Matura – Matematyka – Maj 2025 – Odpowiedzi

Poniżej znajdują się zadania i odpowiedzi z matury na poziomie podstawowym – maj 2025. Wszystkie zadania posiadają pełne rozwiązania krok po kroku, co mam nadzieję pomoże Ci w nauce do matury. Ten arkusz maturalny możesz także zrobić online lub wydrukować w formie PDF – odpowiednie linki znajdują się na dole strony.

Matura z matematyki (poziom podstawowy) - Maj 2025

Zadanie 1. (1pkt) Liczba \((\sqrt{32}-\sqrt{2})^2\) jest równa:

Zadanie 2. (1pkt) Liczba \(\dfrac{5^{12}+5^{13}+5^{14}}{5^{12}}\) jest równa:

Zadanie 3. (1pkt) Liczba \(log_{3}108-2log_{3}2\) jest równa:

Zadanie 4. (1pkt) Dla każdej liczby rzeczywistej \(x\) wartość wyrażenia \((3x+2)^2-(2x-3)^2\) jest równa wartości wyrażenia:

Zadanie 5. (2pkt) Wykaż, że dla każdej nieparzystej liczby naturalnej \(n\) liczba \(3n^2+2n+7\) jest podzielna przez \(4\).

Zadanie 6. (1pkt) Dana jest nierówność
$$3-2(1-2x)\ge2x-17$$

Na którym rysunku poprawnie zaznaczono na osi liczbowej zbiór wszystkich liczb rzeczywistych spełniających powyższą nierówność?

Zadanie 7. (1pkt) Równanie \(2x(x+3)(x^2+25)=0\) w zbiorze liczb rzeczywistych ma dokładnie:

Zadanie 8. (1pkt) Dla każdej liczby rzeczywistej \(x\) różnej od \((-2)\) oraz rożnej od \(0\) wartość wyrażenia \(\dfrac{x^2+x}{x^2+4x+4}\cdot\dfrac{x+2}{x}\) jest równa wartości wyrażenia:

Zadanie 9. (2pkt) Zarząd firmy wydzielił z budżetu kwotę \(1\;200\;000\) złotych łącznie na projekty badawcze dla dwóch zespołów: \(A\) i \(B\). W pierwszym półroczu realizacji tych projektów oba zespoły wykorzystały łącznie \(146\;700\) złotych - zespół \(A\) wykorzystał \(13\%\) przyznanych mu środków, a zespół \(B\) wykorzystał \(11\%\) przyznanych mu środków.

Oblicz kwotę przyznaną zespołowi \(A\) na realizację projektu badawczego.

Zadanie 10. (2pkt) Rozwiąż nierówność \(3(2x^2+1)\lt11x\)

Zadanie 11. (4pkt) Funkcja \(f\) jest określona następująco:
\(f(x)=\begin{cases} x+5 \text{ dla } x\in\langle-4,-2\rangle \\
3 \text{ dla } x\in(-2,2\rangle \\
-3x+9 \text{ dla } x\in(2,4)\end{cases}\)

Wykres funkcji \(y=f(x)\) przedstawiono w kartezjańskim układzie współrzędnych na rysunku poniżej:
matura z matematyki

Uzupełnij zdania. Wpisz odpowiednie przedziały w wykropkowanych miejscach aby zdania były prawdziwe.

1. Dziedziną funkcji \(f\) jest przedział \(..........\)
2. Zbiorem wartości funkcji \(f\) jest przedział \(..........\)
3. Zbiorem wszystkich argumentów, dla których funkcja \(f\) przyjmuje wartości dodanie jest przedział \(..........\)
4. Zbiorem wszystkich rozwiązań równania \(f(x)=3\) jest przedział \(..........\)

Zadanie 12. (4pkt) W kartezjańskim układzie współrzędnych \((x,y)\) przedstawiono fragment paraboli, która jest wykresem funkcji kwadratowej \(f\) (zobacz rysunek). Wierzchołek tej paraboli ma współrzędne \((3,6)\). Ta parabola przecina oś \(Oy\) w punkcie współrzędnych \((0,3)\).
matura z matematyki

Zadanie 12.1. (2pkt) Wyznacz wzór funkcji \(f\) w postaci kanonicznej.

