Egzamin ósmoklasisty 2024 - matematyka
Zadanie 1. (1pkt) Ala codziennie uczyła się języka hiszpańskiego. Na diagramie przedstawiono, ile czasu przeznaczyła na naukę tego języka w kolejnych dniach tygodnia od poniedziałku do soboty
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe.
Ala przez cztery dni – od poniedziałku do czwartku – na naukę języka hiszpańskiego przeznaczyła łącznie \(2\) godziny i \(10\) minut.
Na naukę języka hiszpańskiego w sobotę Ala przeznaczyła o \(40\%\) czasu mniej niż w piątek.
Odpowiedź
1) PRAWDA
2) PRAWDA
Wyjaśnienie:
Krok 1. Ocena prawdziwości pierwszego zdania.
W ciągu tych czterech dni, czas nauki hiszpańskiego wyniósł:
$$25+30+40+35=130[min.]$$
\(130\) minut to \(2\) godziny i \(10\) minut, czyli zdanie jest prawdą.
Krok 2. Ocena prawdziwości drugiego zdania.
W piątek Ala uczyła się przez \(50\) minut.
W sobotę Ala uczyła się przez \(30\) minut.
Możemy więc powiedzieć, że Ala uczyła się o \(50-30=20\) minut krócej.
Ala uczyła się więc o \(\frac{20}{50}=40\%\) krócej niż w piątek, czyli zdanie jest prawdą.
Zadanie 3. (1pkt) Średnia arytmetyczna trzech liczb: \(12, 14, k\), jest równa \(16\).
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe.
Liczba \(k\) jest równa \(22\).
Średnia arytmetyczna liczb: \(12, 14, k, 11, 17\), jest większa od \(16\).
Odpowiedź
1) PRAWDA
2) FAŁSZ
Wyjaśnienie:
Krok 1. Ocena prawdziwości pierwszego zdania.
Skoro średnia arytmetyczna podanych trzech liczb jest równa \(16\), to:
$$\frac{12+14+k}{3}=16 \\
12+14+k=48 \\
26+k=48 \\
k=22$$
Zdanie jest więc prawdą.
Krok 2. Ocena prawdziwości drugiego zdania.
Średnia arytmetyczna pięciu podanych liczb będzie równa:
$$śr=\frac{12+14+22+11+17}{5} \\
śr=\frac{76}{5} \\
śr=15,2$$
Średnia jest więc mniejsza od \(16\), czyli zdanie jest fałszem.
Zadanie 7. (1pkt) Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe.
Iloczyn \(3\cdot9^5\) jest równy wartości wyrażenia \(3^{11}\).
Wyrażenie \(\dfrac{2^8\cdot2^7}{2^{10}}\) można zapisać w postaci \(2^5\).
Odpowiedź
1) PRAWDA
2) PRAWDA
Wyjaśnienie:
Krok 1. Ocena prawdziwości pierwszego zdania.
Korzystając z działań na potęgach, nasz iloczyn możemy rozpisać w następujący sposób:
$$3\cdot9^5=3\cdot(3^2)^5=3^1\cdot3^{10}=3^{1+10}=3^{11}$$
Zdanie jest więc prawdą.
Krok 2. Ocena prawdziwości drugiego zdania.
I ponownie, korzystając z działań na potęgach, nasze wyrażenie możemy rozpisać jako:
$$\frac{2^8\cdot2^7}{2^{10}}=\frac{2^{8+7}}{2^{10}}=\frac{2^{15}}{2^{10}}=2^{15-10}=2^5$$
Zadanie 10. (1pkt) Podróż pociągiem z Olsztyna do Gdyni planowo trwa \(2\) godziny i \(54\) minuty. Pewnego dnia pociąg wyjechał z Olsztyna punktualnie o wyznaczonej godzinie, ale przyjechał do Gdyni z czterominutowym opóźnieniem o godzinie \(17:31\).
Pociąg wyjechał z Olsztyna o godzinie:
A. \(14:27\)
B. \(14:41\)
C. \(14:31\)
D. \(14:33\)
Wyjaśnienie:
Skoro pociąg jedzie \(2\) godziny i \(54\) minuty, a dodatkowo ma jeszcze \(4\) minuty opóźnienia, to łączny czas podróży wyniósł \(2\) godziny i \(58\) minut.
