Poniżej znajdują się zadania i odpowiedzi z matury na poziomie podstawowym – maj 2025. Wszystkie zadania posiadają pełne rozwiązania krok po kroku, co mam nadzieję pomoże Ci w nauce do matury. Ten arkusz maturalny możesz także zrobić online lub wydrukować w formie PDF – odpowiednie linki znajdują się na dole strony.
Ten arkusz możesz zrobić online lub pobrać w formie PDF:
Które przykładowo? Jeśli mowa o stożku, to jeśli ktoś się tym nie interesował, to faktycznie mogło zaskoczyć. Na poprzednich latach stożka nie było, bo z powodu covida był materiał okrojony i stożek wrócił dopiero teraz. Reszta zadań wydaje się całkiem podobna do poprzednich lat. Mogło zaskoczyć zadanie z funkcją liniową bez miejsc zerowych (dość nietypowe zadanie), ale reszta wydaje się mniej więcej podobna? Które zadania Ci sprawiły kłopot?
Przestańcie na chłopaka najeżdżać. Matura nie była wcale taka łatwa jak wam się wydaje, a jeśli pisaliście ją w tym roku to gratulacje za poradzenie sobie ze stresem i życzę dobrych wyników. Natomiast pozwólcie innym mieć swoje zdanie. Matura była inna, schemat nie był ten sam. Już sama zmiana prawdopodobieństwa na zadanie zamknięte a danie procentów na zadanie otwarte już nam to pokazuje. Każdy inaczej działa w stresie, a porównując ja do grudnia, była naprawdę nieprzyjemna.
No przepraszam, ale to tylko jedno zadanie się zmieniło. Był dowód, optymalizacja, ciągi, funkcje liniowe/kwadratowe, geometria analityczna i ta zwykła. Naprawdę nie można powiedzieć, że matura była trudna. Pisze to jako słaby uczeń, który napisał na 70% mniej więcej.
Kuba, a co powiesz o zadaniu z potęg? Bo nie wydaje mi się żeby kiedykolwiek wcześniej trzeba było redagować polecenie zadania w taki sposób, że zamiast normalnego wyliczenia potęg trzeba przekształcić liczbę w taki sposób żeby była podzielna przez którąś z odpowiedzi. Takie coś pojawiało się jedynie w dowodzie a nie w zadaniu zamkniętym z potęg :)
Zgadzam się. Matura nie była, łatwa. Trudna też nie. Powiedziałabym że była podchwytliwa i idealna by zagiąć osoby, które nie radzą sobie ze stresem. Ze stresu zrobiłam ogrom błędów takich że szkoda gadać.. i straciłam na tym koło 10 punktów. Również ze stresu mi wyleciało z głowy jak się rozwiązywało te stożki, a jeszcze przed wyjściem z domu sobie powtarzałam te metody z trójkątami 30, 60, 90. Ogółem matura zdana, ale szału nie ma bo tak koło 50-60% będzie. Szczerze liczyłam na więcej szczególnie, że próbna poszła mi znacznie lepiej :(
Dokładnie, była odpowiednia żeby sprawdzić kto faktycznie uczył się matematyki i żeby osoby ambitne które poświęciły na ten przedmiot dużo czasu zostały wynagrodzone. Przy okazji była ułożona w taki sposób żeby osoby przeciętne miały możliwość zdania jej.
Tak, ale najpierw muszę rozwiązać formułę 2025 ;) Myślę, że za starszą formułę zabiorę się wieczorem ;) Większość zadań powinna się powtarzać, więc i tak warto tutaj zerkać.
Będzie! Ale najpierw muszę ogarnąć to co tutaj! :)
Damian
Jeżeli napisałem w 10 samo x1 x2 i miałem dobry wynik. Ale zapomniałem napisać x€(1/3;1.5) zaliczą mi?
I w zadaniu 11 pomyliłem 1nawias i wsm zależy od tych dwóch zadań czy zdam. Dadzą punkty?
Rozwiązaniem nierówności jest przedział, a nie samo x1 oraz x2. Żeby mieć więc pełną punktację, trzeba ten przedział zapisać poprawnie ;) Co do zadania 11, to moim zdaniem trzeba tam dać nawiasy perfekcyjnie, bo na tym polega istota tego zadania…
majka
mam pytanie czy jak w zadaniu z dowodem zamiast 2n+1 podstawilam 2n-1 to bedzie zaliczone??
wg mnie podstawienie n=2k-1 ma (subiektywnie) nieco więcej sensu, ponieważ dla naturalnego (>0) k określa wszystkie liczby nieparzyste, 2k+1 pomija wtedy wartość 1. Jeżeli przyjmiemy, że k to całkowita nieujemna, to obie postaci są poprawne. Powinno zostać uznane.
