Wyjaśnienie:
Krok 1. Ustalenie co może znaleźć się pod znakiem \(\#\), aby liczba była podzielna przez \(4\).
Liczba jest podzielna przez \(4\) tylko wtedy, gdy jej dwie ostatnie cyfry tworzą liczbę podzielną przez \(4\). Sprawdźmy zatem kiedy nasza liczba będzie podzielną przez \(4\).
Gdy pod \(\#\) wstawimy \(0\), to dwiema ostatnimi cyframi będą \(04\), czyli liczba będzie podzielna przez \(4\).
Gdy pod \(\#\) wstawimy \(4\), to dwiema ostatnimi cyframi będą \(44\), czyli liczba będzie podzielna przez \(4\).
Gdy pod \(\#\) wstawimy \(6\), to dwiema ostatnimi cyframi będą \(64\), czyli liczba będzie podzielna przez \(4\).
Gdy pod \(\#\) wstawimy \(8\), to dwiema ostatnimi cyframi będą \(84\), czyli liczba będzie podzielna przez \(4\).
Możemy więc zaobserwować, że podstawiając dowolną cyfrę spośród proponowanych w odpowiedziach ABCD, uda nam się utworzyć liczbę podzielną przez \(4\).
Krok 2. Ustalenie kiedy liczba będzie niepodzielna przez \(3\).
Liczba jest podzielna przez \(3\) tylko wtedy, gdy suma jej cyfr daje liczbę podzielną przez \(3\). Analogicznie jeśli suma cyfr nie da liczby podzielnej przez \(3\), to liczba będzie niepodzielna przez \(3\) (taka sytuacja nas właśnie interesuje). Sprawdźmy zatem jak zachowa się nasza liczba podstawiając proponowane cyfry:
Gdy pod \(\#\) wstawimy \(0\), to suma cyfr wyniesie: \(2+5+8+0+4=19\), czyli liczba jest niepodzielna przez \(3\).
Gdy pod \(\#\) wstawimy \(4\), to suma cyfr wyniesie: \(2+5+8+4+4=23\), czyli liczba jest niepodzielna przez \(3\).
Gdy pod \(\#\) wstawimy \(6\), to suma cyfr wyniesie: \(2+5+8+6+4=25\), czyli liczba jest niepodzielna przez \(3\).
Gdy pod \(\#\) wstawimy \(8\), to suma cyfr wyniesie: \(2+5+8+8+4=27\), czyli liczba jest podzielna przez \(3\), bo \(27:3=9\).
To oznacza, że jedyną cyfrą, która na pewno nie znalazła się pod znakiem \(\#\) jest \(8\), bo wtedy nasza liczba staje się podzielna przez \(3\).
bardzo przydatne
polecam
dużo mi pomogło rozwiązywanie tych zadań. Polecam !
Polecam
Bardzo przydatne, jedynie w zad 11 można podać w wyjaśnieniu zasady podzielności przez 15.
W sumie masz rację, mogę uzupełnić to rozwiązanie o taką informację :) Dzięki za sugestię!
super tłumaczysz. oby tak dalej. buziaczki!!
Bardzo fajne zadania, mam nadzieję, że dzięki wam uda mi się dobrze zdać egzamin w tym roku…trzymajcie kciuki<3
team Gosia i Natalia rozwiązałyśmy wszystko dobrze
Już blisko do egzaminu…Czyli czas, żeby wziąć się do pracy ;D
Zdecydowanie już najwyższy czas, egzamin ósmoklasisty jest za kilka tygodni! :D
mam 7 dobrych odpowiedzi
Ej a przypadkiem w zadaniu 6 nie ma błędu? Bo pisze że suma liczb x i y jest dodatnia, więc jak jedna z nich może mieć inny znak niż druga. Skoro dajmy na to 3 +(-4) = to wychodzi liczba na -, więc zdaje mi się że błąd
Ale jeszcze iloczyn musi być dodatni! A jak pomnożysz liczbę dodatnią przez ujemną, to zawsze otrzymasz wynik ujemny ;)
Tak jeśli liczba ujemna jest mniejsza od dodatniej to tak,ale jeśli będzie odwrotnie np 9+(-3) to wynik będzie dodatni
Niestety wytłumaczenie tego zadania nie ma zbyt wiele wspólnego z jego treścią (mimo, że daje prawidłowe odpowiedzi), cytuję treść zadania: Dlaczego wyjaśnienie nie ma sensu, choć daje prawidłowe odpowiedzi? Krok 1. Z treści zadania wcale nie wynika, że x jest dodatnie, ale oczywiście iloczyn dwóch liczb z których jedna (dowolna!) jest ujemna, będzie liczbą ujemną; Krok 2. W podanym przykładzie podane pary liczb: x=2 i y=-2, oraz x=2 i y=-3, nie spełniają warunku z treści zadania: „suma liczb x i y jest liczbą dodatnią”; warunek ten będzie spełniony, gdy liczba dodatnia z naszej 'pary liczb’ będzie większa od wartości bezwzględnej… Czytaj więcej »
Autor niczego nie skasował, tylko Autor czasem śpi i nie jest w stanie zatwierdzić komentarza i zareagować na jego treść, kiedy komentarz został napisany o 1 w nocy. Bardzo przykre jest wysuwanie wniosku, że skoro nie odpisuję w nocy to mi na czymś nie zależy…
Co do meritum – masz rację, niezbyt dobrze ubrałem w słowa wyjaśnienia co do pierwszej części zadania i już to poprawiłem :)
wydaje mi się że w zad.1 jest odpowiedź d. Wydaje mi się że może być jeszcze liczba 650
Ale to cyfra setek ma być o 6 mniejsza od cyfry jedności, a nie odwrotnie! U Ciebie cyfra jedności jest o 6 mniejsza od cyfry setek :)
Bardzo fajne zadania. Dużo mi pomogły. Polecam
Witam, jest możliwość o pdf tych zadań na email?