Zadanie 12.2. (1pkt) Osią symetrii wykresu funkcji \(f\) jest prosta o równaniu:

Zadanie 12.3. (1pkt) Funkcja \(g\) jest określona dla każdej liczby rzeczywistej \(x\) wzorem \(g(x)=f(x)-3\).
Liczby \(x_{1}\) oraz \(x_{2}\) są różnymi miejscami zerowymi funkcji \(g\).

Uzupełnij zdanie. Wpisz odpowiednią liczbę w wykropkowanym miejscu, aby zdanie było prawdziwe.
Suma \(x_{1}+x_{2}\) jest równa \(.......\)

Zadanie 13. (1pkt) Funkcja liniowa \(f\) jest określona wzorem \(f(x)=(3-m)x-4\). Funkcja \(f\) nie ma miejsca zerowego dla \(m\) równego:

Zadanie 14. (2pkt) Ciąg \((a_{n})\) jest określony następująco:
\begin{cases}
a_{1}=2 \\
a_{n+1}=2a_{n}+1
\end{cases}
dla każdej liczby naturalnej \(n\ge1\).

Zadanie 14.1. (1pkt) Trzeci wyraz ciągu \((a_{n})\) jest równy:

Zadanie 14.2. (1pkt) Oceń prawdziwość poniższych stwierdzeń. Wybierz P, jeśli stwierdzenie jest prawdziwe, albo F - jeśli jest fałszywe.

Ciąg \((a_{n})\) jest arytmetyczny

P

F

Ciąg \((a_{n})\) jest geometryczny

P

F

Zadanie 15. (3pkt) Wyznacz wartość \(m\), dla której trzywyrazowy ciąg \((2m+11,\quad m^2+3,\quad 5-m)\) jest arytmetyczny i malejący.

Zadanie 16. (1pkt) Dany jest ciąg geometryczny \((a_{n})\) określony dla każdej liczby naturalnej \(n\ge1\), w którym \(a_{1}=27\) oraz \(a_{2}=9\). Czwarty wyraz ciągu \((a_{n})\) jest równy:

Zadanie 17. (1pkt) Kąt \(\alpha\) jest ostry i spełnia warunek \(\sqrt{3}tg\alpha=2sin\alpha\). Cosinus kąta \(\alpha\) jest równy:

Zadanie 18. (2pkt) Dany jest trójkąt prostokątny \(ABC\), w którym bok \(BC\) jest przeciwprostokątną, przyprostokątna \(AB\) ma długość \(6\), a środkowa \(CD\) ma długość \(5\). Oznaczmy kąt \(ADC\) przez \(\alpha\), natomiast kąt \(ABC\) - przez \(\beta\) (zobacz rysunek)
matura z matematyki

Zadanie 18.1. (1pkt) Tangens kąta \(\alpha\) jest równy:

Zadanie 18.2. (1pkt) Sinus kąta \(\beta\) jest równy:

Zadanie 19. (1pkt) Punkty \(A\), \(B\) oraz \(C\) leżą na okręgu o środku w punkcie \(O\). Miara kąta \(BCA\) jest równa \(50°\) (zobacz rysunek)
matura z matematyki

Miara kąta ostrego \(ABO\) jest równa:

Zadanie 20. (1pkt) W trójkącie równoramiennym \(ABC\) dane są: \(|AC|=|BC|=4\) i \(|AB|=3\). Na boku \(BC\), między punktami \(B\) i \(C\), wybrano taki punkt \(D\), że trójkąty \(ABC\) i \(BDA\) są podobne (zobacz rysunek).
matura z matematyki

Odcinek \(BD\) ma długość:

Zadanie 21. (1pkt) Dany jest trójkąt \(ABC\), w którym \(|AB|=11\), \(|BC|=12\) oraz \(|\sphericalangle ABC|=60°\) (zobacz rysunek).
matura z matematyki

Oceń prawdziwość poniższych stwierdzeń. Wybierz P, jeśli stwierdzenie jest prawdziwe, albo F - jeśli jest fałszywe.

Trójkąt \(ABC\) jest równoramienny.