Jeśli przyjęłaś liczbę nieparzystą w postaci 2k-1 (czyli, że k1=1) i potem doszłaś do postaci iloczynowej 4*(3k2-2k+2) to powinno być jak najbardziej zaliczone (moim zdaniem)
Tylko haczyk polega na tym, że dla -2 też jest przyjmowana wartość równa 3 :) Wynika to i z wykresu, no i nawet jak podstawimy x=-2 do tego pierwszego wzoru, to otrzymamy wynik równy 3…
To zadanie miało paskudną pułapkę… Na pewno przedział będzie domknięty z obydwu stron! Wynika to wprost z wykresu, ale też jak podstawicie sobie -2 do pierwszego wzoru, to wyjdzie właśnie 3 ;)
mtura jak ktoś się uczył to łatwa – zadania się powtarzały np. z grudnia stożek i zadanie ostatnie
Asia
Czy zadanie, w ktorym trzeba było obliczyć objętość stożka można było liczyć z twierdzenia cosinusów, aby wyliczyć sobie brakujące wartości? Bo właśnie korzystałam z tego twierdzenia ale objętość wyszła mi inna niż (chyba) powinna wyjść ;(((
Można! To bardzo fajny sposób :) Trzeba tylko pamiętać, że promień podstawy będzie połową tej wyliczonej podstawy trójkąta ;)
Antek
powinno być 80%
Amelia
Czy jak w ostatnim zadaniu nie napisałam dziedziny, ale mam założenie że x > 0 i x < 11 (11/2 < 11) to jest szansa że mi zaliczą czy raczej odejmą punkt za to?
Tak tak, są na pewno przynajmniej dwie wersje z pomieszanymi odpowiedziami ;)
Bartek
Jedyna normalna strona z odpowiedziami, prosiłbym tylko o formułę 2015, a w zasadzie tylko o 2 ostatnie zadania, bo resztę mam dobrze i nie wiem czy szacować wynik na 90+, czy nie ewentualnie, może autor się orientuje jakie były wstępne odpowiedzi +-?
Pozdrawiam i bardzo szanuję za pracę
wyrażenie (x^2+25) nie będzie równe 0 dla żadnego x należącego do zbioru liczb rzeczywistych, prawdopodobnie pomyliłeś wyrażenie z wyrażeniem (x^2 -25), które będzie równe 0 dla x=5 lub dla x=-5
Chlebek
Mi się zdaje że w ostatnim jeszcze brakuje dziedziny P(x)>0 wtedy wychodziły mi pierwiastki ale okrajały te dziedzinę.
Jeśli mamy liczbę 3 cyfrową z których jedna z cyfr musi być zerem i liczba musi być nieparzysta wtedy na pierwszą cyfrą mamy 9 możliwości (bo nie możemy wstawić zera na początku więc mamy od 1 do 9), na drugim miejscu musi być tylko jedna cyfrą, czyli zero a na trzecie miejsce mamy 5 możliwości bo liczba musi być nieparzysta czyli cyfra musi być nieparzysta. Z tego wynika że 9x1x5=45
amadi06
niestety dominanta i dowód w 5 mnie pokonał, przez godzine w brudnopisie próbowałem to rozwiązać ale nie było szans, wiedziałem że nieparzysta liczba to 2n+1 ale nie wpadłem na to że trzeba podstawić
Ale tego nie można rozwiązać na zasadzie: „podstawię jakąś liczbę i zobaczę co wyjdzie” ;) To musi być uniwersalne dla wszystkich liczb rzeczywistych (oprócz -2 oraz 0) :)
Już jest! Przy okazji dziękuję i Tobie i całej reszcie osób (które masowo pisały komentarz w tej sprawie) – cieszę się, że mnie pilnujecie gdy na bieżąco rozwiązuję maturę :)
K
Czy jeśli nie dopisałam w zadaniu na dowodzenie, że k należy do całkowitych (gdy n=2k+1) to stracę punkty?
