istne szaleństwo, wszak to Szalone Liczby :D
Chylę czoła dla całości egzaminu na Twojej stronie – zaprogramowania, rozwiązywania i łatwości korzystania.
Dzięki za miłe słowa! Strona jest w sumie moim hobby, więc może dlatego z taką energią udaje mi się to wszystko robić :)
Kilka godzin temu pisałam ten egzamin, więc chciałam podziękować za pomoc w przygotowaniu, bo bardzo dużo uczyłam się z tej stronki. Prawdopodobnie mam 25 punktów na 30. Na egzaminie próbnym miałam tych punktów raptem 16. DZIĘKUJĘ.
Świetny wynik i jeszcze lepszy postęp! Gratuluję i życzę Ci dalszych sukcesów w wybranej przez siebie szkole :)
Ostatnie zadanie można rozwiązać o wiele prościej.
W trójkącie i w trapezie odcinki skośne mają tę samą długość (CB=PT+SR), więc porównując obwody można je pominąć. Do porównania pozostają więc następujące boki:
trójkąt: 12 +16 = 28
trapez: 12 + 6 + 6 = 24
Z powyższego wynika, że obwód trójkąta jest dłuższy o 4 cm.
Wbrew pozorom to najprostsze zadanie otwarte testu.
O, ciekawy pomysł! Faktycznie, można byłoby podejść do tego zadania w ten sposób jak mówisz, bo rzeczywiście wystarczy nam różnica między obwodami. Aczkolwiek w tej metodzie odpada nam raptem liczenie długości ramion tego trapezu, więc zadanie nadal jest dość rozbudowane i nie powiedziałbym że było najprostsze ;)
Tak czy inaczej podoba mi się to rozwiązanie, więc dodam je za chwilkę jako drugi sposób :)
Generalnie w zadaniu mamy też podane że x łączy środki boków trójkąta. Tym samym mamy podane obie wartości ts oraz pt.
Wow! Dzięki! Przyda mi się! :)
dzięki jutro mam egzamin próbny ósmoklasisty na pewno mi się to przyda
na pewno dobrze mi pójdzie ;-)
dzięki jesteś suuuupeeeer…!!!
w 15 jest bardzo dobrze ponieważ liczyłam to 2 razy aby się upewnić
Dziękuję za to, mega to pomocne
dzk za pomoc
Nie jestem jakiś mądry ale prawie wszystko wyszło mi dobrze łącznie z wszystkimi otwartymi
super strona mega wyjaśnienia. normalnie matematyka dla opornych :)
W zadaniu 10 na pewno obwód jest równy 5a w drugiej figurze? Na samym dole jest 1a, potem dwa boki pionowe o długości 1/2 a, czyli już mamy 2a, potem jeszcze dwa boki o długości 1a, czyli 2a. Po dodaniu tego mamy już 4a. Należy jeszcze dodać bok usadowiony na szczycie figury, czyli + 1/2a. Razem 4 i 1/2a.
Licząc w ten sposób nie dodajesz tego krótszego i dłuższego fragmentu górnej części dolnego prostokąta (mam nadzieję, że to w miarę zrozumiale napisałem) :)
Skąd w zadaniu 20 wzięło się 3x?
Patrząc się na rysunek widzimy, że długość dłuższego boku prostokąta to x+2x, czyli właśnie 3x :)
Moim zdaniem zadanie 5 jest źle. Jeśli pomnożymy 5*12 to wyjdzie że nam że zostaną rozdane 60 kart. A co się stanie z pozostałymi czterema? Rozerwiemy karty aby każdy dostał po 0,8 karty? Jeśli się mylę to czy ktoś mi to wytłumaczy?
Po prostu 4 karty zostaną nierozdane ;) Właśnie na tym polega trudność tego zadania :)
Wszystko dobrze!
bardzo polecam
dlaczego w zadaniu 19 robimy 1/3 x 1/2x ???
Bo interesuje nas obliczenie 1/3 z 1/2x konkurencji ;)