P

F

Pole trójkąta \(ABC\) jest równe \(33\sqrt{3}\)

P

F

Zadanie 22. (1pkt) W kartezjańskim układzie współrzędnych \((x,y)\) dany jest kwadrat \(ABCD\), w którym \(A=(4,-1)\). Przekątne tego kwadratu przecinając się w punkie \(S=(1,3)\). Przekątna kwadratu \(ABCD\) ma długość:

Zadanie 23. (1pkt) W kartezjańskim układzie współrzędnych \((x,y)\) proste \(k\) oraz \(l\) są określone równaniami:
$$k:\quad y=(m-2)x+5 \\
l:\quad y=-4x+(m+3)$$

Proste \(k\) oraz \(l\) są równoległe, gdy liczba \(m\) jest równa:

Zadanie 24. (1pkt) W kartezjańskim układzie współrzędnych \((x,y)\) punkt \(P=(0,0)\) leży na okręgu \(O\) o środku w punkcie \(S=(2,4)\). Okrąg \(O\) jest określony równaniem:

Zadanie 25. (3pkt) Tworząca stożka ma długość \(8\). Kąt rozwarcia tego stożka ma miarę \(120°\). Oblicz objętość tego stożka. Zapisz obliczenia.

Zadanie 26. (1pkt) Objętość sześcianu jest równa \(729\). Długość przekątnej tego sześcianu jest równa:

Zadanie 27. (1pkt) Wszystkich liczb naturalnych trzycyfrowych nieparzystych, w których zapisie dziesiętnym występuje dokładnie jeden raz cyfra \(0\), jest:

Zadanie 28. (1pkt) Doświadczenie losowe polega na dwukrotnym rzucie symetryczną sześcienną kostką do gry, która na każdej ściance ma inną liczbę oczek – od jednego oczka do sześciu oczek. Zdarzenie \(A\) polega na tym, że suma liczb wyrzuconych oczek będzie równa \(11\). Prawdopodobieństwo zdarzenia \(A\) jest równe:

Zadanie 29. (1pkt) Średnia arytmetyczna siedmiu liczb: \(1, 2, 3, 4, 5, x, y\), jest równa \(3\). Suma \(x+y\) jest równa:

Zadanie 30. (2pkt) Na diagramie przedstawiono wyniki sprawdziany z matematyki w pewnej klasie maturalnej liczącej \(24\) uczniów. Na osi poziomej podano oceny, które uzyskali uczniowie tej klasy, a na osi poziomej podano liczbę uczniów, którzy otrzymali daną ocenę.
matura z matematyki

Uzupełnij zdania. Wpisz odpowiednie liczby w wykropkowanych miejscach, aby zdania były prawdziwe.
1. Mediana ocen uzyskanych z tego sprawdzianu przez uczniów tej klasy jest równa \(.......\)
2. Dominanta ocen uzyskanych z tego sprawdzianu przez uczniów tej klasy jest równa \(.......\)

Zadanie 31. (4pkt) Rozważmy wszystkie prostopadłościany \(ABCDEFGH\) w których krawędź \(BC\) ma długość \(4\) oraz suma długości wszystkich krawędzi wychodzących z wierzchołka \(B\) jest równa \(15\) (zobacz rysunek).

Niech \(P(x)\) oznacza funkcję pola powierzchni całkowitej tego prostopadłościanu w zależności od długości \(x\) krawędzi \(AB\).
matura z matematyki

Wyznacz wzór i dziedzinę funkcji \(P\). Oblicz długość \(x\) krawędzi \(AB\) tego z rozważanych prostopadłościanów, którego pole powierzchni całkowitej jest największe.

Ten arkusz możesz zrobić online lub pobrać w formie PDF:

270 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Maciek

Było pełno zadań nowego typu, jakich wcześniej nigdy nie było na maturze :/

agata
Reply to  Maciek

część zagadnień została usunięta z naszej matury, ale większość się powtórzyła z grudnia bo to była jedyna nowa matura ;)

Matedur
Reply to  Maciek

Które przykładowo? Jeśli mowa o stożku, to jeśli ktoś się tym nie interesował, to faktycznie mogło zaskoczyć. Na poprzednich latach stożka nie było, bo z powodu covida był materiał okrojony i stożek wrócił dopiero teraz. Reszta zadań wydaje się całkiem podobna do poprzednich lat. Mogło zaskoczyć zadanie z funkcją liniową bez miejsc zerowych (dość nietypowe zadanie), ale reszta wydaje się mniej więcej podobna? Które zadania Ci sprawiły kłopot?