Moim zdaniem nie będą ucinać za to punktów – ważne, by mieć to dobrze rozpisane ;)
Igor
2 pytanka, czy jak w zadaniu 5 napisałem ze nawias jest liczbą całkowitą a nie naturalną to dostanę full punktów? Drugie odnośnie optymalizacji. Ile punktów otrzymam jeżeli zamiast przepisu na Pole wyznaczyłem przepis na objętość? Dziedzinę zapisałem dobrze oraz x również wyszedł dobrze 11/2. Zupełnie przypadkiem ale wyszedł dobrze. Na ile punktów mogę za to liczyć. Dziękuję za odpowiedź.
Co do zadania 5, to myślę, że będą tam patrzeć przychylnym okiem, ważne by mieć to dobrze rozpisane ;) Jeśli chodzi o ostatnie zadanie to wygląda na to, że po prostu nie dostaniesz punktu za wzór funkcji ;) Ale dziwne, że x wyszedł Ci dobrze skoro ten wzór jest kompletnie błędny… Nie wiem jak to możliwe, ale tutaj też zakładałbym, że mogą nie dać punktu za takie obliczenia. Na pewno będzie za to punkt za dziedzinę ;)
Jacob
Należy się szacunek dla pana redaktora za tak szybkie udostępnienie wyników zadań i ogólną pracę nad wytłumaczeniem zadań!
było giga łatwo, podliczyłem sobie punkciki i powinienem mieć 92%, chyba że egzaminator bedzie łaskawy i weźmie funkcję którą stworzyłem w ostatnim zadaniu z rozwiązania a nie z odpowiedzi bo zapomniałem ją uprościć. W każdym razie każdy kto się chociaż minimalnie uczył powinien bez problemu to zdać
Tatiana
Czy jeśli w zadaniu 12.1 mam poprawnie wyznaczone w postaci kanonicznej p i q ale mam złe a to dostane 1 pkt?
Mam pytanie odnośnie zadania 7. Mi wyszły trzy rozwiązania: (-5) (-3) i 0. Można prosić o wyjaśnienie, dlaczego poprawna jest odpowiedź A? wygląda jakby nie został uwzględniony drugi nawias.
Z tego drugiego nawiasu nie otrzymamy żadnych rozwiązań, bo równanie x^2+25=0 nie ma rozwiązań :)
Osk
Zdałem 40-50% jest dobrze xd, ulga, czy na maturze były różne arkusze które miały zamienioną kolejność odpowiedzi? Mi przykładowo w 3 zadaniu wyszło 3 ale było jako odpowiedź C.
Już jest ok – po prostu w trzecim zadaniu (i w którymś jeszcze) przesunęły mi się odpowiedzi jak wpisywałem do systemu i się pomieszało ;) Ale koniec końców wyniki i tak były dobre, na szczęście ;) Ogromne dzięki za czujność!
Lena
Czy jak w ostatnim zadaniu podałam 11/2, dziedzinę prawidłową i wzór pola, ale przy wyniku nie napisałam D lub €(0,11) to będę miała maska?
czy jeśli w ostatnim zadaniu we wzorze zamiast x napisałam y (czyli P(x)= -2y itp…) to uwalą mi punkty za całe zadanie? bo ogólnie dane liczbowe są okej, tylko nie ta litera
A uzasadniłeś chociaż, że to co jest w nawiasie jest liczba dodatnią? ;) To jest chyba nawet ważniejsze jeśli już – ale tu musiałby się wypowiedzieć egzaminator :)
maks
Bardzo dziękuje Panu za te opracowania, ucząc się do tej matury bardzo często korzystałem z Pana strony :) Będę miał 98%. Mam jeszcze pytanie zadanie 9 rozwiązałem w brudnopisie (zapisałem to przy zadaniu 9, że zadanie jest w brudnopisie), ale nie wiem czy ze stresu nie wpisałem w brudnopisie, że to rozwiązanie jest do innego zadania (zły numerek) (tylko jedno zadanie zrobiłem w brudnopisie), czy myśli Pan, że egzaminatorzy się skapną że to chodzi o zadanie 9?
Również dziękuję za wspólną naukę – cieszę się, że mogłem pomóc :) Co do pytania, to bardzo trudno mi się do tego odnieść – miejmy nadzieję, że będzie to czytelne dla egzaminatora ;)
Dodaję do komentarza odnośnie zadania 7. Wystarczy -25 podzielić przez ten kwadrat przy x, wtedy -25 jest pod pierwiastkiem, a pierwiastek z -25 wynosi -5.