Musimy teraz ustalić, o której godzinie ten pociąg wyjechał z Olsztyna, skoro do Gdańska dotarł o \(17:31\). Można to zrobić na różne sposoby, ale najprościej byłoby chyba zauważyć, że gdyby podróż trwała równe \(3\) godziny, to wyjazd byłby o godzinie \(14:31\). Skoro ten czas podróży jest o \(2\) minuty krótszy od trzech godzin, to wyjazd będzie \(2\) minuty później niż \(14:31\), czyli o \(14:33\).
Zadanie 11. (1pkt) Na wykresie przedstawiono zależność pola pomalowanej powierzchni od ilości zużytej farby. Pole pomalowanej powierzchni jest wprost proporcjonalne do ilości zużytej farby.
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe.
\(18\) litrów tej farby wystarczy na pomalowanie \(180 m^2\) powierzchni.
Na pomalowanie \(125 m^2\) powierzchni wystarczy \(12\) litrów tej farby.
Odpowiedź
1) PRAWDA
2) FAŁSZ
Wyjaśnienie:
Krok 1. Ocena prawdziwości pierwszego zdania.
Z wykresu możemy odczytać, że przykładowo \(10\) litrów farby wystarczy do pomalowania \(100m^2\) powierzchni. Skoro są to wielkości wprost proporcjonalne, to możemy przyjąć, że każdy litr tej farby pozwala pomalować \(10m^2\) powierzchni, czyli tym samym \(18\) litrów wystarczy na pomalowanie \(180 m^2\). Zdanie jest więc prawdą.
Krok 2. Ocena prawdziwości drugiego zdania.
\(12\) litrów tej farby wystarczy na pomalowanie \(12\cdot10m^2=120m^2\). To oznacza, że pomalowanie tą ilością farby powierzchni \(125m^2\) jest niemożliwe, czyli zdanie jest fałszem.
Zadanie 12. (1pkt) W układzie współrzędnych \((x,y)\) zaznaczono pięć punktów \(P_{1}\), \(P_{2}\), \(P_{3}\), \(P_{4}\) oraz \(P_{5}\) (zobacz rysunek). Wszystkie współrzędne tych punktów są liczbami całkowitymi. Punkt \(P_{1}\) ma współrzędne \((-1, -2)\).
Jeżeli współrzędną \(x\) punktu \(P_{1}\) zwiększymy o \(4\), a współrzędną \(y\) tego punktu zwiększymy o \(3\), to otrzymamy współrzędne punktu:
A. \(P_{2}\)
B. \(P_{3}\)
C. \(P_{4}\)
D. \(P_{5}\)
Wyjaśnienie:
Jeśli współrzędną \(x=-1\) zwiększymy o \(4\), to współrzędna \(x\) nowego punktu będzie równa \(-1+4=3\). Analogicznie, jeśli współrzędną \(y=-2\) zwiększymy o \(3\), to współrzędna nowego punktu wyniesie \(-2+3=1\). Szukamy więc punktu o współrzędnych \(3,1\), a takim punktem jest \(P_{2}\).
Zadanie 14. (1pkt) W trójkącie prostokątnym \(ABC\) przyprostokątną \(AC\) wydłużono o \(7 cm\), a przyprostokątną \(AB\) wydłużono o \(12 cm\) i otrzymano trójkąt prostokątny równoramienny \(ADE\) o polu równym \(200 cm^2\) (zobacz rysunek).
Oceń prawdziwość podanych zdań. Wybierz P, jeśli zdanie jest prawdziwe, albo F – jeśli jest fałszywe.
Przyprostokątna trójkąta \(ADE\) jest równa \(20 cm\).
Pole trójkąta \(ABC\) jest równe \(52 cm^2\).
Odpowiedź
1) PRAWDA
2) PRAWDA
Wyjaśnienie:
Krok 1. Ocena prawdziwości pierwszego zdania.