Barbara Wiesiolek
Reply to  Maciek

Wszystkie typy zadań są od lat. Banalna matura.

rafek
Reply to  Maciek

Chłopie, to są podstawy podstaw, ja nie wiem jak można tego nie ogarniać gdzie Ty tu masz nowe typy zadań? wszystko się powtórzyło z poprzednich lat

Kuba
Reply to  rafek

Przestańcie na chłopaka najeżdżać. Matura nie była wcale taka łatwa jak wam się wydaje, a jeśli pisaliście ją w tym roku to gratulacje za poradzenie sobie ze stresem i życzę dobrych wyników. Natomiast pozwólcie innym mieć swoje zdanie. Matura była inna, schemat nie był ten sam. Już sama zmiana prawdopodobieństwa na zadanie zamknięte a danie procentów na zadanie otwarte już nam to pokazuje. Każdy inaczej działa w stresie, a porównując ja do grudnia, była naprawdę nieprzyjemna.

Kuba
Reply to  Kuba

No przepraszam, ale to tylko jedno zadanie się zmieniło. Był dowód, optymalizacja, ciągi, funkcje liniowe/kwadratowe, geometria analityczna i ta zwykła. Naprawdę nie można powiedzieć, że matura była trudna. Pisze to jako słaby uczeń, który napisał na 70% mniej więcej.

Kuba
Reply to  Kuba

Kuba, a co powiesz o zadaniu z potęg? Bo nie wydaje mi się żeby kiedykolwiek wcześniej trzeba było redagować polecenie zadania w taki sposób, że zamiast normalnego wyliczenia potęg trzeba przekształcić liczbę w taki sposób żeby była podzielna przez którąś z odpowiedzi. Takie coś pojawiało się jedynie w dowodzie a nie w zadaniu zamkniętym z potęg :)

Kinga
Reply to  Kuba

Zgadzam się. Matura nie była, łatwa. Trudna też nie. Powiedziałabym że była podchwytliwa i idealna by zagiąć osoby, które nie radzą sobie ze stresem. Ze stresu zrobiłam ogrom błędów takich że szkoda gadać.. i straciłam na tym koło 10 punktów. Również ze stresu mi wyleciało z głowy jak się rozwiązywało te stożki, a jeszcze przed wyjściem z domu sobie powtarzałam te metody z trójkątami 30, 60, 90. Ogółem matura zdana, ale szału nie ma bo tak koło 50-60% będzie. Szczerze liczyłam na więcej szczególnie, że próbna poszła mi znacznie lepiej :(

Kuba
Reply to  Kinga

Dokładnie, była odpowiednia żeby sprawdzić kto faktycznie uczył się matematyki i żeby osoby ambitne które poświęciły na ten przedmiot dużo czasu zostały wynagrodzone. Przy okazji była ułożona w taki sposób żeby osoby przeciętne miały możliwość zdania jej.

Daria
Reply to  Kuba

Zgodzę się, grudniowa zdecydowanie bardziej mi przypadła

Ania

Czy będę rozwiązania dla formuły 2015?

Kamila
Reply to  SzaloneLiczby

Dziękujemy

Monika
Reply to  SzaloneLiczby

Proszę o zrobienie starej formuły…

Damian

Jeżeli napisałem w 10 samo x1 x2 i miałem dobry wynik. Ale zapomniałem napisać x€(1/3;1.5) zaliczą mi?
I w zadaniu 11 pomyliłem 1nawias i wsm zależy od tych dwóch zadań czy zdam. Dadzą punkty?

majka

mam pytanie czy jak w zadaniu z dowodem zamiast 2n+1 podstawilam 2n-1 to bedzie zaliczone??