„nie ma czegoś takiego jak pierwiastek kwadratowy z ujemnej liczby” – ostrożniej jednak byłoby napisać : „W ZBIORZE LICZB RZECZYWISTYCH nie ma czegoś takiego jak ….” :)
Zgoda ;) Pamiętajmy też, że na poziomie szkoły średniej nie ma tego dylematu ;)
Franol
Mam pytanie do zadania 31. Wyszlo mi P(x)= -2x^2+22x+88 ale pozniej jeszcze napisalem -2x^2+22x+88= -x^2+11x+44 a dzielic przez 2 moge gdy jest rownanie a to nie bylo rownanie co prawda wyszla mi dobrze dziedzina i x=5,5 tez mi wyszlo ale nie wiem czy dostane 4 punkty za to… bo w odpowiedzi napisalem P(x)= -x^2+11x+44, x=5,5 D = (0,11) Ile punktow dostalbym za to? A moze jednak 4? Bo mimo wszytko wynik mi wyszedl dobrze ale niepotrzebnie dalej pociagnalem nie wiem czy sie liczy ostateczna odpowiedz czy moje obliczenia
To jest właśnie trudne do oceny, bo choć wyszedł Ci dobry x=5,5 to wyszedł on dobrze mimo błędnych danych :D No i nie wiem czy to będzie zaliczone, to musiałby nam podpowiedzieć jakiś egzaminator ;) Jak będzie to zaliczone to będą 3 punkty, a jak nie, no to 2 ;)
Było pełno zadań nowego typu, jakich wcześniej nigdy nie było na maturze :/
część zagadnień została usunięta z naszej matury, ale większość się powtórzyła z grudnia bo to była jedyna nowa matura ;)
Które przykładowo? Jeśli mowa o stożku, to jeśli ktoś się tym nie interesował, to faktycznie mogło zaskoczyć. Na poprzednich latach stożka nie było, bo z powodu covida był materiał okrojony i stożek wrócił dopiero teraz. Reszta zadań wydaje się całkiem podobna do poprzednich lat. Mogło zaskoczyć zadanie z funkcją liniową bez miejsc zerowych (dość nietypowe zadanie), ale reszta wydaje się mniej więcej podobna? Które zadania Ci sprawiły kłopot?
Wszystkie typy zadań są od lat. Banalna matura.
Chłopie, to są podstawy podstaw, ja nie wiem jak można tego nie ogarniać gdzie Ty tu masz nowe typy zadań? wszystko się powtórzyło z poprzednich lat
Przestańcie na chłopaka najeżdżać. Matura nie była wcale taka łatwa jak wam się wydaje, a jeśli pisaliście ją w tym roku to gratulacje za poradzenie sobie ze stresem i życzę dobrych wyników. Natomiast pozwólcie innym mieć swoje zdanie. Matura była inna, schemat nie był ten sam. Już sama zmiana prawdopodobieństwa na zadanie zamknięte a danie procentów na zadanie otwarte już nam to pokazuje. Każdy inaczej działa w stresie, a porównując ja do grudnia, była naprawdę nieprzyjemna.
No przepraszam, ale to tylko jedno zadanie się zmieniło. Był dowód, optymalizacja, ciągi, funkcje liniowe/kwadratowe, geometria analityczna i ta zwykła. Naprawdę nie można powiedzieć, że matura była trudna. Pisze to jako słaby uczeń, który napisał na 70% mniej więcej.
Kuba, a co powiesz o zadaniu z potęg? Bo nie wydaje mi się żeby kiedykolwiek wcześniej trzeba było redagować polecenie zadania w taki sposób, że zamiast normalnego wyliczenia potęg trzeba przekształcić liczbę w taki sposób żeby była podzielna przez którąś z odpowiedzi. Takie coś pojawiało się jedynie w dowodzie a nie w zadaniu zamkniętym z potęg :)
Zgadzam się. Matura nie była, łatwa. Trudna też nie. Powiedziałabym że była podchwytliwa i idealna by zagiąć osoby, które nie radzą sobie ze stresem. Ze stresu zrobiłam ogrom błędów takich że szkoda gadać.. i straciłam na tym koło 10 punktów. Również ze stresu mi wyleciało z głowy jak się rozwiązywało te stożki, a jeszcze przed wyjściem z domu sobie powtarzałam te metody z trójkątami 30, 60, 90. Ogółem matura zdana, ale szału nie ma bo tak koło 50-60% będzie. Szczerze liczyłam na więcej szczególnie, że próbna poszła mi znacznie lepiej :(
Dokładnie, była odpowiednia żeby sprawdzić kto faktycznie uczył się matematyki i żeby osoby ambitne które poświęciły na ten przedmiot dużo czasu zostały wynagrodzone. Przy okazji była ułożona w taki sposób żeby osoby przeciętne miały możliwość zdania jej.