Póki co niestety takiej możliwości nie ma :(
Przydatny test.
Super opracowane wyjaśnienia : D
Szykuję się tym do egzaminu i czuję się coraz pewniej. Oby tak dalej :3
Pozdrawia z rodzinką! Supi test
Bardzo pomagają te zadania
dzięki za zadania
fajowe bardzo się przydało :)
Dobre
Zadanie 6. Skąd wiadomo ze x jest dodatnia a nie ze np y jest dodatnia?
Można przyjąć także odwrotną sytuację (tak jak napisałeś), a rozwiązanie będzie takie same :)
bardzo pomogło mi na testach
Bardzo pomocne! Dzięki temu wiem co muszę jeszcze poprawić aby już umieć.
ta są zadania z egzaminów CKE? CZY wymyślone?
To zadania z różnych egzaminów, tych oficjalnych jak i próbnych :)
Zostanę tutaj na pewno na dłużej. Super tłumaczysz, bardzo dziękuję.
Bardzo dobre i przydatne. Polecam!
dlaczego (1−5/6)=1/6 ?
1 możemy zapisać jako 6/6. Mamy więc odejmowanie 6/6-5/6, czyli właśnie 1/6 :)
Dzięki za odpowiedź
Jak najlepiej i skutecznie przygotować się do egzaminu 8 z matematyki w miesiąc? Jakieś rady?
Przeglądałbym przede wszystkim archiwalne arkusze, a jak czegoś nie umiesz rozwiązać, to na bieżąco uczyłbym się sposobu rozwiązywania z rozbudowanych rozwiązań, które prezentuję pod każdym zadaniem ;)
Pomocne zadania :)))
Pozdrawiam z rodzinką
Fajna forma zadań
niedługo egzamin :(
Ogólnie fajne zadanka
fajne zadania
wszystko jest tu fajnie wytłumaczone, nawet jeśli się nie ma pojęcia co zrobić w zadaniu to wyjaśnienia świetnie pomagają :)
polecam!
Pomocne w nauce do egzaminu
Dzięki temu już potrafię rozwiązywać tego typu zadania :D
mam pytanie czy są tu wszystkie zadania z egzaminu związane z działem liczby??
W tych zbiorach nie ma wszystkich zadań, bo czasem różne idee się powtarzają i szkoda byłoby tutaj dawać kilka identycznych zadań. Staram się zawsze dawać tutaj jak najbardziej różnorodne zadania, tak aby było jak najwięcej typów zadań z danej dziedziny :)
ale przeciez w zadaniu 4. jest podane, ze x>8 wiec x≠8 co ja zle zrozumialam skad jest ta osemka pomocy XDD
Źle odczytałaś znak nierówności :) Tam nie jest napisane, że x jest większy od 8, tylko większy lub równy 8 :)
bardzo fajne zadania
Bardzo dziękuję. Myślę, że te zadania na egzaminach są trudne dla przeciętnego ucznia, a co dopiero dla słabego. A egzamin piszą wszyscy. Ta strona jest bardzo pomocna
nie rozumiem 21 robie juz 5 raz i wciąż wychodzi mi 37 a takiej odpowiedzi nie ma):
Spójrz na to jak ja rozwiązałem zadanie i spróbuj wyłapać gdzie popełniasz błąd ;)
Fajnie by było mieć możliwość wydrukowania całego tematu
Teoretycznie można to zrobić z poziomu przeglądarki, ale fakt – nie będzie to wtedy najładniejszy wydruk ;)
Super przygotowuje do egzaminu, zdecydowanie polecam
to mi troche nawet pomogło :)
mam nadzieje że dam rade zdać
fajne zadania całkiem przydatne jak jestem w pierwszym semestrze 8 klasy to daje rade niektóre zrobić zrobiłem chyba z 20
Trudne dość