Jerzynathor
Reply to  SzaloneLiczby

wg mnie podstawienie n=2k-1 ma (subiektywnie) nieco więcej sensu, ponieważ dla naturalnego (>0) k określa wszystkie liczby nieparzyste, 2k+1 pomija wtedy wartość 1. Jeżeli przyjmiemy, że k to całkowita nieujemna, to obie postaci są poprawne. Powinno zostać uznane.

Tomasz
Reply to  majka

Jeśli przyjęłaś liczbę nieparzystą w postaci 2k-1 (czyli, że k1=1) i potem doszłaś do postaci iloczynowej 4*(3k2-2k+2) to powinno być jak najbardziej zaliczone (moim zdaniem)

kasia
Reply to  majka

2n-1 też jest liczbą nieparzystą

p

mi sie wydaje, że w 11. ostatni nawias powinien być (-2, 2], bo z zadania wynika że -2 należy do wczesniejszego przedziału

Robert
Reply to  p

Zadanie 11 jest faktycznie lekko podchwytliwe, ale odp jest prawidłowa [-2;2], ponieważ f(-2)=3

Włodek

Mediana 4 1/2 dobrze będzie?

Zuza

Na pewno 9 się zgadza? Mi wyszło 700000

monika

Czy w zad 11 w ostatnim podpunkcie nie powinno być (-2,2>?Bo pod treścią zadania jest napisane f(x)=3 (-2,2>

Martyna
Reply to  SzaloneLiczby

A nie jest to bład CKE w takim razie?

Kasia___34
Reply to  monika

wystarczyło popatrzeć na wykres i z wykresu odczytać własności funkcji…

Robert
Reply to  monika

Zadanie 11 jest faktycznie lekko podchwytliwe, ale odp jest prawidłowa [-2; 2], ponieważ f (-2)=3

Natalka

Czy jak napisałam m= 5/2, a nie 2,5 to bedzie okej?

Marian

mtura jak ktoś się uczył to łatwa – zadania się powtarzały np. z grudnia stożek i zadanie ostatnie

Asia

Czy zadanie, w ktorym trzeba było obliczyć objętość stożka można było liczyć z twierdzenia cosinusów, aby wyliczyć sobie brakujące wartości? Bo właśnie korzystałam z tego twierdzenia ale objętość wyszła mi inna niż (chyba) powinna wyjść ;(((

Last edited 13 dni temu by Asia
Antek

powinno być 80%

Amelia

Czy jak w ostatnim zadaniu nie napisałam dziedziny, ale mam założenie że x > 0 i x < 11 (11/2 < 11) to jest szansa że mi zaliczą czy raczej odejmą punkt za to?

Michał

A czy w ostatnim zadaniu dostane jeden punkt jak napisałem tylko że to BF= 11-x
Dzięki za tak szybkie odpowiedzi!!

Izka

Ile jest wszystkich punktów na maturze 50? Czy więcej?

Ala

Czy jak nie skróciłam wyników w zadaniu 10 to będzie okej?

Michał

Jak w zadaniu 11 podałem same przedziały bez x€ lub y€
To będzie uznane?

Filip

Czy jest możliwość że w różnych województwach cke różnie ułoży odpowiedzi do ABCD?
Bo w pierwszych 4 pamiętam, że było CDCD.

Bartek

Jedyna normalna strona z odpowiedziami, prosiłbym tylko o formułę 2015, a w zasadzie tylko o 2 ostatnie zadania, bo resztę mam dobrze i nie wiem czy szacować wynik na 90+, czy nie ewentualnie, może autor się orientuje jakie były wstępne odpowiedzi +-?
Pozdrawiam i bardzo szanuję za pracę

g

a w 7 czemu nie możemy wziąć pod uwagę -5 i 5?

Robert
Reply to  g

wyrażenie (x^2+25) nie będzie równe 0 dla żadnego x należącego do zbioru liczb rzeczywistych, prawdopodobnie pomyliłeś wyrażenie z wyrażeniem (x^2 -25), które będzie równe 0 dla x=5 lub dla x=-5

Chlebek

Mi się zdaje że w ostatnim jeszcze brakuje dziedziny P(x)>0 wtedy wychodziły mi pierwiastki ale okrajały te dziedzinę.