Z treści zadania wynika, że trójkąt \(ADE\) jest równoramienny, więc moglibyśmy długości jego boków zapisać np. jako \(a\) oraz \(a\). Skoro więc pole tego trójkąta ma być równe \(200 cm^2\), to zgodnie ze wzorem na pole trójkąta moglibyśmy zapisać, że:
$$200=\frac{1}{2}\cdot a\cdot a \\
a^2=400 \\
a=20 \quad\lor\quad a=-20$$
Długość boku trójkąta musi być oczywiście dodatnia, więc zostaje nam \(a=20cm\). Zdanie jest więc prawdą.
Krok 2. Ocena prawdziwości drugiego zdania.
Skoro przyprostokątne \(AD\) oraz \(AE\) mają długość \(20cm\), to zgodnie z rysunkiem możemy stwierdzić, że \(|AB|=20cm-12cm=8cm\) oraz \(|AC|=20cm-7cm=13cm\). To oznacza, że pole trójkąta ABC będzie równe:
$$P=\frac{1}{2}\cdot8\cdot13 \\
P=4\cdot13 \\
P=52[cm^2]$$
Zdanie jest więc prawdą.
Zadanie 16. (2pkt) Ela i Ania dostały w prezencie po jednym zestawie puzzli o takiej samej liczbie elementów. Ela ułożyła \(\frac{2}{5}\) swoich puzzli, a Ania \(\frac{1}{3}\) swoich. Dziewczynki ułożyły łącznie \(440\) elementów.
Oblicz, z ilu elementów składa się jeden zestaw puzzli. Zapisz obliczenia.
Wyjaśnienie:
Wprowadźmy do zadania następujące oznaczenia:
\(x\) - liczba puzzli w jednym pudełku
\(\frac{2}{5}x\) - liczba puzzli, które ułożyła Ela
\(\frac{1}{3}x\) - liczba puzzli, które ułożyła Ania
Dziewczyny ułożyły łącznie \(440\) elementów, czyli otrzymamy następujące równanie:
$$\frac{2}{5}x+\frac{1}{3}x=440 \\
\frac{6}{15}x+\frac{5}{15}x=440 \\
\frac{11}{15}x=440 \quad\bigg/\cdot15 \\
11x=6600 \\
x=600$$
Zgodnie z oznaczeniami \(x\) jest liczbą puzzli w jednym pudełku, zatem to jest nasza końcowa odpowiedź.
Zadanie 17. (3pkt) Prostokąt \(ABCD\) podzielono na trzy trójkąty: \(AED\), \(ACE\), \(ABC\) (zobacz rysunek). Na rysunku podano również długości dwóch boków trójkąta \(AED\) oraz zaznaczono dwa kąty trójkąta \(ACE\), o takiej samej mierze \(\alpha\).
Oblicz pole trapezu \(ABCE\). Zapisz obliczenia.
Wyjaśnienie:
Krok 1. Obliczenie długości boku \(AE\).
Spójrzmy na trójkąt prostokątny \(AED\). Znamy długości dwóch przyprostokątnych tego trójkąta, zatem miarę trzeciego boku możemy obliczyć z twierdzenia Pitagorasa:
$$15^2+20^2=|AE|^2 \\
225+400=|AE|^2 \\
|AE|^2=625 \\
|AE|=25 \quad\lor\quad |AE|=-25$$
Ujemny wynik oczywiście odrzucamy, bo długość boku musi być dodatnia. Zostaje nam zatem \(|AE|=25cm\).
Krok 2. Obliczenie długości podstaw trapezu.
Skoro trójkąt \(ACE\) jest równoramienny, to długość górnej podstawy \(EC\) będzie taka sama jak ramienia \(AE\). Stąd też możemy zapisać, że \(b=|EC|=25cm\).
To od razu pozwala nam obliczyć, że dłuższy bok prostokąta \(DC\) będzie miał długość:
$$|DC|=15cm+25cm \\
|DC|=40cm$$
Skoro tak, to dolna podstawa będzie miała długość \(a=|AB|=40cm\).
Krok 3. Obliczenie pola trapezu.
Znamy już długości obydwu podstaw trapezu \(a=40cm\) oraz \(b=25cm\), widzimy też na rysunku, że wysokość jest równa \(h=20cm\), zatem:
$$P=\frac{1}{2}\cdot(a+b)\cdot h \\
P=\frac{1}{2}\cdot(40+25)\cdot20 \\
P=\frac{1}{2}\cdot65\cdot20 \\
P=65\cdot10 \\
P=650[cm^2]$$
Zadanie 18. (3pkt) Pan Jan sprzedał w swoim sklepie \(120 kg\) truskawek. Połowę masy tych truskawek sprzedał w dużych opakowaniach, \(10\%\) masy truskawek – w średnich, a pozostałe truskawki w małych opakowaniach. W tabeli podano informacje dotyczące sprzedaży truskawek w sklepie pana Jana.