Zgodzę się, grudniowa zdecydowanie bardziej mi przypadła
Czy będę rozwiązania dla formuły 2015?
Tak, ale najpierw muszę rozwiązać formułę 2025 ;) Myślę, że za starszą formułę zabiorę się wieczorem ;) Większość zadań powinna się powtarzać, więc i tak warto tutaj zerkać.
Dziękujemy
Proszę o zrobienie starej formuły…
Będzie! Ale najpierw muszę ogarnąć to co tutaj! :)
Jeżeli napisałem w 10 samo x1 x2 i miałem dobry wynik. Ale zapomniałem napisać x€(1/3;1.5) zaliczą mi?
I w zadaniu 11 pomyliłem 1nawias i wsm zależy od tych dwóch zadań czy zdam. Dadzą punkty?
Rozwiązaniem nierówności jest przedział, a nie samo x1 oraz x2. Żeby mieć więc pełną punktację, trzeba ten przedział zapisać poprawnie ;) Co do zadania 11, to moim zdaniem trzeba tam dać nawiasy perfekcyjnie, bo na tym polega istota tego zadania…
mam pytanie czy jak w zadaniu z dowodem zamiast 2n+1 podstawilam 2n-1 to bedzie zaliczone??
To jest ciekawe pytanie – sam jestem ciekaw czy coś takiego będzie uznane ;)
wg mnie podstawienie n=2k-1 ma (subiektywnie) nieco więcej sensu, ponieważ dla naturalnego (>0) k określa wszystkie liczby nieparzyste, 2k+1 pomija wtedy wartość 1. Jeżeli przyjmiemy, że k to całkowita nieujemna, to obie postaci są poprawne. Powinno zostać uznane.
Jeśli przyjęłaś liczbę nieparzystą w postaci 2k-1 (czyli, że k1=1) i potem doszłaś do postaci iloczynowej 4*(3k2-2k+2) to powinno być jak najbardziej zaliczone (moim zdaniem)
2n-1 też jest liczbą nieparzystą
mi sie wydaje, że w 11. ostatni nawias powinien być (-2, 2], bo z zadania wynika że -2 należy do wczesniejszego przedziału
Tylko haczyk polega na tym, że dla -2 też jest przyjmowana wartość równa 3 :) Wynika to i z wykresu, no i nawet jak podstawimy x=-2 do tego pierwszego wzoru, to otrzymamy wynik równy 3…
Zadanie 11 jest faktycznie lekko podchwytliwe, ale odp jest prawidłowa [-2;2], ponieważ f(-2)=3
Mediana 4 1/2 dobrze będzie?
Jak najbardziej :) Nie ma znaczenia, czy zapiszemy to w ułamku zwykłym, czy dziesiętnym.
Na pewno 9 się zgadza? Mi wyszło 700000
Zgadza się na bank ;)
Czy w zad 11 w ostatnim podpunkcie nie powinno być (-2,2>?Bo pod treścią zadania jest napisane f(x)=3 (-2,2>
To zadanie miało paskudną pułapkę… Na pewno przedział będzie domknięty z obydwu stron! Wynika to wprost z wykresu, ale też jak podstawicie sobie -2 do pierwszego wzoru, to wyjdzie właśnie 3 ;)
A nie jest to bład CKE w takim razie?
Błąd to nie jest, bo z tego pierwszego wzoru też wyjdzie po prostu trójka…
wystarczyło popatrzeć na wykres i z wykresu odczytać własności funkcji…
Zadanie 11 jest faktycznie lekko podchwytliwe, ale odp jest prawidłowa [-2; 2], ponieważ f (-2)=3
Czy jak napisałam m= 5/2, a nie 2,5 to bedzie okej?
No pewnie, że tak ;)
mtura jak ktoś się uczył to łatwa – zadania się powtarzały np. z grudnia stożek i zadanie ostatnie
Czy zadanie, w ktorym trzeba było obliczyć objętość stożka można było liczyć z twierdzenia cosinusów, aby wyliczyć sobie brakujące wartości? Bo właśnie korzystałam z tego twierdzenia ale objętość wyszła mi inna niż (chyba) powinna wyjść ;(((
Można! To bardzo fajny sposób :) Trzeba tylko pamiętać, że promień podstawy będzie połową tej wyliczonej podstawy trójkąta ;)
powinno być 80%
Czy jak w ostatnim zadaniu nie napisałam dziedziny, ale mam założenie że x > 0 i x < 11 (11/2 < 11) to jest szansa że mi zaliczą czy raczej odejmą punkt za to?