Efez0
Reply to  Chlebek

jak zakładasz że boki będą dodatnie (x>0 i 11-x >0) to na pewno pole całkowite będzie dodatnie, także to już nam nic nie daje do dziedziny

Hegah

w 9 wyszlo mi 734 999,8 czy powinni mi zaliczyć?

e

gdzie w 27. wychodzi 45? Można udowodnić za pomocą programu komputerowego że takich liczb jest dokładnie 162, więc w sumie pytanie błędne?

Jamix
Reply to  e

Jeśli mamy liczbę 3 cyfrową z których jedna z cyfr musi być zerem i liczba musi być nieparzysta wtedy na pierwszą cyfrą mamy 9 możliwości (bo nie możemy wstawić zera na początku więc mamy od 1 do 9), na drugim miejscu musi być tylko jedna cyfrą, czyli zero a na trzecie miejsce mamy 5 możliwości bo liczba musi być nieparzysta czyli cyfra musi być nieparzysta. Z tego wynika że 9x1x5=45

amadi06

niestety dominanta i dowód w 5 mnie pokonał, przez godzine w brudnopisie próbowałem to rozwiązać ale nie było szans, wiedziałem że nieparzysta liczba to 2n+1 ale nie wpadłem na to że trzeba podstawić

Marcel

Czy w zadaniu dowodowym jeżeli napisałem ze k należy do liczb całkowitych zamiast naturalnych zostanie odjęty 1pkt?

Filip

W zadaniu 8 są poprawne dwie odpowiedzi? Jak podstawi się za x1 do wzoru w poleceniu to wychodzi 2/3, tak samo w odpowiedzi C i D wychodzi 2/3

Natalia

Dziękuję za odpowiedzi mam 45/50

Matma jest super

A 25 zadanko pojawi sie w najbliższym czasie?

K

Czy jeśli nie dopisałam w zadaniu na dowodzenie, że k należy do całkowitych (gdy n=2k+1) to stracę punkty?

Igor

2 pytanka, czy jak w zadaniu 5 napisałem ze nawias jest liczbą całkowitą a nie naturalną to dostanę full punktów? Drugie odnośnie optymalizacji. Ile punktów otrzymam jeżeli zamiast przepisu na Pole wyznaczyłem przepis na objętość? Dziedzinę zapisałem dobrze oraz x również wyszedł dobrze 11/2. Zupełnie przypadkiem ale wyszedł dobrze. Na ile punktów mogę za to liczyć. Dziękuję za odpowiedź.

Jacob

Należy się szacunek dla pana redaktora za tak szybkie udostępnienie wyników zadań i ogólną pracę nad wytłumaczeniem zadań!

Lena

czy jeśli w zadaniu 31 mam 22/4 zamiast 11/2 to też mi zaliczą?

Fumetsu

było giga łatwo, podliczyłem sobie punkciki i powinienem mieć 92%, chyba że egzaminator bedzie łaskawy i weźmie funkcję którą stworzyłem w ostatnim zadaniu z rozwiązania a nie z odpowiedzi bo zapomniałem ją uprościć. W każdym razie każdy kto się chociaż minimalnie uczył powinien bez problemu to zdać

Tatiana

Czy jeśli w zadaniu 12.1 mam poprawnie wyznaczone w postaci kanonicznej p i q ale mam złe a to dostane 1 pkt?

Michał

przyjemna maturka, 94% powinno wlecieć ;)

Weronika

Mam pytanie odnośnie zadania 7. Mi wyszły trzy rozwiązania: (-5) (-3) i 0. Można prosić o wyjaśnienie, dlaczego poprawna jest odpowiedź A? wygląda jakby nie został uwzględniony drugi nawias.

Osk

Zdałem 40-50% jest dobrze xd, ulga, czy na maturze były różne arkusze które miały zamienioną kolejność odpowiedzi? Mi przykładowo w 3 zadaniu wyszło 3 ale było jako odpowiedź C.

