Rozwiązanie
Krok 1. Ustalenie wartości liczbowych na widocznej stronie pierwszego i drugiego żetonu.
Ustalmy najpierw jaka jest wartość liczbowa na stronach żetonów, które widzimy na rysunku.
Pierwszy żeton jest bardzo podchwytliwy, bowiem \(-5^2\) jest równe \(-25\). Dlaczego akurat tyle? Tutaj warto zauważyć, że do potęgi podnoszona jest jedynie piątka, a minus przed nią należy przepisać. Gdybyśmy mieli zapis \((-5)^2\), to wtedy wartość liczbowa byłaby równa \(25\).
Drugi żeton jest już prostszy, bowiem \((-2)^3=-8\).
Krok 2. Ustalenie wartości liczbowych na niewidocznych stronach żetonów.
Chcemy by suma na widocznej i niewidocznej stronie była równa \(0\), czyli tak naprawdę szukamy liczb przeciwnych do tych, które znalazły się na widocznej stronie żetonu.
I żeton - liczbą przeciwną do \(-25\) jest \(25\).
II żeton - liczbą przeciwną do \(-8\) jest \(8\).
Stąd też na niewidocznych stronach muszą znaleźć się liczby \(25\) oraz \(8\).
Dzięki
Dzięki
Bardzo dziękuję, przydaje się