Rozwiązanie
Do zadania możemy podejść na różne sposoby, ale najprościej będzie wykorzystać tutaj regułę mnożenia. Rozpiszmy zatem jakie cyfry pasują nam do rzędu setek, dziesiątek oraz jedności:
· W rzędzie setek może znaleźć się dowolna liczba od \(1\) do \(9\), ale oprócz \(2\). To oznacza, że pasuje nam tutaj \(8\) różnych możliwości.
· W rzędzie dziesiątek może znaleźć się dowolna liczba od \(0\) do \(9\), ale oprócz \(2\). To oznacza, że pasuje nam tutaj \(9\) różnych możliwości.
· W rzędzie jedności może znaleźć się dowolna liczba od \(0\) do \(9\), ale oprócz \(2\). To oznacza, że pasuje nam tutaj \(9\) różnych możliwości.
Korzystając zatem z reguły mnożenia możemy zapisać, że interesujących nas liczb będzie:
$$8\cdot9\cdot9=648$$
Dziękuję bardzo!
ale w poleceniu jest mowa tylko o 2 w zapisie dziesiętnym, nie rozumiem
Zapis dziesiętny to nie to samo co liczba dziesiątek ;) Zapis dziesiętny to po prostu nasz standardowy zapis liczb z użyciem dziesięciu cyfr – od 0 do 9 ;) Aczkolwiek przyznam, że faktycznie dość niefortunnie jest to zapisane, tak aby celowo zmylić ucznia, że chodzi tu o liczbę dziesiątek…
Bardzo jasno wytłumaczone. Dziękuję bardzo.