Równania i nierówności liniowe – zadania maturalne
18 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Pączek
Lubię w wolnej chwili posiedzieć i porobić sobie kilka zadań :D
MPK
Świetne. Dziękuję!!!!!
lunia
ale to sympatyczne, można naprawdę samodzielnie poćwiczyć, i to bez męczenia duszy mądrzejszym kolegom, gdy coś nie idzie :)))
Lisinia
Lekcje są super jak i zadania. Ale nadal nie rozumiem zadań o treści najmniejszą lub największą liczbą całkowitą jest ? Czemu tak jest że jest inna liczbą niż wychodzi w zadaniu?
Jeżeli przykładowo wychodzi nam z nierówności, że x należy do przedziału od 1/2 do 8, to najmniejszą liczbą całkowitą, która mieści się w tym przedziale będzie w tym przypadku 1 :) I tylko tyle trzeba stąd wiedzieć ;)
Kwiatek
Świetnie wytłumaczone, Polecam!!!!
nxmxx
Totalnie nie rozumiem o co chodzi w zadaniu 7. W sensie początek rozumiem ale skąd wzięła się 6 na końcu?
Jak mamy 2(a+b+c)=12 i podzielimy obie strony przez 2, to otrzymamy właśnie po prawej stronie 6 :)
MATEMATYKAJESTOK
Super dzięki za naukę Dobranoc
Julia
dziękuje
Last edited 2 lat temu by Julia
Matri
Bardzo wartościowe materiały, super się na nich uczy, polecam!!
Dave
Nie rozumiem zadania 2… Oczywiście bezmyślnie zaznaczyłem odpowiedź B, bo wyszło mi x < -4.
Skąd wiadomo, że w przedziale tej nierówności jest minus nieskończoność? Przepraszam, jeśli to głupie pytanie, ale nie potrafię tego dostrzec.
I drugie pytanie – rozumiem, że w takim razie graficzny wykres tej funkcji to prosta nieskończenie długa w lewo, a kończy się białą kropką we współrzędnych (0 ; -4)?
To może po kolei. Otrzymaliśmy wynik x<-4, czyli mamy informację, że x jest mniejszy od -4. Prawidłową odpowiedzią nie może być więc -4, bo nasz x musi być mniejszy od tej liczby ;) Co do zapisu przedziału - liczby mniejsze od -4 zapisujemy właśnie jako przedział od minus nieskończoności do -4. Tak na marginesie, to nie ma takiego przedziału jak (0;-4), bo w Twoim zapisie na pierwszym miejscu dałaś liczbę większą niż na drugim miejscu. To tak jakby dać przedział np. (15;3) :)
No tak, teraz wszystko jest logiczne. Dzięki wielkie za wyjaśnienie!
Aga
Hej, mam pytanie co do zadania 6, na prostych kalkulatorach, które będziemy mogli używać na maturach nie mają chyba opcji obliczania pierwiastków, więc jak powinniśmy to obliczyć?
Proste kalkulatory mają pierwiastki ;) Poza tym, nawet jeśli byś miała taki kalkulator bez pierwiastków to metodą prób i błędów można byłoby dość sprawnie znaleźć sensowne przybliżenie √7. Na pewno będzie to więcej niż 2, bo √4 to 2, no i będzie to mniej niż 3, bo √9=3. Można byłoby więc roboczo przyjąć, że to będzie coś około 2,5, a jak jeszcze na kalkulatorze byśmy wykonali mnożenie 2,5*2,5 i zobaczyli, że wynik jego to 6,25, to można byłoby zwiększyć szacunek do 2,65 i wtedy 2,65*2,65 jest już bliższe siódemki ;) Tym samym dałoby się ustalić, że -5√7 to coś około… Czytaj więcej »
jasmine
W jaki sposób można obliczyć na kalkulatorze, że −5√7≈−13,23 ?
Lubię w wolnej chwili posiedzieć i porobić sobie kilka zadań :D
Świetne. Dziękuję!!!!!
ale to sympatyczne, można naprawdę samodzielnie poćwiczyć, i to bez męczenia duszy mądrzejszym kolegom, gdy coś nie idzie :)))
Lekcje są super jak i zadania. Ale nadal nie rozumiem zadań o treści najmniejszą lub największą liczbą całkowitą jest ? Czemu tak jest że jest inna liczbą niż wychodzi w zadaniu?
Jeżeli przykładowo wychodzi nam z nierówności, że x należy do przedziału od 1/2 do 8, to najmniejszą liczbą całkowitą, która mieści się w tym przedziale będzie w tym przypadku 1 :) I tylko tyle trzeba stąd wiedzieć ;)
Świetnie wytłumaczone, Polecam!!!!
Totalnie nie rozumiem o co chodzi w zadaniu 7. W sensie początek rozumiem ale skąd wzięła się 6 na końcu?
Jak mamy 2(a+b+c)=12 i podzielimy obie strony przez 2, to otrzymamy właśnie po prawej stronie 6 :)
Super dzięki za naukę Dobranoc
dziękuje
Bardzo wartościowe materiały, super się na nich uczy, polecam!!
Nie rozumiem zadania 2… Oczywiście bezmyślnie zaznaczyłem odpowiedź B, bo wyszło mi x < -4.
Skąd wiadomo, że w przedziale tej nierówności jest minus nieskończoność? Przepraszam, jeśli to głupie pytanie, ale nie potrafię tego dostrzec.
I drugie pytanie – rozumiem, że w takim razie graficzny wykres tej funkcji to prosta nieskończenie długa w lewo, a kończy się białą kropką we współrzędnych (0 ; -4)?
To może po kolei. Otrzymaliśmy wynik x<-4, czyli mamy informację, że x jest mniejszy od -4. Prawidłową odpowiedzią nie może być więc -4, bo nasz x musi być mniejszy od tej liczby ;) Co do zapisu przedziału - liczby mniejsze od -4 zapisujemy właśnie jako przedział od minus nieskończoności do -4. Tak na marginesie, to nie ma takiego przedziału jak (0;-4), bo w Twoim zapisie na pierwszym miejscu dałaś liczbę większą niż na drugim miejscu. To tak jakby dać przedział np. (15;3) :)
No tak, teraz wszystko jest logiczne. Dzięki wielkie za wyjaśnienie!
Hej, mam pytanie co do zadania 6, na prostych kalkulatorach, które będziemy mogli używać na maturach nie mają chyba opcji obliczania pierwiastków, więc jak powinniśmy to obliczyć?
Proste kalkulatory mają pierwiastki ;) Poza tym, nawet jeśli byś miała taki kalkulator bez pierwiastków to metodą prób i błędów można byłoby dość sprawnie znaleźć sensowne przybliżenie √7. Na pewno będzie to więcej niż 2, bo √4 to 2, no i będzie to mniej niż 3, bo √9=3. Można byłoby więc roboczo przyjąć, że to będzie coś około 2,5, a jak jeszcze na kalkulatorze byśmy wykonali mnożenie 2,5*2,5 i zobaczyli, że wynik jego to 6,25, to można byłoby zwiększyć szacunek do 2,65 i wtedy 2,65*2,65 jest już bliższe siódemki ;) Tym samym dałoby się ustalić, że -5√7 to coś około… Czytaj więcej »
W jaki sposób można obliczyć na kalkulatorze, że −5√7≈−13,23 ?
Obliczamy ile to jest pierwiastek z 7, wynik mnożymy razy 5, no i w pamięci dostawiamy sobie przed to minusa ;)