Oblicz, jaką kwotę otrzymał pan Jan ze sprzedaży wszystkich truskawek. Zapisz obliczenia.
Wyjaśnienie:
Krok 1. Obliczenie masy truskawek w poszczególnych opakowaniach.
Mamy \(120kg\). Rozpiszmy teraz ile kilogramów sprzedano w poszczególnych opakowaniach.
Duże opakowania: \(\frac{1}{2}\cdot120kg=60kg\)
Średnie opakowania: \(0,1\cdot120kg=12kg\)
Małe opakowania: \(120kg-60kg-12kg=48kg\)
Krok 2. Obliczenie ilości sprzedanych opakowań.
Duże opakowania mają po \(1kg\), więc skoro masa truskawek w takich opakowaniach ma być równa \(60kg\), to takich opakowań będziemy mieć po prostu \(60\).
Średnie opakowania mają po \(0,5kg\), więc skoro masa truskawek w takich opakowaniach ma być równa \(12kg\), to takich opakowań będziemy mieć \(12:0,5=24\).
Średnie opakowania mają po \(0,25kg\), więc skoro masa truskawek w takich opakowaniach ma być równa \(48kg\), to takich opakowań będziemy mieć \(48:0,25=192\).
Krok 3. Obliczenie kwoty ze sprzedaży wszystkich truskawek.
Zgodnie z cennikiem podanym w tabelce, możemy zapisać, że łączny przychód wyniesie:
$$60\cdot18+24\cdot10+192\cdot6= \\
=1080+240+1152=2472zł$$
Zadanie 19. (2pkt) Z trzech jednakowych klocków w kształcie sześcianu i jednego klocka w kształcie ostrosłupa prawidłowego czworokątnego zbudowano dwie wieże (zobacz rysunek). Krawędź sześcianu ma długość \(10 cm\). Krawędź podstawy ostrosłupa prawidłowego czworokątnego ma długość \(9 cm\), a jego objętość jest równa \(324 cm^3\).
Oblicz różnicę wysokości obu wież. Zapisz obliczenia.
Odpowiedź
\(2cm\) różnicy
Wyjaśnienie:
Krok 1. Obliczenie pola podstawy ostrosłupa.
Skoro jest to ostrosłup prawidłowy czworokątny, to w podstawie ostrosłupa będziemy mieć kwadrat i zgodnie z treścią zadania wiemy, że jest to kwadrat o boku \(9cm\). Pole podstawy będzie zatem równe:
$$P_{p}=9\cdot9 \\
P_{p}=81[cm^2]$$
Krok 2. Obliczenie wysokości ostrosłupa.
Z treści zadania wiemy, że objętość ostrosłupa jest równa \(324 cm^3\), zatem korzystając ze wzoru na objętość ostrosłupów, otrzymamy:
$$V=\frac{1}{3}\cdot P_{p}\cdot H \\
324=\frac{1}{3}\cdot 81\cdot H \\
324=27\cdot H \\
H=12$$
Krok 3. Obliczenie różnicy wysokości wież.
Pierwsza wieża będzie miała wysokość równą \(10cm+12cm=22cm\). Druga wieża ma wysokość równą \(10cm+10cm\). Różnica wysokości wyniesie więc \(22cm-20cm=2cm\).
egzamin trochę ez
bedzie rozwiazanie do drugiej wersji?
Druga wersja jest taka sama, ma tylko czasem inną kolejność odpowiedzi ;)
a jak napisalem w truskawkach tylko 1080zł to jest jeden punkt?
Zależy gdzie masz błąd ;)
obliczone tylko truskawki z opakowań dużych tamta osoba ma
zalozmy ze w zadaniu osiemnastym mialem 2478zl odp wszystko jest ale zly wynik mnozenia to ile pkt by bylo?
To będą w takim razie 2/3 punkty ;)
za błąd rachunkowy tracusz 1 pkt.
