Liczby dodatnie i ujemne - Klasa 6
Przed Tobą sprawdzian z matematyki, który sprawdzi Twoją wiedzę z działu: Liczby dodatnie i ujemne. W teście znajduje się 14 zadań, a każde z nich jest warte 1 lub 2 punkty. Łącznie do uzyskania jest 20 punktów. Całość powinna Ci zająć maksymalnie 20-25 minut. Po zakończeniu sprawdzianu możesz przejrzeć swoje odpowiedzi wraz z pełnymi rozwiązaniami do zadań. Życzę powodzenia!
Zadanie 1. (1pkt) Która z tych liczb znajdzie się najbliżej zera na osi liczbowej?
Zadanie 2. (1pkt) Dane jest wyrażenie: \(-2+(-5)-3+(-6)-(-4)-1\). Chcąc zapisać to wyrażenie bez użycia nawiasów otrzymalibyśmy zapis:
Zadanie 3. (1pkt) Wynikiem działania \(-18+21+(-11)+18+9+(-21)\) jest:
Zadanie 4. (1pkt) \(\frac{1}{3}-5\) będzie równe tyle samo, co:
Zadanie 5. (1pkt) Liczby \(a\) i \(b\) są dodatnie. W związku z tym:
Zadanie 6. (1pkt) Każda liczba ujemna podniesiona do kwadratu daje liczbę dodatnią, a podniesiona do sześcianu daje liczbę ujemną.
Zadanie 7. (1pkt) Wyrażenie \(36:(-2):(-3):(-2)\) jest równe \(3\).
Zadanie 8. (1pkt) \(-1\) jest liczbą, która leży na osi liczbowej w jednakowej odległości od liczb \(-7\) oraz \(3\).
Zadanie 9. (2pkt) Dane są następujące liczby:
\(a=-3,4 \\
b=-4,6 \\
c=-2\frac{2}{5} \\
d=2,8 \\
e=-1\frac{1}{5}\)
Jaś twierdzi, że wśród tych liczb istnieje taka para, których różnica liczb daje wynik równy \(1\). Małgosia uważa, że jej sprytny sposób pozwala błyskawicznie stwierdzić, iż takiej pary liczb nie da się utworzyć. Kto ma rację?
Zadanie 10. (2pkt) Dane jest działanie: \(-22+(-8):2\cdot(-4)\). Jaś twierdzi, że wynik tego działania jest dodatni. Małgosi wyszło, że wynik ten jest ujemny. Kto ma rację?
Zadanie 11. (2pkt) W przeciągu całego tygodnia o godzinie 12:00 w Warszawie odnotowano następujące temperatury:
$$-11°C; -8°C; -4°C; 3°C; 1°C; -2°C; 0°C$$
Średnia temperatura wyniosła:
Zadanie 12. (2pkt) Na osi liczbowej zaznaczono liczby \(a\) oraz \(b\):
Analizując powyższy rysunek możemy stwierdzić, że na pewno:
Zadanie 13. (2pkt) Różnica dwóch liczb jest równa \(-5\). Jeżeli odjemnik jest równy \(-3,5\), to odjemna będzie równa:
Zadanie 14. (2pkt) \(-5-\left(-1\frac{1}{5}\right)=\)
Poprzednie
Zakończ
Następne
Łatwo!
jest błąd w zadaniu 9
Raczej nie ;) Na czym ten błąd miałby polegać? :)
Prawda, jest błąd. Poprawną odpowiedzią powinna być Małgosia.
No chyba nie ;) Jak zrobisz test i przejrzysz poprawne odpowiedzi, to na końcu będzie wyjaśnienie tego zadania :)
Świetny test, naprawdę pomaga w nauce! Polecam serdecznie.
wszyscy 0 błędów tymczasem ja 5/20