Ponieważ
A) w promocji I masa czekolady wzrośnie o \(4 dag\), natomiast w promocji II masa się nie zmieni.
B) w promocji II \(1 dag\) czekolady kosztuje mniej niż w promocji I.
C) w promocji II trzeba kupić \(6\) czekolad, natomiast w promocji I - tylko \(5\).
Rozwiązanie
W pierwszej promocji otrzymujemy \(20\%\) czekolady więcej, czyli za \(9,60zł\) otrzymamy \(1,2\cdot20dag=24dag\) czekolady. Klient potrzebuje \(120dag\), czyli musiałby zakupić \(120:24=5\) tabliczek. Zapłaciłby za nie \(5\cdot9,60zł=48zł\).
W drugiej promocji cena czekolady spada o \(20\%\), czyli wynosi \(0,8\cdot9,60zł=7,68zł\). Klient potrzebuje \(120dag\), czyli musiałby zakupić \(120:20=6\) tabliczek. Zapłaciłby za nie \(6\cdot7,68zł=46,08zł\).
To oznacza, że faktycznie promocja II jest bardziej opłacalna, ponieważ w promocji II \(1 dag\) czekolady kosztuje mniej niż w promocji I.