To jest jak najbardziej poprawne, więc nie ma problemu :)
A czy w ostatnim zadaniu dostane jeden punkt jak napisałem tylko że to BF= 11-x
Dzięki za tak szybkie odpowiedzi!!
A tego to niestety nie wiem, ale myślę, że to może być trochę za mało…
Ile jest wszystkich punktów na maturze 50? Czy więcej?
Równe 50 ;)
Czy jak nie skróciłam wyników w zadaniu 10 to będzie okej?
Będzie ;)
Jak w zadaniu 11 podałem same przedziały bez x€ lub y€
To będzie uznane?
Tak :)
Czy jest możliwość że w różnych województwach cke różnie ułoży odpowiedzi do ABCD?
Bo w pierwszych 4 pamiętam, że było CDCD.
Tak tak, są na pewno przynajmniej dwie wersje z pomieszanymi odpowiedziami ;)
Jedyna normalna strona z odpowiedziami, prosiłbym tylko o formułę 2015, a w zasadzie tylko o 2 ostatnie zadania, bo resztę mam dobrze i nie wiem czy szacować wynik na 90+, czy nie ewentualnie, może autor się orientuje jakie były wstępne odpowiedzi +-?
Pozdrawiam i bardzo szanuję za pracę
Będzie będzie! Zdecydowana większość zadań się powtarza, więc najpierw rozpiszę to co tutaj, a potem Formuła 2015 ;)
a w 7 czemu nie możemy wziąć pod uwagę -5 i 5?
Dla x=-5 oraz x=5 nie otrzymamy wyniku równego 0 ;)
wyrażenie (x^2+25) nie będzie równe 0 dla żadnego x należącego do zbioru liczb rzeczywistych, prawdopodobnie pomyliłeś wyrażenie z wyrażeniem (x^2 -25), które będzie równe 0 dla x=5 lub dla x=-5
Mi się zdaje że w ostatnim jeszcze brakuje dziedziny P(x)>0 wtedy wychodziły mi pierwiastki ale okrajały te dziedzinę.
jak zakładasz że boki będą dodatnie (x>0 i 11-x >0) to na pewno pole całkowite będzie dodatnie, także to już nam nic nie daje do dziedziny
w 9 wyszlo mi 734 999,8 czy powinni mi zaliczyć?
Wydaje mi się, że będzie to potraktowane jako błąd rachunkowy, więc pełnej punktacji raczej nie będzie…
gdzie w 27. wychodzi 45? Można udowodnić za pomocą programu komputerowego że takich liczb jest dokładnie 162, więc w sumie pytanie błędne?
No to coś źle robisz to za pomocą tego programu ;) Na pewno wyjdzie tam 45!
Jeśli mamy liczbę 3 cyfrową z których jedna z cyfr musi być zerem i liczba musi być nieparzysta wtedy na pierwszą cyfrą mamy 9 możliwości (bo nie możemy wstawić zera na początku więc mamy od 1 do 9), na drugim miejscu musi być tylko jedna cyfrą, czyli zero a na trzecie miejsce mamy 5 możliwości bo liczba musi być nieparzysta czyli cyfra musi być nieparzysta. Z tego wynika że 9x1x5=45
niestety dominanta i dowód w 5 mnie pokonał, przez godzine w brudnopisie próbowałem to rozwiązać ale nie było szans, wiedziałem że nieparzysta liczba to 2n+1 ale nie wpadłem na to że trzeba podstawić
Głowa do góry! Zadanie dowodowe było w tym roku rzeczywiście dość trudne…
Czy w zadaniu dowodowym jeżeli napisałem ze k należy do liczb całkowitych zamiast naturalnych zostanie odjęty 1pkt?
Nie będzie ;)
W zadaniu 8 są poprawne dwie odpowiedzi? Jak podstawi się za x1 do wzoru w poleceniu to wychodzi 2/3, tak samo w odpowiedzi C i D wychodzi 2/3
Ale tego nie można rozwiązać na zasadzie: „podstawię jakąś liczbę i zobaczę co wyjdzie” ;) To musi być uniwersalne dla wszystkich liczb rzeczywistych (oprócz -2 oraz 0) :)
Dziękuję za odpowiedzi mam 45/50
A 25 zadanko pojawi sie w najbliższym czasie?
