Przed nawiasem jest „plus”, więc opuszczając nawias przepisujemy zawartość nawiasu bez zmian. Gdyby przed nawiasem był minus, to wtedy opuszczając nawias musielibyśmy zmienić wszystkie znaki na przeciwne :)
Gabi
Super materiał. Ślicznie dziękuję, uratowaliście mnie przed kartkówką z rozszerzonej matematyki!!!
Madzia
Super zadania i dobre merytoryczne wyjaśnianie.
Mati
Zadanie nr. 8 mnie szokuje, gdyż stawiałbym na odpowiedź B.
x + 2y + 4= 0 t.j. 2y=-x +4/2 zostaje nam y=-1/2x + 2. I w ten sposób prosta jest malejąca oraz przecina się z osią OY w punkcie 2. Pozdrawiam
Generalnie są dwa sposoby na wyznaczenie równania – albo metoda układu równań (znacznie popularniejsza), albo właśnie metoda ze wzorem, który znajduje się w tablicach maturalnych ;) Obydwa sposoby są równie skuteczne, czasami stosuję je zamiennie by Wam przypomnieć o tym wzorze ;)
Bardzo fajne zadania. Ogólnie cały ten zbiór zadań jest świetnie opracowany. Mam nadzieję że to zapewni mi zdaną maturkę
Jak się opuszcza nawias to nie powinno się zmieniać znaku w nawiasie? Chodzi o zad.1
Przed nawiasem jest „plus”, więc opuszczając nawias przepisujemy zawartość nawiasu bez zmian. Gdyby przed nawiasem był minus, to wtedy opuszczając nawias musielibyśmy zmienić wszystkie znaki na przeciwne :)
Super materiał. Ślicznie dziękuję, uratowaliście mnie przed kartkówką z rozszerzonej matematyki!!!
Super zadania i dobre merytoryczne wyjaśnianie.
Zadanie nr. 8 mnie szokuje, gdyż stawiałbym na odpowiedź B.
x + 2y + 4= 0 t.j. 2y=-x +4/2 zostaje nam y=-1/2x + 2. I w ten sposób prosta jest malejąca oraz przecina się z osią OY w punkcie 2. Pozdrawiam
No ale prosta np. y-100x+2 też jest malejąca i przecina się z osią OY w punkcie 2, tak więc nie możemy tego w ten sposób rozwiązywać ;)
Bardzo przydatna strona! Dziękuję za pomoc :D
w zadaniu 8 polecam, zastosować wzór Yb-Ya/Xb-Xa, o wiele mniej liczenia :)
Fajne zadania ale takich jak 6, 8, 9 to nie rozumiem o co chodzi z tym WIELKIM rozpisywaniem, ponieważ mnie tak nie uczą
Generalnie są dwa sposoby na wyznaczenie równania – albo metoda układu równań (znacznie popularniejsza), albo właśnie metoda ze wzorem, który znajduje się w tablicach maturalnych ;) Obydwa sposoby są równie skuteczne, czasami stosuję je zamiennie by Wam przypomnieć o tym wzorze ;)