Chyba on/ona pytała tylko za pierwsze działanie, gdzie 18×60
Możliwe, że będzie za to 1 punkt, ale tutaj pewności nie mam, bo w sumie mały jest tutaj postęp w rozwiązywaniu zadania ;)
Trudne było
Też tak uważam mam nadzieję że angielski będzie łatwy
No ja z matematyki będę miał 30 procent
gratuluję!
jestem dumny z ciebie synu!
no, idealny egzamin
wlasnie nie xD
Właśnie trudny
egzamin jest trudniejszy niż w poprzednie lata. to jest niesprawiedliwe
To jest jeden z łatwiejszych egzaminów jakie widziałem, nawet łatwiejszy niż rok temu a wiem bo sam pisałem
Zgadzam się, był banalny. Miałem tylko jeden błędzik w obliczeniach w jednym zadaniu
ile dostane pkt za zad 18 jeżeli pomyliłam się w obliczeniu dużych koszyków truskawek a reszta była dobrze?
Prawdopodobnie 2 na 3, o ile reszta jest rzeczywiście dobrze ;)
Siema wie ktoś czy jak pomyliłem w ostatnim zadaniu wzór na objętości i wyszedł zły wynik ale resztę mam dobrze to ile będzie punktów? Bo podstawiłem pod wzór V=Pp•h a powinno być V=1/3•Pp•h?
Za obliczenie objętości na pewno nie dostaniesz punktu, ale ile dokładnie otrzymasz to niestety tego nie wiem – trzeba poczekać na klucz ;)
a co jak wyliczyłam dobrze wysokość ale podałam wysokości obu wież zamiast różnicy?
Po prostu zabiorą 1 punkt z tego zadania ;)
Egzamin był łatwy ale niektóre zadania otwarte takie trudne były
Bardzo prosty ten egzamin chociaż i tak trudniejszy niż w zeszłych. Będzie 100%
Czy te odpowiedzi są na pewno poprawne czy możliwe, że w obliczeniach został popełniony błąd?
Zadania robię bardzo szybko, więc mogę się pomylić, ale póki co na 99% jest wszystko dobrze ;)
a w 16 nie powinno być 300zl?
Też mi się tak wydawało.
ale 2/5x * 300 + 1\3x * 300 to sie nie rowna 440, a gdybym zamienil na 600 to by sie rownalo
Mialo razem byc 440, a jakbys obliczyl 1/3*300+2/5*300 to wyjdzie 220
w 17 powinno być 300 ponieważ jednego zestawu puzzle miało się obliczyć czyli na dwa podzielić jeszcze
Jak razem ułozyły 11/15 x a 11/15 x to 440 to nie może być 300 :(
600 to właśnie jeden zestaw, niczego nie trzeba było dzielić.
Nie! Tak podejrzewam, że to będzie bardzo popularny błąd ;) Zresztą zobacz, jakby Ela ułożyła 2/5 z 300, to ułożyłaby 120 puzzli, a Ania ułożyłaby 1/3 z 300, czyli 100 puzzli. Razem ułożyłyby więc 220 puzzli, a miały ułożyć 440 ;)
ale podchwytliwe to zrobili
też właśnie podzieliłeem na 2 niestety a miałem zostawić 600
One miały tyle samo puzzli.
puzzle Ewy =x
puzzle Ani =x
x-liczba puzzli w 1 komplecie
2/5x-liczba puzzli ułożonych przez Elę
1/3x- liczba puzzli ułożonych przez Anię
2/5x + 1/3x = 440 / *15
6x + 5x = 6600
11x = 6600 / :11
x=600
był średni ale jak sobie sprawdzam to jest dobrze
Mam 3 dobrze z otwartych, cud xd
kocham tę stronę
jeden z najłatwiejszych egzaminów!!
ej jak wyszlo mi ze pan zarobil 2496zl, a zrobilem wszystko dobrze wczesniej i dobrym sposobem to bede mial 2/3pkt?
Prawdopodobnie tak ;)
mi też wyszło 2496 zł
Co jeśli w zadaniu z puzzlami wyszło mi 600 puzzli ale później podzieliłam je na 2 bo myślałam ze były dwa pudelka i w odp napisałam ze było ich 300??
