Rozwiązanie
W pierwszej promocji otrzymujemy \(20\%\) czekolady więcej, czyli za \(9,60zł\) otrzymamy \(1,2\cdot20dag=24dag\) czekolady. Klient potrzebuje \(120dag\), czyli musiałby zakupić \(120:24=5\) tabliczek. Zapłaciłby za nie \(5\cdot9,60zł=48zł\).
W drugiej promocji cena czekolady spada o \(20\%\), czyli wynosi \(0,8\cdot9,60zł=7,68zł\). Klient potrzebuje \(120dag\), czyli musiałby zakupić \(120:20=6\) tabliczek. Zapłaciłby za nie \(6\cdot7,68zł=46,08zł\).
To oznacza, że faktycznie promocja II jest bardziej opłacalna, ponieważ w promocji II \(1 dag\) czekolady kosztuje mniej niż w promocji I.
skąd się wzieło 1,2 * 20 dag
Jak czegoś jest o 20% więcej, to mamy tego 1,2 razy więcej :) Przykładowo liczba o 20% większa od x to będzie 1,2x :)
A jeżeli o 30% więcej, to wtedy mamy 1,3?
Dokładnie tak ;)
A dlaczego nie 3 odpowiedź jak w pierwszej kupimy 5 a w drugiej 6??
To jest rzeczywiście taka dziwna pułapka w tym zadaniu, a chodzi tutaj o to, że to ile trzeba kupić czekolad w ogóle nie uzasadnia pytania która promocja jest atrakcyjniejsza ;)
Dzk