Już jest! Przy okazji dziękuję i Tobie i całej reszcie osób (które masowo pisały komentarz w tej sprawie) – cieszę się, że mnie pilnujecie gdy na bieżąco rozwiązuję maturę :)
Czy jeśli nie dopisałam w zadaniu na dowodzenie, że k należy do całkowitych (gdy n=2k+1) to stracę punkty?
Moim zdaniem nie będą ucinać za to punktów – ważne, by mieć to dobrze rozpisane ;)
2 pytanka, czy jak w zadaniu 5 napisałem ze nawias jest liczbą całkowitą a nie naturalną to dostanę full punktów? Drugie odnośnie optymalizacji. Ile punktów otrzymam jeżeli zamiast przepisu na Pole wyznaczyłem przepis na objętość? Dziedzinę zapisałem dobrze oraz x również wyszedł dobrze 11/2. Zupełnie przypadkiem ale wyszedł dobrze. Na ile punktów mogę za to liczyć. Dziękuję za odpowiedź.
Co do zadania 5, to myślę, że będą tam patrzeć przychylnym okiem, ważne by mieć to dobrze rozpisane ;) Jeśli chodzi o ostatnie zadanie to wygląda na to, że po prostu nie dostaniesz punktu za wzór funkcji ;) Ale dziwne, że x wyszedł Ci dobrze skoro ten wzór jest kompletnie błędny… Nie wiem jak to możliwe, ale tutaj też zakładałbym, że mogą nie dać punktu za takie obliczenia. Na pewno będzie za to punkt za dziedzinę ;)
Należy się szacunek dla pana redaktora za tak szybkie udostępnienie wyników zadań i ogólną pracę nad wytłumaczeniem zadań!
Dziękuję! :)
czy jeśli w zadaniu 31 mam 22/4 zamiast 11/2 to też mi zaliczą?
No pewnie, że tak ;)
było giga łatwo, podliczyłem sobie punkciki i powinienem mieć 92%, chyba że egzaminator bedzie łaskawy i weźmie funkcję którą stworzyłem w ostatnim zadaniu z rozwiązania a nie z odpowiedzi bo zapomniałem ją uprościć. W każdym razie każdy kto się chociaż minimalnie uczył powinien bez problemu to zdać
Czy jeśli w zadaniu 12.1 mam poprawnie wyznaczone w postaci kanonicznej p i q ale mam złe a to dostane 1 pkt?
Prawdopodobnie tak ;)
przyjemna maturka, 94% powinno wlecieć ;)
Mam pytanie odnośnie zadania 7. Mi wyszły trzy rozwiązania: (-5) (-3) i 0. Można prosić o wyjaśnienie, dlaczego poprawna jest odpowiedź A? wygląda jakby nie został uwzględniony drugi nawias.
Z tego drugiego nawiasu nie otrzymamy żadnych rozwiązań, bo równanie x^2+25=0 nie ma rozwiązań :)
Zdałem 40-50% jest dobrze xd, ulga, czy na maturze były różne arkusze które miały zamienioną kolejność odpowiedzi? Mi przykładowo w 3 zadaniu wyszło 3 ale było jako odpowiedź C.
Tak, były dwie wersje arkusza, które różniły się kolejnością odpowiedzi ;)
W formule 2015 były zupełnie inne zadania niż w poprzednich latach, dramat ale zdane (ledwo) hah, 4 podejście w życiu
Pomieszane są wersje. Zadania 1 i 2 jest z wersji A, a następne z wersji B
Już jest ok – po prostu w trzecim zadaniu (i w którymś jeszcze) przesunęły mi się odpowiedzi jak wpisywałem do systemu i się pomieszało ;) Ale koniec końców wyniki i tak były dobre, na szczęście ;) Ogromne dzięki za czujność!
Czy jak w ostatnim zadaniu podałam 11/2, dziedzinę prawidłową i wzór pola, ale przy wyniku nie napisałam D lub €(0,11) to będę miała maska?
Pewnie, nie bójcie się takich rzeczy :)
Czy utną mi punkt za stożek, jeśli zostawiłem odpowiedź w formie 192π/3?