Prawdopodobnie zabiorą za to 1 punkt ;)
Dziękuję za odpowiedź!!
mi się wydaje że będzie za 0 pkt bo odpowiedz jest zła i zadanie za 2 pkt, ale tez zrobiłam ten sam błąd :(
W zadaniu 14 powinno być P F
AB ma długość 8, a AC ma 13, więc pole takiego trójkąta jest równe 52 ;) Zatem będzie PP
a skąd wyszło 8 i 13 bo nie czaję
Jedna i druga przyprostokątna ma po 20. No i teraz AB=20-12=8 natomiast AC=20-7=13 :)
A wtedy nie wyszło by że pole całej figury wynosi 400cm²?
20*20 na 2, to 200 ;)
a to dlatego, bo wzór na trójkąt to a*h podzielić na 2
nie powinno być bo wzór na pole trójkąta to 1/2ah h wynosi 13cm a wynosi 8cm więc 1/2x13x8=13×4=52
Mega łatwe. Tylko się głupio pomyliłam w jednym zadaniu. Ale gdyby nie to to bym miała 100%
tymczasem ja i moje przewidywalne 44% :)
14 źle mi się wydaje zobacz jeszcze raz proszę.
Jest na pewno dobrze ;) Ale faktycznie to jedno z trudniejszych tutaj zadań zamkniętych.
Ktoś wytłumaczy jak w 14 wyszło pole 52cm bo mi wyszło 42cm
13*8 przez 2 daje właśnie 52 ;)
a nie miało być 300 w 16 bo pytali o jedno pudełko?
Nie nie, wyjaśniałem to już w nieco wcześniejszym komentarzu ;)
Dostane punkta jak napisałam w puzzlach równanie ale jak miałam już 11x= to nie napisałam już dalej nic? (myślałam ze robię źle i nie dokończyłam)
Może tak być, że dadzą ;)
96 albo 100 nie pamiętam co zaznaczyłem w tym z pociągiem
Ej na pewno w 11 tak jest?
Na pewno ;)
Mi wychodzą inaczej te truskawki! 120/2=60*18=1080; 12*2*10=240; 36*4*6=864. Razem 2184! Gdzie jest błąd?
Bo nie powinno być 36*4*6=864 tylko 48*4*6=1152, bo 60-12=48.
1080+240+1152=2472.
120-60-12=48
Skąd wziąłeś 36?
bo 60+12=72 , potem 120-72=48, w ostatnim jest nie 36 tylko 48
w małych opakowaniach. powinno być: 48 x 4 = 1152
Skad sie wzielo 4:(? Wytlumaczy ktos?
Małe opakowanie ma 0,25 kg, czyli 1 kg truskawek to są 4 takie opakowania ;)
pozostaje 48 kg a nie 36 :)
w 14 chyba FF jest bo przyprostokatne maja 19 cm a nie 20
Jakby miały 19, to pole trójkąta nie byłoby równe 200 ;)
jak wszystko sobie sama poprawnie wyliczyłam, to będę miała 92-96 %
w 19 za pole podstawy dadza punkta XD?
Możliwe, że tak!
a w 8 nie powinno być 5/16?
Nie ;)
Bardzo dziękuję za odpowiedzi! Wygląda na to, że dostanę 100%
Co jeżeli wszystko dobrze robiłem w ostatnim ale lekko wzór pokręciłem? Będzie wciąż 1 punkt?
Prawdopodobnie tak ;)
A co jak miałem złą odpowiedź, ale dobry sposób? To 2 na 3 pkt?
Jeśli sposób jest rzeczywiście dobry, to tak ;)
w zad 14 powinno być pf bo wychodzi pole 56, a=20-12=8, h=20-7=14, P=(a*h)/2=(8*14) /2= 7*8=56, a jest napisane w zadaniu ze wynosi 52
20-7 to nie jest 14, tylko 13 – stąd wychodzi Ci błędnie ;)
A co w przypadku wyliczenia całego zadania z puzzlami i na końcu podzielenia wyniku przez 2, czy będzie za to 1 punkt
Prawdopodobnie tak właśnie będzie ;)
czy tylko ja miałam źle 17 zad? czy jeśli zrobiłam pitagorasa ale zamiast 625 napisałam 725 dostanę chociaż 1 pkt
Dostaniesz może nawet 2 ;)
A co jeśli w zadaniu 18. dałem że 10% z 60, a nie 10% z 120?
