Zagadnienia, które omawiam w tej części kursu:
- Postać kierunkowa i ogólna równania prostej
- Współczynniki równania prostej
- Ustalanie czy prosta przechodzi przed dany punkt
- Wyznaczanie równania prostej przechodzącej przed dwa punkty
Kurs maturalny dostępny jest jedynie dla osób zalogowanych.
Jeżeli nie masz jeszcze konta to możesz je założyć tutaj: Rejestracja
Jeżeli nie masz jeszcze konta to możesz je założyć tutaj: Rejestracja
Zbiór zadań do tej części kursu:
Równanie prostej – zadania maturalne
W zadaniu 7 przy układzie równań gdy odejmujemy nie powinno być 2a zamiast -6a?
Jest dobrze, ponieważ mamy tam działanie -4a-2a=-6a :)
A idź pan z tym diabelskim wzorem ze sposobu I, jak nie ma x to jeszcze ok, ale jak będą to nie ma litości. Wprawiony matematyk się pomyli. Dzięki bogu istnieją układy równań.
Zgadzam się ;) Bardzo łatwo jest o pomyłkę arytmetyczną w tym wzorze, dlatego osobiście zachęcam do korzystania z układów równań ;)
Dlaczego w 7 zadaniu układu równań nie można zrobić na odwrót – najpierw 0=2a + b, a pod spodem 2 = -4a +b? Tak, wiem, że wówczas wychodzi błędny wynik, ale nie wiem jaka to jest zależność, od którego równania powinno się zacząć.
Można zrobić na odwrót – wyjdzie dokładnie ten sam wynik :)
Odejmując stronami otrzymasz wtedy po lewej stronie 0-2, czyli -2, to się równa, no i po prawej będziesz mieć 2a-(-4a), czyli 6a. Masz więc -2=6a czyli a=-1/3 :)
Dlaczego w ostatnim zadaniu wychodzi a = – 1/3 oraz b = 2/3? Mi wyszło a = – 8 oraz b = – 3
Zadanie jest na pewno policzone poprawnie ;) Otrzymałaś te same równania w układzie równań? Prawdopodobnie właśnie tutaj popełniłaś jakiś błąd ;) Zresztą zobacz, otrzymałaś b=-3, a widzimy, że wykres przecina oś OY w dodatnim miejscu, więc to już sugeruje, że coś jest nie tak, ponieważ współczynnik b na pewno jest dodatni :)
Dlaczego w zadaniu 4 nie możemy skorzystać z wzoru y=a(x-x0)+yo ?
Powiem szczerze, że ja w ogóle z tego wzoru nie korzystam ;)