No bez przesady, nie zabiorą za to punktu ;)
W takim razie chyba będzie setka ^^ zobaczymy co dowalą w poniedziałek
Gratuluję i trzymam kciuki za poniedziałek! ;)
czy jeśli w ostatnim zadaniu we wzorze zamiast x napisałam y (czyli P(x)= -2y itp…) to uwalą mi punkty za całe zadanie? bo ogólnie dane liczbowe są okej, tylko nie ta litera
Wszystkich punktów na pewno nie zabiorą – prawdopodobnie będzie przymknięte oko na taki błąd ;)
Czy jeśli w 5 nie napisałem że wynik należy do liczb całkowitych to odejmą mi punkt?
A uzasadniłeś chociaż, że to co jest w nawiasie jest liczba dodatnią? ;) To jest chyba nawet ważniejsze jeśli już – ale tu musiałby się wypowiedzieć egzaminator :)
Bardzo dziękuje Panu za te opracowania, ucząc się do tej matury bardzo często korzystałem z Pana strony :) Będę miał 98%. Mam jeszcze pytanie zadanie 9 rozwiązałem w brudnopisie (zapisałem to przy zadaniu 9, że zadanie jest w brudnopisie), ale nie wiem czy ze stresu nie wpisałem w brudnopisie, że to rozwiązanie jest do innego zadania (zły numerek) (tylko jedno zadanie zrobiłem w brudnopisie), czy myśli Pan, że egzaminatorzy się skapną że to chodzi o zadanie 9?
Również dziękuję za wspólną naukę – cieszę się, że mogłem pomóc :) Co do pytania, to bardzo trudno mi się do tego odnieść – miejmy nadzieję, że będzie to czytelne dla egzaminatora ;)
Faktycznie, bardzo ciekawa strona :) trafiłem tu przypadkowo, ale z pewnością zacznę tu częściej zaglądać
Na wpis ucznia, egzaminator sprawdzi brudnopis
Hej, z tego co wiem w zadaniu 5 z dowodami, nie może być 2n+1 tylko inna niewiadoma, np. 2x+1 ;)
Dzięki za rozwiązanie reszty!
W sumie jest to słuszna uwaga, więc od razu to podmieniłem ;) Dzięki!
Czy w zad.15 za wyliczenie m1 i m2 będzie 1 czy 2 punkty?
Powinny być już 2 ;)
Będzie 1p bo odpowiedź -2 należało odrzucić ponieważ ma to być ciąg malejący a dla -2 jest rosnący. Malejący jest dla 2,5
Hej, czy w optymalizacji jak wyznaczyłem wzór funkcji bez wartości x i dziedzinę to mam 3/4 pkt?
Prawdopodobnie tak :)
96% ;)
Dodaję do komentarza odnośnie zadania 7. Wystarczy -25 podzielić przez ten kwadrat przy x, wtedy -25 jest pod pierwiastkiem, a pierwiastek z -25 wynosi -5.
Ale nie ma czegoś takiego jak pierwiastek kwadratowy z ujemnej liczby, a tym bardziej nie będzie on równy -5 ;) Przecież (-5)^2 to 25 :)
„nie ma czegoś takiego jak pierwiastek kwadratowy z ujemnej liczby” – ostrożniej jednak byłoby napisać : „W ZBIORZE LICZB RZECZYWISTYCH nie ma czegoś takiego jak ….” :)
Zgoda ;) Pamiętajmy też, że na poziomie szkoły średniej nie ma tego dylematu ;)
Mam pytanie do zadania 31. Wyszlo mi P(x)= -2x^2+22x+88 ale pozniej jeszcze napisalem -2x^2+22x+88= -x^2+11x+44 a dzielic przez 2 moge gdy jest rownanie a to nie bylo rownanie co prawda wyszla mi dobrze dziedzina i x=5,5 tez mi wyszlo ale nie wiem czy dostane 4 punkty za to… bo w odpowiedzi napisalem P(x)= -x^2+11x+44, x=5,5 D = (0,11) Ile punktow dostalbym za to? A moze jednak 4? Bo mimo wszytko wynik mi wyszedl dobrze ale niepotrzebnie dalej pociagnalem nie wiem czy sie liczy ostateczna odpowiedz czy moje obliczenia
Wzór funkcji jest niepoprawny, więc pełnej punktacji na pewno nie będzie :(
A 3 lub 2 będą? Co bardziej prawdopodobne?
To jest właśnie trudne do oceny, bo choć wyszedł Ci dobry x=5,5 to wyszedł on dobrze mimo błędnych danych :D No i nie wiem czy to będzie zaliczone, to musiałby nam podpowiedzieć jakiś egzaminator ;) Jak będzie to zaliczone to będą 3 punkty, a jak nie, no to 2 ;)
ja tez podzielilam przez dwa xd