No to jest to błąd rachunkowy i przez to nie będzie pełnej punktacji ;)
A jeśli mam w 18 wszystko dobrze oprócz małych pudełek i wyszło mi 1392 to dostanę jakieś punkty?
Jeśli jest tak jak mówisz, to dostaniesz ;)
A jak miałam bład w obliczeniu truskawek (wyszło mi 108 zl zamiast 1080 zl, bo zera nie dopisalam) i przez to mam zle wynik koncowy to ile pkt mi odejmą?
Prawdopodobnie odejmą 1 ;)
Ej a 19 jak że 2 różnicy? Bo nie wiem jak to zrobić, mi wyszło, że h ma 4 a nie 8 jak tutaj. Nie rozumiem.
No to masz gdzieś błąd rachunkowy ;)
ogółem to prawie 100% ale błąd rachunkowy w otwartym z tymi truskawkami i w 1 nie zaufałem swojej intuicji :) a tak to git
BĘDZIE MINIMUM 96%!!!
wszystkie odpowiedzi mi się zgadzają! jestem w szoku! mam nadzieję ze te są poprawne
Są poprawne na 100% ;)
ile punktów mi utną jeżeli w zadaniu z truskawkami zrobiłam dobrym sposobem ale zły wynik mi wyszedł ale napisałam ile ich tam jest i dobry sposób
Jak to jest tylko błąd rachunkowy, to utną 1 punkt ;)
Z moich matematycznych obliczeń wychodzi że będę miła coś koło 84%. Moim zdaniem wcale nie było jakoś łatwiej niż na próbnych
Ja osobiście miałem na próbnym 36, a tu 96 :)
Wydaje mi się że egzamin był troche trudniejszy od pozostałych, i naprawde czasem problematyczny (w otwartych)
I patrząc na wyniki licze że mam gdzieś z ok. 75%
Jeśli w zadaniu 19 nie podstawiłem do wzoru na objętość ostrosłupa 1/3 i przez to wyszło mi 4 cm zamiast 12 ale moje rozumowanie w całym zadaniu było ok to mogę dostać min 1 punkt na 2?
Trzeba poczekać na klucz odpowiedzi – może być tak jak piszesz ;)
mam pytanie jak było to zadanie z puzzlami to ja dobrze wszystko obliczylem wyszlo mi 600 ale nie zrozumialem zadania i podzielilem na 2 i wyszlo 300. bede mial przynajmniej 1 pkt?
Na pewno tak ;)
W 1powinno być pf bo w piątek spedziła 50 min a w sobotę 30 min więc to jest wiecej niż 40℅
Liczba o 40% mniejsza od 50 to właśnie 30, więc będzie PP ;)
chyba 100% będzie :)))
napisałem na ~88% w 45min i potem tylko sprawdzałem.
Więc jak twoje odpowiedzi są poprawne to jest stówa!!
Czy jak nie napisałam odpowiedzi w zadaniach otwartych to odejmą punkty czy nie?
a w zadaniu 11 nie powinno być pp?
12 litrów starczy na 120m2, więc 125m2 nie pomalujesz ;)
ja zauważyłem że ten stosunek jest taki że jak masz np. 5 l to dodajesz 0 i masz metry kwadratowe. tutaj: 50 m2. i dlatego 125 m2 wystarczy na 12,5 l
Obserwacja jest dobra, ale wniosek jest zły! 12 litrów starczy na 120 metrów kwadratowych ;) Ewentualnie z tego co Ty rozpisałeś, trzeba byłoby wywnioskować, że potrzebujemy 12,5 litrów farby, więc 12 litrów to za mało ;)
A jak jest punktowane polecenie z truskawkami bo tam można było zdobyć aż 3 pkt
Jeszcze tego nie wiem – trzeba poczekać na klucz oceniania ;)
Czy coś się stanie jeśli nie napisałem że trójkąt w zadaniu 17 jest równoramienny tylko podałem od razu długości jego boków?
Jak masz zadanie zrobione poprawnie, to nic się nie stanie ;)
mi się wydaje ze będzie tak z 80%