Dawid

W formule 2015 były zupełnie inne zadania niż w poprzednich latach, dramat ale zdane (ledwo) hah, 4 podejście w życiu

Barbara Wiesiolek

Pomieszane są wersje. Zadania 1 i 2 jest z wersji A, a następne z wersji B

Lena

Czy jak w ostatnim zadaniu podałam 11/2, dziedzinę prawidłową i wzór pola, ale przy wyniku nie napisałam D lub €(0,11) to będę miała maska?

Kuba

Czy utną mi punkt za stożek, jeśli zostawiłem odpowiedź w formie 192π/3?

Kuba
Reply to  SzaloneLiczby

W takim razie chyba będzie setka ^^ zobaczymy co dowalą w poniedziałek

Ami

czy jeśli w ostatnim zadaniu we wzorze zamiast x napisałam y (czyli P(x)= -2y itp…) to uwalą mi punkty za całe zadanie? bo ogólnie dane liczbowe są okej, tylko nie ta litera

Józek

Czy jeśli w 5 nie napisałem że wynik należy do liczb całkowitych to odejmą mi punkt?

maks

Bardzo dziękuje Panu za te opracowania, ucząc się do tej matury bardzo często korzystałem z Pana strony :) Będę miał 98%. Mam jeszcze pytanie zadanie 9 rozwiązałem w brudnopisie (zapisałem to przy zadaniu 9, że zadanie jest w brudnopisie), ale nie wiem czy ze stresu nie wpisałem w brudnopisie, że to rozwiązanie jest do innego zadania (zły numerek) (tylko jedno zadanie zrobiłem w brudnopisie), czy myśli Pan, że egzaminatorzy się skapną że to chodzi o zadanie 9?

Last edited 13 dni temu by maks
Robert
Reply to  SzaloneLiczby

Faktycznie, bardzo ciekawa strona :) trafiłem tu przypadkowo, ale z pewnością zacznę tu częściej zaglądać

Zabka
Reply to  maks

Na wpis ucznia, egzaminator sprawdzi brudnopis

Sowin

Hej, z tego co wiem w zadaniu 5 z dowodami, nie może być 2n+1 tylko inna niewiadoma, np. 2x+1 ;)
Dzięki za rozwiązanie reszty!

Pati

Czy w zad.15 za wyliczenie m1 i m2 będzie 1 czy 2 punkty?

Mary
Reply to  Pati

Będzie 1p bo odpowiedź -2 należało odrzucić ponieważ ma to być ciąg malejący a dla -2 jest rosnący. Malejący jest dla 2,5

Maxx

Hej, czy w optymalizacji jak wyznaczyłem wzór funkcji bez wartości x i dziedzinę to mam 3/4 pkt?

Last edited 13 dni temu by Maxx
Marlena

96% ;)

Weronika

Dodaję do komentarza odnośnie zadania 7. Wystarczy -25 podzielić przez ten kwadrat przy x, wtedy -25 jest pod pierwiastkiem, a pierwiastek z -25 wynosi -5.

Robert
Reply to  SzaloneLiczby

„nie ma czegoś takiego jak pierwiastek kwadratowy z ujemnej liczby” – ostrożniej jednak byłoby napisać : „W ZBIORZE LICZB RZECZYWISTYCH nie ma czegoś takiego jak ….” :)

Franol

Mam pytanie do zadania 31. Wyszlo mi P(x)= -2x^2+22x+88 ale pozniej jeszcze napisalem -2x^2+22x+88= -x^2+11x+44 a dzielic przez 2 moge gdy jest rownanie a to nie bylo rownanie co prawda wyszla mi dobrze dziedzina i x=5,5 tez mi wyszlo ale nie wiem czy dostane 4 punkty za to… bo w odpowiedzi napisalem P(x)= -x^2+11x+44, x=5,5 D = (0,11) Ile punktow dostalbym za to? A moze jednak 4? Bo mimo wszytko wynik mi wyszedl dobrze ale niepotrzebnie dalej pociagnalem nie wiem czy sie liczy ostateczna odpowiedz czy moje obliczenia

Last edited 13 dni temu by Franol
Franol
Reply to  SzaloneLiczby

A 3 lub 2 będą? Co bardziej prawdopodobne?

kana
Reply to  SzaloneLiczby

ja tez podzielilam przez dwa xd